Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har vært i et forhold i 6 mnd med en flott mann som har to barn fra et tidligere forhold. Han bor 60 min unna meg og vi ønsker å bli samboere.

Problemet er at han kan ikke flytte pga barna, og jeg ønsker ikke å flytte. Jeg har jobb, familie og venner i min by, og ønsker selv barn.

Han har ingen familie der han bor, han bor der kun pga barnemor og barna bor der.

Dersom vi får felles barn vil det bli veldig vanskelig med barnepass. Jeg må i tillegg slutte i jobben jeg elsker og flytte bort fra alt mitt. 

Anonymkode: cd421...9e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er barna hans? Og hva er spørsmålet ditt?

Anonymkode: ce38e...7dd

• Liker 2
Skrevet

Du må velge. 

Du kan ikke få alt du vil ha. 

Evnt må du velge en ny mann.

Anonymkode: af136...f36

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gamle er barna hans? Og hva er spørsmålet ditt?

7 og 9 år

Jeg tenker mye på dette og postet her for å høre om noen har noen innspill 

• Hjerte 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! Jeg har vært i et forhold i 6 mnd med en flott mann som har to barn fra et tidligere forhold. Han bor 60 min unna meg og vi ønsker å bli samboere.

Problemet er at han kan ikke flytte pga barna, og jeg ønsker ikke å flytte. Jeg har jobb, familie og venner i min by, og ønsker selv barn.

Han har ingen familie der han bor, han bor der kun pga barnemor og barna bor der.

Dersom vi får felles barn vil det bli veldig vanskelig med barnepass. Jeg må i tillegg slutte i jobben jeg elsker og flytte bort fra alt mitt. 

Vansker med barnepass har vi alle. Dersom du selv ikke har barn ennå, er det ikke så lett å se for seg hvordan det blir. Behovet ditt for barnepass blir kanskje mindre enn du tror. 

Når det gjelder ham, så kan han faktisk ikke flytte da loven setter grenser for dette. Dersom hans eks også vil flytte, eller han vil si ifra seg tid med barna kan han kanskje flytte til deg. det synes imidlertid er mye å be om, og han vil trolig prioritere barna foran deg om du presser ham. Du er fri til å flytte, det er ikke han - så her må du nok ta en for teamet. 

Anonymkode: 7fbb3...e6a

• Liker 2
Skrevet

Hva synes du selv er en minnelig løsning?

Hva slags samværsordning har de? Er han involvert i barnas hverdag som trener eller slikt?

Tenker at den uten barn er den som flytter dit den med barn bor. Det er urimelig å kreve eller forvente at to små barn skal se pappaen sin mindre fordi han har fått seg kjæreste som ikke vil gi slipp på sin jobb og hjemsted. Barna har mer behov for stabilitet enn du som er voksen.

Enten er dere særboere til barna hans flytter ut, eller så flytter du til deres sted. 60 minutt er for langt for barn å pendle til skole og fritidsaktiviteter og venner, det er ikke for langt for deg som er voksen til å besøke nettverket ditt eller til og med pendle til jobben du elsker. 

Det beste for deg som har så tydelige preferanser og ønsker om bosted at du finner en mann uten barn, evt om du ønsker en mann med barn at han bor på samme sted som deg. 

Ett alternativ kan også være at mor til barna også kunne tenke seg å flytte, men det er vel heller lite sannsynlig. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Har du sjekket med ham at han ønsker flere barn, og halvsøsken til sine unger? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vansker med barnepass har vi alle. Dersom du selv ikke har barn ennå, er det ikke så lett å se for seg hvordan det blir. Behovet ditt for barnepass blir kanskje mindre enn du tror. 

Når det gjelder ham, så kan han faktisk ikke flytte da loven setter grenser for dette. Dersom hans eks også vil flytte, eller han vil si ifra seg tid med barna kan han kanskje flytte til deg. det synes imidlertid er mye å be om, og han vil trolig prioritere barna foran deg om du presser ham. Du er fri til å flytte, det er ikke han - så her må du nok ta en for teamet. 

Anonymkode: 7fbb3...e6a

Takk for svar, setter pris på det! Er enig med deg, men ser at dette kan bli utrolig vanskelig mtp å få barn i annen by. Hadde ikke kunnet flyttet hjem igjen ved et eventuelt brudd. Må i tillegg ned i lønn da de ikke har jobbtilbud i samme bedrift i han sin kommune. Mye å tenke på..

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du sjekket med ham at han ønsker flere barn, og halvsøsken til sine unger? 

Han kan tenke seg flere barn

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar, setter pris på det! Er enig med deg, men ser at dette kan bli utrolig vanskelig mtp å få barn i annen by. Hadde ikke kunnet flyttet hjem igjen ved et eventuelt brudd. Må i tillegg ned i lønn da de ikke har jobbtilbud i samme bedrift i han sin kommune. Mye å tenke på..

ts

60 minutter unna er jo ikke langt i det hele tatt, verken til jobb eller nettverk?

Anonymkode: 69f84...6f1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du som ikke har barn er flyttbar, mens han er ikke flyttbar før barna er voksne.

60 min unna hverandre er forresten mindre tid enn jeg bruker til og fra jobb - internt i samme by. Så hvorfor må du si opp jobben din for å flytte nærmere ham? Og hvorfor kan du ikke få pass den dagen du får barn? 

Anonymkode: c931d...ac5

• Liker 2
Skrevet

dere har vært sammen i 6 mnd............

• Liker 10
Skrevet

Dere har kjent hverandre i 6 mnd, jeg anbefaler det på det sterkeste å ikke investere noe i denne mannen. Du har ikke barn. Ikke kast bort tiden på en mann med barn. Barna og barnemora går fremfor deg. Til og med hunden går fremfor deg. (Viss de har) 

det kan se bra ut nå, men dette blir pes med barn, barnemor, slekta hennes, venninnene hennes. De skal feire jul i lag, spise middag sammen, dra på ferie sammen. Du er sistemann på lista. Mest sannsynlig så bestemmer barnemor over han også. Så deres samvær er det hun som styrer. Han adlyder «for barnas skyld»

Anonymkode: 74f51...b27

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere har kjent hverandre i 6 mnd, jeg anbefaler det på det sterkeste å ikke investere noe i denne mannen. Du har ikke barn. Ikke kast bort tiden på en mann med barn. Barna og barnemora går fremfor deg. Til og med hunden går fremfor deg. (Viss de har) 

det kan se bra ut nå, men dette blir pes med barn, barnemor, slekta hennes, venninnene hennes. De skal feire jul i lag, spise middag sammen, dra på ferie sammen. Du er sistemann på lista. Mest sannsynlig så bestemmer barnemor over han også. Så deres samvær er det hun som styrer. Han adlyder «for barnas skyld»

Anonymkode: 74f51...b27

Åh, herregud. Alt er ikke helt lik din unike erfaring.

Anonymkode: 5c79b...b51

• Liker 1
Skrevet

Han har jo familie der han bor, barna sine. 

Anonymkode: 5e00e...902

• Liker 1
Skrevet

Det eneste dilemmaet her er jo om du ønsker å flytte til ham eller ikke. Det må du nesten velge selv. Men i HI så høres det nesten ut som om du synes det er mer rimelig at han flytter unna barna sine og til deg? Håper jeg misforstod.

Anonymkode: 69f84...6f1

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Vansker med barnepass? Vi bor 12 timer unna all familie, og har barn. Vi har innrettet oss slik at vi ikke trenger barnepass. Og så har vi betalt ei nabojente noen ganger for å sitte barnevakt så vi kunne gå på kino.

Man klarer seg uten foreldre og søsken i samme by hvis man må.

Anonymkode: f3264...803

Skrevet

60 minutter er ingenting. Bor selv så langt fra min fødeby og det går jo veldig greit (Kristiansand - Arendal). 

Anonymkode: 0f3ae...962

Skrevet

Aldri i livet ville jeg ha blitt sammen med en mann med barn fra før.   Det er roser nå, men det er fordi han må ikke velge mellom de og deg.  Flytter du ditt, kommer du til å begynne å bli sjalu, men spesielt når du får barn med han. Da begynner ting å virkelig skjære seg.  Til slutt blir dere herper og han ender opp med flere barn med flere kvinner på deltid.  

Anonymkode: 5620d...45c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville valgt en mann uten barn fra før. Fryktelig mye ekstra slit med mine,dine,våre. Mer enn jeg noen sinne trodde var mulig da jeg var nyforelsket i mannen min. 

Anonymkode: 8400e...29e

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...