AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Har fått brev fra styret ang mitt utendørs boblebad, de krever at det skal stå 50 cm fra veggene. Nå står det 30-40, nok til at en person kommer til lukene til pumper etc. Sitat -Bak vegg er det lufting, og det er en spalte nederst hvor luften skal slippe inn. Når noe står plassert inntil veggen så slipper ikke luften inn slik som ønskelig. -Det vil komme mye damp og rester av kjemikaler som brukes, klor og eventuelt andre midler som benyttes for å holde vannet i riktig verdi . Det vil tære på kledningen. -Styret vil anta at det står på en stund når det brukes og da avgir det en del varme, noe som igjen gir grobunn for dannelse av grønske og sopp mellom kledning og boblebad. Er det noe hold i disse teoriene? Om det står boblebad eller en putekasse eller blomsterkasse der må nå være det samme? Damp på veggen-det skjer kun under bruk evt, kanskje 5-6 timer i uken. Jeg bor i Bergen, det regner mer enn det her og regnet står rett på samme vegg. På tre år har jeg ikke fått grønske eller sopp på veggen, den er hvit…Kloren som de er så redd for, hindrer jo også dette. Varmen er konstant og badet er jo isolert og avgir kun varme ned i grunnen, ikke på sidene og oppå. Er fristende å bare ignorere hele brevet, men jeg synes argumentene deres er så himla dårlig. I tillegg til at jeg må utvide terrassen om jeg skal få det 50 cm ut fra hjørnet det står i. Anonymkode: 80e1d...f2b
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Jeg tror ikke at luftutskifting er vesentlig forskjellig for 50cm kontra 30-40 cm, og i begge tilfeller burde det være «nok» siden folk setter alt mulig annet rart inntil veggen (møbler, drivhus,…). Hva gjelder sprut, damp og kjemikalier, kan du sette opp en plastplate for å beskytte veggen? Evt trekke den opp 10cm så bunnen av kledningen står fritt. For meg høres det ut som en dårlig sak. Få evt en uttalelse fra selger av boblebad eller en takstmann? Anonymkode: b8637...95e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå