AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Del Skrevet 7. desember 2023 På Messenger. Hva er greia med det når man liksom er venner, man blir invitert til fester flere ganger i året osv? Jeg skjønner at masse bilder, videoer og linker fort blir slitsomt, og vi har en sånn en i samtalen, men vi andre sender lite og da tenker jeg at det er noe man bør få respons på, om det ikke er sære greier. Vi var kolleger i årevis, men nå er det bare jeg som er igjen på arbeidsplassen. Holder altså kontakten. Jeg sendte et litt spesielt bilde fra arbeidsplassen som jeg har fått bra respons på i andre kanaler, også fra mennesker jeg ikke kjenner. Hvorfor ikke gi en tommel opp på det, skrive et par ord? Ikke nødvendigvis alle sammen, men kanskje 2-3 av dem. Vi er 7. Det har ikke all verdens verdi, men viser et lite snev av interesse, at man skjønner at det er vanlig høflighet. Blir jo bare til at jeg vil ignore alt som ikke angår meg direkte heretter. Anonymkode: 6ce71...369 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Del Skrevet 7. desember 2023 Hvorfor skal man gi respons når man rett og slett ikke bryr seg om hva som sendes… ? Kunne aldri ha falt meg inn å respondere på noe jeg ikke synes er morsomt. Og det har ingen med vanlig høflighet å gjøre. Anonymkode: 06065...562 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor skal man gi respons når man rett og slett ikke bryr seg om hva som sendes… ? Kunne aldri ha falt meg inn å respondere på noe jeg ikke synes er morsomt. Og det har ingen med vanlig høflighet å gjøre. Anonymkode: 06065...562 Fordi det handler om vennskap og normal høflighet. De andre har ikke noe mer interessant innhold selv. Jeg har ikke skrevet noe om at noe er morsomt. Anonymkode: 6ce71...369 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Fordi det handler om vennskap og normal høflighet. De andre har ikke noe mer interessant innhold selv. Jeg har ikke skrevet noe om at noe er morsomt. Anonymkode: 6ce71...369 Det har ingenting med verken vennskap eller normal høflighet å gjøre. At du setter denne standarden er mer eller mindre ditt problem. Du har ingen definisjonsmakt av å si hva som er riktig eller galt. De fleste sitter ikke med hodet i en Messenger gruppe, og sender helt meningsløst innhold. Om så, krever de ikke respons. At noen velger å respondere, er jo deres ønske. Men det betyr ikke at de MÅ respondere på det du sender, for kanskje så fanger det ikke dem. Det er kanskje på tide og logge av sosiale medier, når man er såpass opptatt av andres respons på innholdet man sender. Jeg hadde forstått det hvis det var et spørsmål eller en beskjed som krever svar, men når det er noe helt meningsløst innhold - så er det ingenting å svare på. Anonymkode: 06065...562 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 7. desember 2023 #5 Del Skrevet 7. desember 2023 Jeg ville ikke tenkt på respons i det hele tatt. Men hvordan er gruppen der? Hva slags nett er det? Er det en sykehusgruppe med filter? Er det aspergere og autister? Kanskje de ikke kan vanlige former for sosial samhandling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Del Skrevet 7. desember 2023 Manglende likes eller respons er ikke uhøflig. Man ser myriader av kommentarer og poster i sosiale medier hver dag, svært få har tid til å trykke på alt. Veldig grei regel å trykke liker på det man faktisk liker. Manglende like betyr ikke "misliker". Mesteparten av det folk poster ser man forøvrig ikke i det hele tatt, kun en brøkdel. Anonymkode: f229c...357 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Del Skrevet 7. desember 2023 Dessverre går folk videre i livene sine. Det er ikke vondt ment, men man glir ifra hverandre. Sånn er det bare. Anonymkode: f83d4...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 7. desember 2023 #8 Del Skrevet 7. desember 2023 Snart får du sikkert en kommentar fra en av dem: "Etterhvert". Komisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrs.jammh Skrevet 7. desember 2023 #9 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dessverre går folk videre i livene sine. Det er ikke vondt ment, men man glir ifra hverandre. Sånn er det bare. Anonymkode: f83d4...e0f Enig der, ikke alle man har jobbet med som man holder kontakten med på sosiale medier etter en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 7. desember 2023 #10 Del Skrevet 7. desember 2023 Jeg ville tenkt at noen ikke har sett meldingen eller ikke hatt tid til å svare. Du må aldri bli paranoid av slike greier. Statistisk er det faktisk lite sannsynlig at ingen av syv personer ikke svarer. Jeg hørte en gang om en som jobbet et sted, der hun aldri ble invitert med i lunsjen og diverse, hun utviklet underliggende paranoide trekk i arbeidslivet, skulte på alt og alle. Og så var det bare et tak på nettet. Kunne vært løst i en håndvending med et spørsmål. Så ta opp telefonen og ring. Eller tenk at ved neste vei i arbeidslivet lager du vennskapsbånd for resten av livet. Ofte er det folk som er lært opp med å beskytte og bli beskyttet, så blir sprø av slike greier. Paranoide trekk. Aldri gå inn i noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 89-modell Skrevet 7. desember 2023 #11 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): På Messenger. Hva er greia med det når man liksom er venner, man blir invitert til fester flere ganger i året osv? Jeg skjønner at masse bilder, videoer og linker fort blir slitsomt, og vi har en sånn en i samtalen, men vi andre sender lite og da tenker jeg at det er noe man bør få respons på, om det ikke er sære greier. Vi var kolleger i årevis, men nå er det bare jeg som er igjen på arbeidsplassen. Holder altså kontakten. Jeg sendte et litt spesielt bilde fra arbeidsplassen som jeg har fått bra respons på i andre kanaler, også fra mennesker jeg ikke kjenner. Hvorfor ikke gi en tommel opp på det, skrive et par ord? Ikke nødvendigvis alle sammen, men kanskje 2-3 av dem. Vi er 7. Det har ikke all verdens verdi, men viser et lite snev av interesse, at man skjønner at det er vanlig høflighet. Blir jo bare til at jeg vil ignore alt som ikke angår meg direkte heretter. Anonymkode: 6ce71...369 Helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 7. desember 2023 #12 Del Skrevet 7. desember 2023 89-modell skrev (33 minutter siden): Helt enig! Det er det der vanlige folk ser, logikken med at ingen svarer, er ofte lite logisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #13 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Manglende likes eller respons er ikke uhøflig. Man ser myriader av kommentarer og poster i sosiale medier hver dag, svært få har tid til å trykke på alt. Veldig grei regel å trykke liker på det man faktisk liker. Manglende like betyr ikke "misliker". Mesteparten av det folk poster ser man forøvrig ikke i det hele tatt, kun en brøkdel. Anonymkode: f229c...357 Det står Messenger. Hoia skrev (8 timer siden): Jeg ville ikke tenkt på respons i det hele tatt. Men hvordan er gruppen der? Hva slags nett er det? Er det en sykehusgruppe med filter? Er det aspergere og autister? Kanskje de ikke kan vanlige former for sosial samhandling? De er noen raringer alle sammen, men har ikke hørt noe om at noen av dem har diagnoser som er relevante her. mrs.jammh skrev (7 timer siden): Enig der, ikke alle man har jobbet med som man holder kontakten med på sosiale medier etter en stund. Det står at vi har holdt kontakten. Hoia skrev (7 timer siden): Jeg ville tenkt at noen ikke har sett meldingen eller ikke hatt tid til å svare. Du må aldri bli paranoid av slike greier. Statistisk er det faktisk lite sannsynlig at ingen av syv personer ikke svarer. Jeg hørte en gang om en som jobbet et sted, der hun aldri ble invitert med i lunsjen og diverse, hun utviklet underliggende paranoide trekk i arbeidslivet, skulte på alt og alle. Og så var det bare et tak på nettet. Kunne vært løst i en håndvending med et spørsmål. Så ta opp telefonen og ring. Eller tenk at ved neste vei i arbeidslivet lager du vennskapsbånd for resten av livet. Ofte er det folk som er lært opp med å beskytte og bli beskyttet, så blir sprø av slike greier. Paranoide trekk. Aldri gå inn i noe slikt. Jeg kan se hvem som har sett og hvem som har skrevet i ettertid. Plutselig ble det snakk om et planlagt treff denne mnd, så det ble litt liv etter at jeg sendte bildet. Anonymkode: 6ce71...369 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #14 Del Skrevet 8. desember 2023 Jeg svarer på spørsmål, viser at jeg har oppfattet en beskjed, men gir ellers aldri respons. Jeg har ikke en gang tenkt på det. Hva slags respons ønsker du eller tenker er naturlig? Anonymkode: f7ae2...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #15 Del Skrevet 8. desember 2023 Nåe man er i en gruppechat på ikke mer enn 7 stk, og det blir mye likes og hjerter på det de andre legger ut, men ingenting på det en selv legger ut, ja da skjønner jeg veldig godt at dette blir sårt. Anonymkode: 354a6...51e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 8. desember 2023 #16 Del Skrevet 8. desember 2023 Jeg er ikke i noen som helst chatter, verken på Facebook eller Messenger eller snap, av og til på KG, men hvis jeg var deg ville jeg ha ringt, og ikke fokusert så mye på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 9. desember 2023 #17 Del Skrevet 9. desember 2023 Jeg trodde først denne samtalen handlet om en som ikke responderer vanlig i samtaler, ble selektiv taus, slik at en måtte dra samtalen fra start til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå