AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #21 Skrevet 8. desember 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Barna først. Det er å be om å bli mobbeoffer å flytte tilbake til Drammen der ungen ikke trivdes. Anonymkode: 6a791...aea Ja det er klart, det forekommer ikke mobbing i Tønsberg.. Anonymkode: 43299...d0d 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #22 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tønsberg er 45min fra Drammen med tog eller bil. Dere oslofolk er så jævlig navlebeskuende. Anonymkode: 6a791...aea Herregud, hun jobber i Oslo! Derav forslaget antar jeg... 🙄 Anonymkode: 4cce3...4ce
Disco Skrevet 8. desember 2023 #23 Skrevet 8. desember 2023 Nå er Tønsberg min drømmeby å flytte til så... Hvis ungene i alle aldre trives der så er vel ikke 45 min til Drammen helt krise ifht å komme til far. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #24 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Om barna trives i Tønsberg, ville jeg helt klart blitt der. Dere flyttet dit for to år siden og barna måtte bli med på lasset og etablere seg på nytt. Da skylder du dem å ikke røske det opp igjen. Anonymkode: 34741...912 Ja enig. Hvis det er helt greit for deg og barna trives og har gode oppvekstvilkår så hvorfor flytte. når barna blir eldre og flytter ut kan du tenke på deg selv igjen:) Anonymkode: 57f60...1a1 4
Tillia Skrevet 8. desember 2023 #25 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Herregud, hun jobber i Oslo! Derav forslaget antar jeg... 🙄 Anonymkode: 4cce3...4ce Hvis mulighet for å søke ny jobb nærmere Tønsberg så hadde jeg heller gjort det. Kan evt jobbe med noe mindre relevant noen år hvis grei lønn, godt miljø og nærhet til hjemmet. Ikke alltid man trenger å tviholde på jobben 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #26 Skrevet 8. desember 2023 2 hours ago, Disco said: Nå er Tønsberg min drømmeby å flytte til så... Hvis ungene i alle aldre trives der så er vel ikke 45 min til Drammen helt krise ifht å komme til far. Hva er det med Tønsberg som er en drømmeby for deg? Anonymkode: 43299...d0d
Disco Skrevet 8. desember 2023 #27 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er det med Tønsberg som er en drømmeby for deg? Anonymkode: 43299...d0d Familien har hatt hytte på Tjøme siden 1910, så alle ferier og frihelger i barndommen og som voksen ble tilbrakt der, spesielt i sommerhalvåret. . Derfor har jeg vært veldig mye i Tønsberg, og jeg syns den byen er veldig koselig og har egentlig alt man trenger. Kjenner alltid på glede når jeg ser Slottsfjellet med tårnet foran meg. I tillegg elsker jeg sjøen, så jeg kunne tenkt meg å bodd nærmere havet. Det er heller ikke så langt unna sentrale østlandet, så om man skal en tur til Oslo eller Drammen så er det ikke all verdens reisetid. Og det er lite snø! Hytta ble solgt for noen år siden, og siden har jeg savnet Vestfold. Håper jeg kan flytte dit når jeg blir pensjonist eller helst før. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #28 Skrevet 8. desember 2023 Jeg ville vært forsiktig med å flytte på en som går på ungdomsskolen og som ikke vil flytte. Det er en sårbar periode! Anonymkode: b7785...124 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #29 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tønsberg er slett ikke in the middle of nowhere. Det er en nydelig by ved sjøen med fantastisk skjærgård, kort vei til Torp flyplass, Sverige og Oslo. Drammen derimot…. Har ingenting, bortsett fra nærhet til Oslo. Anonymkode: f46c5...326 Drammen har marka på begge sider med to egen slalåmbakker. Drammensbadet og alt av tilbud innenfor idrett. Elva med bademuligheter og fjorden rett utenfor byen. Sykehus, eget bryggeri, egen Høgskole, teater og Union Scene med konserter og masse kulturtilbud. I tillegg har du kort vei til Oslo, Vestfoldbyene og Kongsberg om du vil dit. Flytoget har byen også. Anonymkode: b32ed...7f5 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #30 Skrevet 8. desember 2023 Har bodd begge steder, og liker begge veldig godt. Her tror jeg rett og slett økonomi og barnas ønsker hadde fått veid tyngst... Hvor vil du ha best mulighet for bolig som har plass til dere alle? Hvordan blir økonomien på det ene vs det andre stedet? Tønsberg er jo strømområde NO2, mens Drammen er NO1... Samtidig får du sannsynligvis litt billigere/større leilighet i Tønsberg... Hvordan er mulighetene på utkanten av byene? Må dere bo sentralt, eller kan f.eks Konnerud eller Re være relevante alternativer? Hvile områder som er aktuelle og miljøene der vil jo ekstremt mye å si.. Anonymkode: 91231...fe3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #31 Skrevet 8. desember 2023 Kan ikke far flytte til Tønsberg? Anonymkode: a0b40...43b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #32 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Drammen har marka på begge sider med to egen slalåmbakker. Drammensbadet og alt av tilbud innenfor idrett. Elva med bademuligheter og fjorden rett utenfor byen. Sykehus, eget bryggeri, egen Høgskole, teater og Union Scene med konserter og masse kulturtilbud. I tillegg har du kort vei til Oslo, Vestfoldbyene og Kongsberg om du vil dit. Flytoget har byen også. Anonymkode: b32ed...7f5 Flytoget er et argument ja. Men Torp er et bedre argument for Tønsberg. Ellers… fjorden skriver du. Drammensfjorden er vel ikke akkurat en attraksjon, sammenliknet med skjærgården og Skagerrak. Og elva… er den noe å skrive hjem om? Gjør jo at det er så rått der. Klimaet i Drammen er «kald og fuktig» (sitat Wikipedia). Mildt i Tønsberg, flest soldager i landet. Du vet vel at Tønsberg også har sykehus, høyskole og masse kulturtilbud? Kanskje litt bedre skimuligheter i Drammen. Men ellers… bedre med en dram i timen osv. Anonymkode: f46c5...326
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #33 Skrevet 8. desember 2023 Jeg bodde i Drammen i rett over 1 år. Mistrivdes der fra dag en, kjedelig og livløs by. Lite folk og liv i gatene, til og med på byen i helgene både på dagtid og utesteder ved Bragernes torg var det dødt og dølt. Anonymkode: 34e7d...026 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #34 Skrevet 8. desember 2023 TS, jeg ser jeg ikke har fått med meg at du har to barn på ungdsomsskolen i tillegg til barnehagebarna (leste dessverre litt for fort). Det å bytte skole/miljø i den alderen kan gå bra, men det kan også ikke gå bra. Jeg ville veid veldig tungt hva de følte om evnt flytting. Anonymkode: 43299...d0d 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #35 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Flytoget er et argument ja. Men Torp er et bedre argument for Tønsberg. Ellers… fjorden skriver du. Drammensfjorden er vel ikke akkurat en attraksjon, sammenliknet med skjærgården og Skagerrak. Og elva… er den noe å skrive hjem om? Gjør jo at det er så rått der. Klimaet i Drammen er «kald og fuktig» (sitat Wikipedia). Mildt i Tønsberg, flest soldager i landet. Du vet vel at Tønsberg også har sykehus, høyskole og masse kulturtilbud? Kanskje litt bedre skimuligheter i Drammen. Men ellers… bedre med en dram i timen osv. Anonymkode: f46c5...326 Skjærgården i Vestfold er noe annet ja, det er jeg enig i. Om elva er noe kommer vel an på den du spør, det er i hvert fall mulig å bade midt i byen, samt gå tur og nyte en utepils ved elva. Klimaet er kaldt rundt elva ja men ofte er Drammen på varmetoppen om sommeren. Mitt svar var til den som sa at Drammen hadde ingenting, og det var vel deg. Det er tydelig at du ikke har bodd i Drammen for byen har mye. Jeg synes også at Tønsberg er en fin by, men mens den er en stor småby så er Drammen en liten storby. Anonymkode: b32ed...7f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #36 Skrevet 9. desember 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Skjærgården i Vestfold er noe annet ja, det er jeg enig i. Om elva er noe kommer vel an på den du spør, det er i hvert fall mulig å bade midt i byen, samt gå tur og nyte en utepils ved elva. Klimaet er kaldt rundt elva ja men ofte er Drammen på varmetoppen om sommeren. Mitt svar var til den som sa at Drammen hadde ingenting, og det var vel deg. Det er tydelig at du ikke har bodd i Drammen for byen har mye. Jeg synes også at Tønsberg er en fin by, men mens den er en stor småby så er Drammen en liten storby. Anonymkode: b32ed...7f5 Alt kommer an på øyet som ser. Er fra Tønsberg selv, og eneste grunnen til at jeg kunne vurdert å flytte tilbake ville vært fordi jeg har familie og nettverk der, ellers ville jeg aldri vurdert hverken Drammen eller Tønsberg. Og jeg vil kategorisere begge som byer. Oslo er en liten storby, og eneste byen i Norge som kan kalles en storby. Anonymkode: ab290...743
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #37 Skrevet 9. desember 2023 Tønsberg pga alt du forteller er positivt ved å bo der. Anonymkode: 4daad...ee9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå