BE28 Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Er 5+3 uker på vei, og både jeg og kjæresten vil holde dette for oss selv til første ultralyd i uke 12. Vi skal feire julaften hver for oss, og jeg vet familie kommer til å være mistenksomme med en gang jeg takker nei til alkohol. (Kjent for å ta meg et par glass🤠) Hvordan gjøre dette naturlig? Jeg bor også hjemme for tiden, så i det hele tatt å skjule noe fra familie er veeeldig vanskelig. Har dere noen tips?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 BE28 skrev (2 minutter siden): Er 5+3 uker på vei, og både jeg og kjæresten vil holde dette for oss selv til første ultralyd i uke 12. Vi skal feire julaften hver for oss, og jeg vet familie kommer til å være mistenksomme med en gang jeg takker nei til alkohol. (Kjent for å ta meg et par glass🤠) Hvordan gjøre dette naturlig? Jeg bor også hjemme for tiden, så i det hele tatt å skjule noe fra familie er veeeldig vanskelig. Har dere noen tips? Det er bare å gi det opp. Mora di vil forstå det. bare si det til henne. Du kan skylde på doktor anbefaling om å unngå alkohol. Anonymkode: f5ae4...7da 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 Ta i mot et glass, det er nok ingen som legger merke til at du ikke drikker av det. Anonymkode: e1304...796 1 1
BE28 Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er bare å gi det opp. Mora di vil forstå det. bare si det til henne. Du kan skylde på doktor anbefaling om å unngå alkohol. Anonymkode: f5ae4...7da Jeg har vært inne på å kanskje fortelle dem det lillejulaften, men vil gjerne fortelle det til begge sider samtidig. Så vi får se!
BE28 Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ta i mot et glass, det er nok ingen som legger merke til at du ikke drikker av det. Anonymkode: e1304...796 Ja må nok bare gjøre det, mulig jeg tar med egen vin også. Bare uten alkohol i flaske med prosenter utenpå🫣 1
RockyRose Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 Ta imot glas og tøm det ut og bytt ut med noko liknande når ingen ser. Eller klag på hovudverk heile julafta, og sei du ikkje orka alkohol når kvelden kjem 🤷♀️ 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 Du kan ikke sober hos kjæresten? Si du drar til han senere og derfor holder deg edru. Ellers er det å ta i mot, hell utav litt innimellom. Spesielt om de er vant til at du drikker mer enn et glass. Du kan også si du ikke vil ha vin akkurat i dag da det ikke frister. Ta med alkoholfri cider/øl. La det gjerne stå i en pose på terrassen. Du kan alltids ta med et par tomme flasker hvor det står % på som du kan legge i panteposen. Jeg måtte gjort det slik da svigers er veldig mistenksom hele tiden. Hell alkoholfritt over på glass. Finnes også bedre alkoholfri cider på større flasker på polet. Hvis du har vært syk i det siste kan du si det var kyssesyken. Og at du nå tar leverprøver. Man skal unngå alkohol til prøvene er fin. Og det er så mye sykdom rundt nå, halsbetennelse osv, og det kan du lett unnskylde med kyssesyken. Anonymkode: 5fdc5...a2f 1
BE28 Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan ikke sober hos kjæresten? Si du drar til han senere og derfor holder deg edru. Ellers er det å ta i mot, hell utav litt innimellom. Spesielt om de er vant til at du drikker mer enn et glass. Du kan også si du ikke vil ha vin akkurat i dag da det ikke frister. Ta med alkoholfri cider/øl. La det gjerne stå i en pose på terrassen. Du kan alltids ta med et par tomme flasker hvor det står % på som du kan legge i panteposen. Jeg måtte gjort det slik da svigers er veldig mistenksom hele tiden. Hell alkoholfritt over på glass. Finnes også bedre alkoholfri cider på større flasker på polet. Hvis du har vært syk i det siste kan du si det var kyssesyken. Og at du nå tar leverprøver. Man skal unngå alkohol til prøvene er fin. Og det er så mye sykdom rundt nå, halsbetennelse osv, og det kan du lett unnskylde med kyssesyken. Anonymkode: 5fdc5...a2f Vi bor med ca 3 timers avstand, så det er ikke så enkelt😂 Men det skulle jeg gjerne gjort! Ja jeg tenker det jeg også at jeg får gå litt rundt med glasset og ha med meg egen vin. Det pleier å være mye som skjer, så det er nok ikke meg noen kommer til å tenke på. Bare jeg som overtenker alt!
Carine95 Skrevet 7. desember 2023 #9 Skrevet 7. desember 2023 Du kan alltids si at du går på antibiotika og legen ba deg holde deg unna alkohol til du er ferdig med hele kuren? 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #10 Skrevet 7. desember 2023 Jeg kjøpte inn alkoholfrie viner som jeg drakk i starten. Ingen mistenkte noe Anonymkode: 8babb...665
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #11 Skrevet 7. desember 2023 6 hours ago, Carine95 said: Du kan alltids si at du går på antibiotika og legen ba deg holde deg unna alkohol til du er ferdig med hele kuren? Denne er så gammel at det ville jeg ikke gått for. Alle forstår den. Anonymkode: 0dcd9...d2f 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #12 Skrevet 7. desember 2023 Carine95 skrev (6 timer siden): Du kan alltids si at du går på antibiotika og legen ba deg holde deg unna alkohol til du er ferdig med hele kuren? "Alle" vet vel nå at man kan drikke alkohol selv om man tar antibiotika og at dette er en vanlig unnskyldning for gravide. Anonymkode: 68d43...2c9 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #13 Skrevet 7. desember 2023 Jeg gjemte alkoholfri vin i bokhyllen og fylte glasset. Anonymkode: 6d47b...4e8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #14 Skrevet 7. desember 2023 Å helle ut andres dyre drikkevarer synes jeg er ufint. Enten fortell at du er gravid, eller ta med egen vin uten alkohol. Anonymkode: 0dfa0...b30 2
Carine95 Skrevet 7. desember 2023 #15 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "Alle" vet vel nå at man kan drikke alkohol selv om man tar antibiotika og at dette er en vanlig unnskyldning for gravide. Anonymkode: 68d43...2c9 Jeg trodde ikke man kunne det så jeg hadde «gått på den» 😂 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #16 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): "Alle" vet vel nå at man kan drikke alkohol selv om man tar antibiotika og at dette er en vanlig unnskyldning for gravide. Anonymkode: 68d43...2c9 Det er ikke riktig. Ved bruk av Zidoval skal man unngå alkohol. Det er behandling mot bakteriell vaginose og er noe mange unge kvinner har. Anonymkode: 8acbf...005 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #17 Skrevet 7. desember 2023 Ville heller sagt jeg var gravid enn at jeg hadde en illeluktende mus. Anonymkode: d2153...6c2 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #18 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville heller sagt jeg var gravid enn at jeg hadde en illeluktende mus. Anonymkode: d2153...6c2 Ja, gid a meg så flaut 🙄 Anonymkode: 8acbf...005 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #19 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, gid a meg så flaut 🙄 Anonymkode: 8acbf...005 Ja. Anonymkode: d2153...6c2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #20 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Anonymkode: d2153...6c2 Hvorfor? Anonymkode: 8acbf...005 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå