Gå til innhold

Høres dette ut som omgangssyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

5-åringen kastet opp 3 ganger på mandag fra kl 7.30 til 10.30, så en gang på ettermiddagen i 16 tiden, så rundt kl 21 på kvelden. Kom kun opp væske som han hadde drukket. Tirsdag var hun fortsatt litt redusert og spiste ingenting (drakk kun masse vann), men ingen oppkast eller diaré. Onsdag hadde hun diaré en gang på morgenen, men ellers ingenting. I dag har hun vært helt fin, og fått i seg litt mat.

Høres dette ut som omgangssyke? Hverken jeg eller far har blitt smittet. Trodde liksom omgangssyke var mye mer «aggressiv»? Må selvsagt te lege om vi mistenker noe annet.

Anonymkode: c0b55...460

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være omgangssyke eller noe hun har spist/drukket. Syns det høres ut som omgangssyke selv om dere ikke har blitt smittet. Ingen grunn til å gå til lege så lenge barnet føler seg bedre. Ville bare fulgt vanlige råd ved omgangssyke om å holde seg hjemme

Anonymkode: 8cd8c...4eb

Skrevet

Høres veldig ut som omgangsyke. Og det herjer overalt for tida. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er typisk omgangssyke. Hatt akkurat det samme her. 

Anonymkode: 0316f...826

Skrevet

Ok, så man ville altså ikke nødvendigvis forventet mer oppkast/diaré ved omgangssyke? Formen hennes har heller ikke vært så altfor dårlig. Har kunne kastet opp, for så å hoppe og sprette rundt her (men også slappet av mye på sofaen). Allmenntilstanden har vært mye mer nedsatt ved influensa.. TS

Anonymkode: c0b55...460

Skrevet

Høres veldig ut som omgangssyke, og vil etter egen erfaring ikke si at det må være mer aggressivt enn det.

De gangene vi har hatt det har barna vært 'relativt oppegående' selv om de ikke ville spise, og det gikk ganske fort over. For oss voksne  trodde jeg at vi hadde fått pest begge to.

Skrevet

Jeg har ikke hatt oppkast ved omgangssyken siden jeg var barn, det kommer kun andre veien. Barnet mitt har heller ikke kastet opp mye og har blitt fort frisk. Omgangssyke er et virus hvor folk typisk reagerer veldig forskjellig. Jeg får det alltid relativt mildt selv.

Anonymkode: 09107...4de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...