AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Personlige tekster ( - kjente melodier ) til konfirmasjon,bryllup,- og runde tall. Er det fortsatt noe som folk ønsker ? Hadde dette som grei biinntekt i tjueåra. Men det er stund siden . Og tidene forandrer seg. Blir det bare kleint å legge ut noe slikt på sosiale medier ( kjøp/ salg) ? Om ikke- hva bør honoraret være ? Skal sies - humor ,snert og kjærlighet er tonen jeg setter.Så det blir personlig. Anonymkode: b8b13...e1e
aksase Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Alltid like kleint, og alltid like fint. Helt sikkert et marked for dette. Honorar? Aner ikke. 100,- pr vers? Men er vel vanskelig å lage sang og vers personlige uten en del research.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 Det må være drivende bra for at det ikke skal bli putekleint, det har vel folk begynt å forstå, men om du er dyktig er det kanskje et lite marked igjen der ute. Anonymkode: 63baf...8ad
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 Og ser i min siste setning aksase skrev (Akkurat nå): Alltid like kleint, og alltid like fint. Helt sikkert et marked for dette. Honorar? Aner ikke. 100,- pr vers? Men er vel vanskelig å lage sang og vers personlige uten en del research. Research er grunnarbeidet. Da får man stikkord,hendelser,og personlighet beskrevet fra familien på papir/ gjennom samtale før skriveprosessen starter. Pr.vers er ikke helt meg . Men pr.sang. ❤ Totalt tar det : 3- 6 timer ( research/ diktning) å komponere en tekst. Anonymkode: b8b13...e1e
aksase Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og ser i min siste setning Research er grunnarbeidet. Da får man stikkord,hendelser,og personlighet beskrevet fra familien på papir/ gjennom samtale før skriveprosessen starter. Pr.vers er ikke helt meg . Men pr.sang. ❤ Totalt tar det : 3- 6 timer ( research/ diktning) å komponere en tekst. Anonymkode: b8b13...e1e Du bør jo ha 200 kroner timen eller mer, så da er det bare å regne. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det må være drivende bra for at det ikke skal bli putekleint, det har vel folk begynt å forstå, men om du er dyktig er det kanskje et lite marked igjen der ute. Anonymkode: 63baf...8ad Det er det jeg også frykter 🤣 Jeg kan dikte og snekre til melodier ....men tror vel at det har utspilt sin rolle. Og at det kun blir kleint ... litt trist,,litt,bra .. Født i feil tid har jeg alltid vært 🙈 Anonymkode: b8b13...e1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå