AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #21 Skrevet 7. desember 2023 Da har jeg prøvd å helle i Zalo for å se om det løsner noe opp. Anonymkode: 40d88...796
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #22 Skrevet 7. desember 2023 Jeg slutter aldri å bli imponert over enkeltes tafatthet! Anonymkode: 8366b...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #23 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da har jeg prøvd å helle i Zalo for å se om det løsner noe opp. Anonymkode: 40d88...796 Wtf? 🤣😅 hvor fikk du det tipset fra? Anonymkode: c706b...ce6 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #24 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Wtf? 🤣😅 hvor fikk du det tipset fra? Anonymkode: c706b...ce6 Google. Anonymkode: 40d88...796
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #25 Skrevet 7. desember 2023 Hensatt skrev (45 minutter siden): Hell i en god slant, vent et kvarter og tøm i en liter eller to med kokende vann. Jeg har aldri hørt at kokende vann har noe i et toalett å gjøre. Lunkent kanskje, men ikke kokende. Jeg har testet kaldt vann fra springen og det funket like godt. En full bøtte helles fra brystkassehøyde. Det pleier å dytte innholdet videre i røret. Gjenta for sikkerhets skyld. Ikke bruk for mye papir av gangen. Trekk heller ned en gang eller to hvis jobben er stor eller langvarig. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg slutter aldri å bli imponert over enkeltes tafatthet! Anonymkode: 8366b...bb1 Måtte det virkelig kommenteres sånn? Hva med å hjelpe heller? Anonymkode: d7f61...14e 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #26 Skrevet 7. desember 2023 Letteste å gjøre er å ta en pose over din hånd. Ta hånda nedi do og klem løs driten eller ta opp papiret. Skyll ned en gang til. Du kan også fylle en bøtte med vann og tømme oppi. Om det er driten som tetter igjen, så klem denne med med hånda di. Anonymkode: 2c54d...958
Gjest Mysticgirl Skrevet 7. desember 2023 #27 Skrevet 7. desember 2023 Om det bare er papir og bæsj, vil det løsne til slutt uansett. Skyll med mer vann , eventuelt ei bøtte og hiv nedi doen. Er det derimot andre ting som våtservietter eller ei vaskefille du har skylt ned, må du kontakte spylebil for å få det løs.Eller rørlegger, om du ikke får tak i det med hendene, ta hansker på og sjekk om du kjenner hvor det er tett.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #28 Skrevet 7. desember 2023 Ok, da er alt ordnet og funker som det skal. Jeg puttet Zalo i doen, ventet i ca. 45 minutter, helte varmt vann i doen, og trakk i snoren. Beklager om jeg virket litt "dum". Har flyttet ut for første gang. Takk for hjelpen! Anonymkode: 40d88...796 2 3
Hensatt Skrevet 7. desember 2023 #29 Skrevet 7. desember 2023 Regner med at det har løsnet til nå, men et annet råd er å bruke hageslangen. Før den så langt ned du klarer, åpne kranen på full guffe og dra den litt frem og tilbake. Blir i grunn det samme som spylebilen gjør bare med mindre trykk.
Hensatt Skrevet 7. desember 2023 #30 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har aldri hørt at kokende vann har noe i et toalett å gjøre. Lunkent kanskje, men ikke kokende. Jeg har testet kaldt vann fra springen og det funket like godt. En full bøtte helles fra brystkassehøyde. Det pleier å dytte innholdet videre i røret. Gjenta for sikkerhets skyld. Ikke bruk for mye papir av gangen. Trekk heller ned en gang eller to hvis jobben er stor eller langvarig. Måtte det virkelig kommenteres sånn? Hva med å hjelpe heller? Anonymkode: d7f61...14e Kokende vann i avløp er et velkjent triks. Det løser opp avleiringer og fett som har festet seg over lang tid. Det er faktisk anbefalt å skylle avløpet med kokende vann noen ganger i året for å holde de åpne.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #31 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ok, da er alt ordnet og funker som det skal. Jeg puttet Zalo i doen, ventet i ca. 45 minutter, helte varmt vann i doen, og trakk i snoren. Beklager om jeg virket litt "dum". Har flyttet ut for første gang. Takk for hjelpen! Anonymkode: 40d88...796 Håper du har flyttet inn et sted! Men om du kan SE selve blokkeringen, er det jo bare å stikke hånden/armen ned og løsne det. Anonymkode: 62b73...46c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #32 Skrevet 8. desember 2023 Hensatt skrev (15 timer siden): Regner med at det har løsnet til nå, men et annet råd er å bruke hageslangen. Før den så langt ned du klarer, åpne kranen på full guffe og dra den litt frem og tilbake. Blir i grunn det samme som spylebilen gjør bare med mindre trykk. Æsj... blir jo full av dass-basselusker da? Nasty.. Anonymkode: 6bd5e...379
Hensatt Skrevet 8. desember 2023 #33 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Æsj... blir jo full av dass-basselusker da? Nasty.. Anonymkode: 6bd5e...379 Du kan jo ha på deg hansker...den meteren med slange som har vært i do kan du klore eller kappe av om du vil.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #34 Skrevet 8. desember 2023 Hensatt skrev (15 timer siden): Kokende vann i avløp er et velkjent triks. Det løser opp avleiringer og fett som har festet seg over lang tid. Det er faktisk anbefalt å skylle avløpet med kokende vann noen ganger i året for å holde de åpne. https://rorleggertroms.com/kan-man-helle-kokende-vann-i-do/ Anonymkode: d7f61...14e
Gjest Smeltemann Skrevet 8. desember 2023 #35 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja, det er litt avføring, men en del papir. Anonymkode: 40d88...796 Skyll etter med noen bøtter med kokende varmt vann.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #36 Skrevet 8. desember 2023 Smeltemann skrev (1 minutt siden): Skyll etter med noen bøtter med kokende varmt vann. Kokende vann anbefales ikke av fagfolk. Kan ødelegge rør o.s.v. Se link over. Anonymkode: d7f61...14e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #37 Skrevet 8. desember 2023 Lærte et triks av pappa. Hell nedi mye grønnsåpe. Det har fett i seg og smører rørene. Trekk ned etter det har fått virke i 10 min ca. Funker fett hver gang, eneste måten jeg har fått det til etter å ha prøvd alle kjerringrådene over. Anonymkode: e5e0d...36a
Hensatt Skrevet 8. desember 2023 #38 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kokende vann anbefales ikke av fagfolk. Kan ødelegge rør o.s.v. Se link over. Anonymkode: d7f61...14e Har selv fått beskjed fra kommunen om at helle kokende vann i avløp noen ganger i året for å unngå at det tetter seg til. Tydelig at flere anbefaler det og har aldri i mitt lange liv hørt noe som helst om at toalett eller avløp tar skade av varmt vann, snarere tvert imot. https://www.avlopsvakten.no/gode-rad
Gjest Smeltemann Skrevet 9. desember 2023 #39 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kokende vann anbefales ikke av fagfolk. Kan ødelegge rør o.s.v. Se link over. Anonymkode: d7f61...14e Er det ispropp vil den smelte og dassen er åpen.
Helene Skrevet 9. desember 2023 #40 Skrevet 9. desember 2023 Jeg fikk tett do etter et besøk. Jeg ringte rørlegger. Han lærte meg opp. Har kjøpt sugekopp ettrpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå