AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Vi har bodd i drammens området før, men flyttet for å være nærmere familie og egentlig litt tilfeldig at vi endte opp i akkurat Tønsberg. Har tre barn som går i bhg, en skal begynne på skolen til høsten og to barn på ungdomsskolen og en skal begynne på VGs til høsten. Fordeler og ulemper: Tønsberg (bodd i 2 år): Har fått noen gode venner her. Det barnet som går på ungdomsskolen og får grei oppfølging der, vil fortsatt bo her fordi hun hadde venner problemer i Drammen. pappaen til barna bor i Drammen og vil at vi flytter tilbake. Jeg pendler selv til Oslo flere ganger i uken så Drammen ville vært nærmere. Det er dyrere i Drammen enn Tønsberg og jeg må flytte til en større bolig en det jeg har nå uansett, så flytting blir det uansett hva. Hva hadde dere valgt? Jeg drømmer litt om Nøtterøy og fordi det er så fint der. Samtidig har jeg flest venner i Oslo så savner å være nærmere dem. Jobb har jeg garantert begge steder. Anonymkode: 342fb...16d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Snakker om leie av bolig. Ts Anonymkode: 342fb...16d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 Ingen av dem Anonymkode: 71863...b9f 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ingen av dem Anonymkode: 71863...b9f Så hjelpsomt du. Ts, jeg ville lagt en del vekt på hva som blir best for barna, spesielt de eldste. Får de f.eks mer samvær med far om dere flytter til Drammen? Anonymkode: 65503...bd0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 Tønsberg selvsagt. Anonymkode: f46c5...326 10
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 Tønsberg. Evnt Vestskogen så er Steiner'n rett der. Anonymkode: 3a524...ff7 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 Drammen, kortere pendletid for deg og barna er nærmere far. Ikke begynn på akkurat samme skole som barnet gikk på, ellers er ting antageligvis glemt nå. Anonymkode: 5158a...47b 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #8 Skrevet 7. desember 2023 Her ville jeg valgt det som du tror er best for barna. Hvis barnas far bor i drammen er det positivt. Men hva vil de eldste barna? Det er de som blir mest påvirket av en flytting tror jeg. Jeg bor selv i Drammen så for meg er det selvsagt at det er fint å bo her, men du må regne med å betale mye for en leilighet eller et hus med plass til fem unger. Anonymkode: b32ed...7f5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #9 Skrevet 7. desember 2023 Om barna trives i Tønsberg, ville jeg helt klart blitt der. Dere flyttet dit for to år siden og barna måtte bli med på lasset og etablere seg på nytt. Da skylder du dem å ikke røske det opp igjen. Anonymkode: 34741...912 8 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #10 Skrevet 8. desember 2023 Det er ikke langt fra Tønsberg til Drammen, men siden de er så små er de avhengige av kjøring/henting. Det blir mer logistikk, og det vil bli mindre samvær for far og barn. Bor de i Drammen så vil de kunne se pappa mye oftere, og samvær vil kunne være mer spontant. Jeg mener at barn har godt av å tilbringe så mye tid som mulig med både mamma og pappa, og at der det det er mulig, burde man prioritere nettopp dét. Drammen er til gjengjeld dyrere enn Tønsberg, Tønsberg er en triveligere by med bedre muligheter for deg på boligmarkedet. Dere har også nylig gjort et flytte. Men, siden ingen av barna har begynt på skolen enda, så ville jeg nok tenkt at Drammen var det mest fornuftige valget. Fordeler og ulemper uansett, og barna er så små at de kanske ikke er egnet til å ha for mye meninger om det enda. Anonymkode: 43299...d0d
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #11 Skrevet 8. desember 2023 Drammen høres mest praktisk ut for dere Anonymkode: 59055...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #12 Skrevet 8. desember 2023 I utgangspunktet Drammen. Det er innenfor pendlerbeltet til Oslo. Tønsberg er the middle of nowhere, men hvor mange ganger skal du flytte med små barn? Anonymkode: 08c62...916 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #13 Skrevet 8. desember 2023 Drammen. Anonymkode: 0ae69...d56 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #14 Skrevet 8. desember 2023 Drammen lett. Anonymkode: da884...b35
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #15 Skrevet 8. desember 2023 Barna først. Det er å be om å bli mobbeoffer å flytte tilbake til Drammen der ungen ikke trivdes. Anonymkode: 6a791...aea 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #16 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): I utgangspunktet Drammen. Det er innenfor pendlerbeltet til Oslo. Tønsberg er the middle of nowhere, men hvor mange ganger skal du flytte med små barn? Anonymkode: 08c62...916 Tønsberg er 45min fra Drammen med tog eller bil. Dere oslofolk er så jævlig navlebeskuende. Anonymkode: 6a791...aea 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #17 Skrevet 8. desember 2023 Jeg bor i Drammen med barn. Ene barnet opplevde litt mobbing på skolen, så vi byttet til Akademiet realfagskole, og var veldig fornøyde, og barnet trivdes godt og fikk gode venner. Gikk så videre til Akademiet videregående, der og veldig fornøyd. Ellers har det andre barnet trivdes veldig godt i vanlig skole, og aldri opplevd mobbing. Selv om det barnet har Asperger. Så flytter du til Drammen, så kan privatskole være alternativ for det barnet som slet med å få venner. Anonymkode: 2b84c...e19 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #18 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): I utgangspunktet Drammen. Det er innenfor pendlerbeltet til Oslo. Tønsberg er the middle of nowhere, men hvor mange ganger skal du flytte med små barn? Anonymkode: 08c62...916 Tønsberg er slett ikke in the middle of nowhere. Det er en nydelig by ved sjøen med fantastisk skjærgård, kort vei til Torp flyplass, Sverige og Oslo. Drammen derimot…. Har ingenting, bortsett fra nærhet til Oslo. Anonymkode: f46c5...326 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #19 Skrevet 8. desember 2023 21 hours ago, AnonymBruker said: Vi har bodd i drammens området før, men flyttet for å være nærmere familie og egentlig litt tilfeldig at vi endte opp i akkurat Tønsberg. Har tre barn som går i bhg, en skal begynne på skolen til høsten og to barn på ungdomsskolen og en skal begynne på VGs til høsten. Fordeler og ulemper: Tønsberg (bodd i 2 år): Har fått noen gode venner her. Det barnet som går på ungdomsskolen og får grei oppfølging der, vil fortsatt bo her fordi hun hadde venner problemer i Drammen. pappaen til barna bor i Drammen og vil at vi flytter tilbake. Jeg pendler selv til Oslo flere ganger i uken så Drammen ville vært nærmere. Det er dyrere i Drammen enn Tønsberg og jeg må flytte til en større bolig en det jeg har nå uansett, så flytting blir det uansett hva. Hva hadde dere valgt? Jeg drømmer litt om Nøtterøy og fordi det er så fint der. Samtidig har jeg flest venner i Oslo så savner å være nærmere dem. Jobb har jeg garantert begge steder. Anonymkode: 342fb...16d Nå er jeg ikke kjent i området der, men jeg svarer sånn praktisk hva jeg tenker om barna. Bare å se bort fra det om du føler at det ikke er relevant. Sånn jeg forstår deg så har du fem barn? Der to av de er over 13 år og har allerede opplevd en flytting tidligere, der jeg hadde vektlagt veldig hva de ønsker og føler om flyttingen, hva som er praktisk i forhold til videregående. Jeg skjønner farens argument veldig godt, men samtidig så burde de større barna sine behov få trumfe dette. Tiden som ungdom, når du er så sårbar og er ung, er noe som setter spor utover i voksenlivet. Trivsel er viktig. Utover det så må jeg si at jeg syns Tønsberg er en virkelig vakker by, de få gangene jeg har vært der om sommeren 🙂 Anonymkode: 6df5c...2a3 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #20 Skrevet 8. desember 2023 Tønsberg er «småbyen» som har «alt». Jeg bor her selv, med barn, er innflytter. Fantastisk skjærgård med fine strender, flotte skogsområder litt utenfor byen, et hyggelig sentrum, alt du trenger av butikker, servicetilbud og bra med kulturtilbud (selv om kulturtilbudet selvsagt ikke kan matche en større by). Det er trygt for barn å vokse opp her. Man kan gå eller sykle overalt. Vær obs på at innbyggertallet triples på sommeren når alle badegjestene kommer, men det er egentlig bare koselig. Da er det sydenstemning på brygga. Tønsberg er Norges eldste by, med en lang historie. Det tar meg ca en time å kjøre bil til Oslo herfra. Toget tar 1 time og 11 min. Anonymkode: f484c...810 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå