Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Så her nylig i en tråd at det var komisk mange damer som har lurt seg selv til å tro at magefølelsen alltid har rett, visste jo en del dammer hadde slike holdninger, men flere enn jeg trodde. 

Hva tror dere om dere selv egentlig, når en følelse er nok for å dømme han uten tvil. De av dere som har bommet på denne magefølelsen, pga sjalusi, der er det nok mange ødelagte forhold pga urokkelig overbevisning om utroskap pga en følelse. 

For oss som vet at dette ikke er sant, som har kjent på det å bli dømt uten grunn, pga denne magefølelsen, så blir slikt komisk å lese, men litt trist også, for dere gjør jo bare vondt mot dere selv, og mot partneren.

Så, et det mange virkelighethetsfjerne her, som tror at magefølelser er fasit i alle tilfeller, eller er det som jeg håper, at kvinnene her inne er litt mer rasjonelle enn som så? 

Endret av Artmo3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du ser i en tråd på KG gir ikke noe grunnlag for å anta noe om kvinner og hva kvinner tror på generell basis. Sikkert mange som tror mannen er utro uten grunn, og sikkert mange som ikke gjør det. 

Tror de aller fleste, både menn og kvinner, vet at magefølelse ikke er fasit. 

Anonymkode: 51230...bf0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva du ser i en tråd på KG gir ikke noe grunnlag for å anta noe om kvinner og hva kvinner tror på generell basis. Sikkert mange som tror mannen er utro uten grunn, og sikkert mange som ikke gjør det. 

Tror de aller fleste, både menn og kvinner, vet at magefølelse ikke er fasit. 

Anonymkode: 51230...bf0

Spurte hovedsakelig til de som tror magefølelsen om utroskap var alltid rett. Sier ikke at KG representerer kvinner generelt, men det var ihvertfall mange flere som påsto det, her enn jeg ville sett for meg, selv om det er beviselig feil. 

Skrevet

Med mindre man sliter med angst, så skal man LYTTE til magefølelsen. Men aldri stole blindt på magefølelsen.

Anonymkode: d4ae1...fce

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Med mindre man sliter med angst, så skal man LYTTE til magefølelsen. Men aldri stole blindt på magefølelsen.

Anonymkode: d4ae1...fce

Enig i dette. I to lange forhold opplevde jeg å få en magefølelse. Begge gangene stemte det.

Anonymkode: cc15f...06e

• Liker 1
Skrevet

Magefølelsen har alltid vært rett hos meg, ikke bare med samboere men også med andre mennesker!

Anonymkode: ba095...eaa

• Liker 5
Skrevet

Magefølelsen er egentlig at hjernen oppfatter mange små, ubetydelige ting, som sammenlagt gir en urolig følelse. Man legger, litt ubevisst, merke til små endringer. Det kalles magefølelse. Men endringene kan være tegn på mye annet enn utroskap. Derfor er kommunikasjonen så viktig. 

Anonymkode: 6588b...fe6

• Liker 2
Skrevet

Min magefølelse har alltid rett og den sier at det er noe rart med menn som prøver å få kvinner til å ikke lytte til magefølelsen, og jaggu hadde jeg rett igjen for via profilen din ser man at du har postet litt kvinnefiendtlige holdninger her før. 

Så ja damer, stol alltid på magefølelsen! 

Anonymkode: 9ec07...b52

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Magefølelse er ikke en følelse som oppstår i magen reelt. 

Det er en kombinasjon av mange små faktorer i hverdagen som endrer seg. 

Hva angår utroskap så kan det være elementer som: skjule telefon, kulde i adferd, hilser ikke på deg som før, virker uinteressert, slutter å sende søte meldinger, distansere seg fysisk og så videre og så videre. 

Dette sammenlagt, danner mennesket et bilde av en slags magefølelse.

Derav stemmer det ofte når man får denne såkalte «magefølelsen». Det er endring i adferd hos partner man opplever, som gir en en følelse av at noe ikke stemmer.

Anonymkode: 28951...da4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Magefølelsen har alltid rett. Menn som vil at vi skal slutte å stole på den, er bare ute etter å gaslighte.

Anonymkode: 86697...faf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Artmo3 skrev (2 timer siden):

Så her nylig i en tråd at det var komisk mange damer som har lurt seg selv til å tro at magefølelsen alltid har rett, visste jo en del dammer hadde slike holdninger, men flere enn jeg trodde. 

Hva tror dere om dere selv egentlig, når en følelse er nok for å dømme han uten tvil. De av dere som har bommet på denne magefølelsen, pga sjalusi, der er det nok mange ødelagte forhold pga urokkelig overbevisning om utroskap pga en følelse. 

For oss som vet at dette ikke er sant, som har kjent på det å bli dømt uten grunn, pga denne magefølelsen, så blir slikt komisk å lese, men litt trist også, for dere gjør jo bare vondt mot dere selv, og mot partneren.

Så, et det mange virkelighethetsfjerne her, som tror at magefølelser er fasit i alle tilfeller, eller er det som jeg håper, at kvinnene her inne er litt mer rasjonelle enn som så? 

Min magefølelse stemte. Man kjenner som regelen partneren sin så godt at man skjønner noe ikke stemmer. Hvertfall hvis man har vært sammen noen år. 

Anonymkode: a6d08...e1a

Skrevet
Artmo3 skrev (19 timer siden):

jeg fikk denne magefølelsen da x-mannen min startet i ny jobb.
han nektet for alt. dama var jo både bimbo, lesbisk og i alle fall ikke hans type.

jeg krevde han skulle bytte arbeidssted, noe han motvillig gjorde.
5 år senere (etter at ekteskapet gikk nedover gradvis etter dette) ble vi skilt.  da kom det frem at jeg hadde nok ikke så feil den gangen.

det verste er kanskje ikke engang det at jeg hadde rett,...men at jeg i de 5 årene og til vi ble skilt ble fremstill som en sykelig sjalu person (da jeg nektet han å dra på firmafest hvor den kollegaen kom til å være)..

5 år hvor han løy og fikk meg til å tvile på meg selv.

Anonymkode: adc4d...bab

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg fikk denne magefølelsen da x-mannen min startet i ny jobb.
han nektet for alt. dama var jo både bimbo, lesbisk og i alle fall ikke hans type.

jeg krevde han skulle bytte arbeidssted, noe han motvillig gjorde.
5 år senere (etter at ekteskapet gikk nedover gradvis etter dette) ble vi skilt.  da kom det frem at jeg hadde nok ikke så feil den gangen.

det verste er kanskje ikke engang det at jeg hadde rett,...men at jeg i de 5 årene og til vi ble skilt ble fremstill som en sykelig sjalu person (da jeg nektet han å dra på firmafest hvor den kollegaen kom til å være)..

5 år hvor han løy og fikk meg til å tvile på meg selv.

Anonymkode: adc4d...bab

Klassisk. Akkurat slik de utro holder på. Gaslighter deg for alle som vil høre på. 

Anonymkode: 0e897...47a

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...