Gå til innhold

Er det noen andre enn meg som husker bomberom-øvelser på skolen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå høres jeg sikkert gammel ut, men jeg husker vi hadde hva vi kalte " bomberoms-øvelser" både på barne-og ungdomsskolen. Alarmen gikk, lyset ble slått av og vi måtte finne veien til bomberommet. Vel, læreren følgte oss selvsagt. 

Både barne-og ungdomsskolen hadde bomberom. Dette var på 80- og 90- tallet.

Anonymkode: e0dbc...bc1

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knapt, trur eg er yngste laget før å huske det. K91

Anonymkode: 0e153...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på barne-/ungdomsskole på 70- og 80-tallet og vi hadde ikke sånne øvelser.

Anonymkode: eee7f...94d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg husker vi hadde gymtimer i bomberommet på barneskolen. 

Anonymkode: 0c541...aef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mann født i 1992 her. Jeg husker at vi hadde dette 1-2 ganger på barneskolen på østlandet.

Anonymkode: 768a5...90f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1974. Jepp, husker godt disse øvelsene. Minst en gang i året, i tilfluktsrommet på skolen vår.

Anonymkode: 91dcd...317

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født 1974. Skolen hadde ikke bomberom så aldri hatt sånn øvelse.  Kan knapt huske brannøvelser.

Anonymkode: aa073...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker det. Men tror vi hadde det en gang. Født i 92

Anonymkode: 6971e...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på 2 forskjellige barneskoler i Oslo, ingen øvelse der, vet ikke om det var bomberom på skolene engang. Flyttet litt utafor Oslo og begynte på en barneskole hvor det var bomberom, og der hadde vi øvelse 1 gang i året. På ungdomsskolen hadde vi ikke. Dette var på 90 tallet.

Anonymkode: 5f0ab...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nå høres jeg sikkert gammel ut, men jeg husker vi hadde hva vi kalte " bomberoms-øvelser" både på barne-og ungdomsskolen. Alarmen gikk, lyset ble slått av og vi måtte finne veien til bomberommet. Vel, læreren følgte oss selvsagt. 

Både barne-og ungdomsskolen hadde bomberom. Dette var på 80- og 90- tallet.

Anonymkode: e0dbc...bc1

Jeg begynte i 1 klasse i 1977. Vi hadde ingen sånne øvelser. Kun vanlige brannøvelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på barneskolen på 80-tallet og ungdomsskolen på 90-tallet, aldri hørt om slike øvelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte i 1. klasse i 1976, vi hadde slike øvelser 1-2 ganger i året. Husker også det at når alle var inne i bomberommet (som hadde mye lagret der, så det var trangt, så skulle døren lukkes og vi måtte stå der i mørket en stund (lærer var der).

Da jeg begynte på ungdomsskolen hadde ikke den bomberom, så da var det slutt på slikt.

Videregående jeg gikk på var sagt å ha et slikt rom, men der var det aldri øvelser, og inntrykket var at det bare var fylt opp med ting skolen lagret.

Anonymkode: 19113...710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker vi hadde slike øvelser. Bodde nær Bodø der viktige millitærinstallasjoner lå. 

 

Anonymkode: 6d967...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg husker vi hadde slike øvelser. Bodde nær Bodø der viktige millitærinstallasjoner lå. 

 

Anonymkode: 6d967...3df

1976. Det var midt i den kalde krigen. Jeg husker at F16 tok av fra Bodø og den der lyden av flyene er jo ganske heftig. Så husker jeg at de av og til fløy i formasjon over huset vårt.

Anonymkode: 6d967...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1987, Nord på Helgeland, vi hadde slike øvelser tidlig på barneskolen.

Anonymkode: 731a1...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i 78 (by i Nordland) og vi har aldri hatt bomberomøvelser. Det var tilfluktsrom i kjelleren på alle skolene jeg gikk på, men vi hadde aldri slike øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...