AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Vetikke helt hvor man skal starte men prøver og håpe det blir greit forståelig . Jeg var i et forhold med en dame som hadde to barn fra før på 9 og 14 år, vi datet en relativ kort periode før vi ble samboere som igjen så klart var litt for impulsivt men jeg ble godt kjent med barna før jeg flyttet inn å ting var så bra mellom meg og hun at jeg ikke tenkte meg om to ganger som jeg burde gjordt. Jeg hadde noen varsel lamper tidlig, hun hadde ikke kontakt med sin egen familie men var veldig utdypende om hvorfor og jeg hadde ikke noe tvil på at grunnen hun fortalte meg var oppriktig så hadde sterk medfølelse for situasjonen til hun og unga så jeg stilte kanskje ikke så mye oppfølging spørsmål rundt situasjonen. Hun og unga ble godt kjent med min familie og vi reiste ofte på besøk til dem, alt virket topp. Kjemien jeg og hu hadde var uvirkelig i starten, men gradvis kom det fler og fler ting som endra alt. Hun sleit mye med sønnen som var ungdom, han utagerte og fikk mye konsekvenser, jeg er barnløs så tenkte at det var innen for hva som er normalt med ungdom i hus som tester ut grenser, helt til vi flyttet sammen da endra alt seg. Konsekvensene til denne ungdommen ble særere og hardere, han fikk konsekvens av og gå og lage seg mat uten å spørre om tillatelse. Jeg så fort at dette var langt uten for normalen og tok dette opp med hu og følte hun forsto mitt syn der og da men det varte ikke lenge. Yngste barnet sto for oppdragelsen til eldste og det ble ei veldig ond sirkel de satt fast i, etter hvert som tiden gikk ble ting mer og mer ekstremt både med konflikt med familien og oppdragelse for ungdommen. Jeg kjente at jeg ikke orka og stå i det og at det ikke var noe jeg kunne stå for så jeg valgte og gå fra forholdet og var sikker på at jeg ikke ønsket og ha noe med henne og gjøre vidre, men en kort uke etter jeg flytta ut ble jeg ringt av ungdommen i hus som bønnfalte meg om og gi mor en ny sjanse og komme tilbake, han gråt og fortalte at mor ikke klarte og stå opp fra senga og at hun var ustabil. Jeg kjente at jeg følte jeg hadde svikta litt og tok en beslutning om å gi det en sjans men å ikke flytte inn da jeg ikke ville hoppe med huggu først. Så fort jeg ga det en ny sjanse merka jeg at ting var kunn værre, jeg diskuterte situasjonen med andre rundt meg da jeg vet at hu har hatt undersøkelse av barnevernet før som ble raskt avsluttet og barnevernet besluttet at det ikke var behov for oppfølging så var jeg litt undrende på hva jeg kunne gjøra men etter ettertanke besluttet jeg og ta et møte på barnevernet mens jeg og hun var i forhold uten at hu var klar over det. Jeg la alle kortene på bordet om hvordan alt var der hjemme, barnevernet var raske med og si at de hadde hatt en grundig undersøkelse får en relativt kort tid sia og tatt konklusjonen om at barna var ivaretatt i hjemmet, jeg følte jeg hadde startet en krig fordi jeg valgte og trosse dette og alikevell sende inn en skriftelig bekymringsmelding så var klar over at hun skulle få vite dette og jeg har vært front passasjer med hvordan hun behandler de hun vil hevne seg på så jeg måtte gi beskjed til familien min og arbeidsplass tilfeldigvis hu skulle prøve og ødlegge får meg på et vis. Jeg bestemte meg for at det var klokt at jeg satt meg ned med henne og fortalte alt på en ok måte før barnevernstjenesten tok kontakt med henne, og den helga var ungdommene i hus på avlastning hos min søster og yngste var hos far sin så da skulle jeg og hu på hotell i Oslo. Timingen var ikke vanvittig god, men når kvelden kom måtte jeg bare tømme meg og fortelle henne, hun tok det ikke bra og stormet ut av hotellet, jeg ble igjen fordi følte at det hadde ikke hjulpa og forklare mere når hun var i en slik sinns tilstand så jeg tenkte at hu sikkert reiste hjemover igjen men nei der tok en feil... 3 timer senere kom hun tilbake på hotellet med eks mannen sin (faren til yngste barnet) (og vi har hatt flere konflikter som inneholder dem to da hun tidligere i forholdet var utro med han), jeg var rimelig sjokka men forsto ikke om han skulle ta meg eller hva dette dreide seg om, men de drakk så vidt og komme innat døra før hu dro'an buksa og begynte og suge han rett forann meg mens hu stirra meg rett inn i øya og så klart gikk jeg derfra da dette var så spessielt at jeg ikke ønska og ta en del i det får og si det sånn, fikk hat meldinger i 24 timer av henne etter dette men responderte ikke. Vi hadde en avtale om avlastning for ungdommen hos søstra mi som han hadde vært over tid, dette stoppa hu på flekken. Denne ungdommen har kommet i et vondt miljø og er kunn 14 år og har allerede testet ut narkotika og røyker hasj, han har også vært involvert i to politi saker, han er en god ung mann men er preget av omstendighetene og er veldig enkel og påvirke som mange er i den alderen. Jeg valgte og ta kontakt med barnevernet igjen og denne gangen ble jeg møtt av ei litt mere lyttende saksbehandler i barnevernet som faktisk var villig til å gi bekymringen litt etter tanke, på dette tidspunktet hadde jeg fortsatt kontakt med ungdommen da han sendte meg melding uten at mor viste det så jeg viste til meldinger. Barnevernet tok kontakt med gutten uten mor og stilte han spørsmål, desverre klarte han ikke stå frem og lagde en historie om hvor bra hu mor er, jeg følte at jeg hadde gjordt alt jeg kunne og det stoppa opp, jeg selv har fått en psykisk knekk og er lang tids sykemeldt etter og ha hatt med denne personen og gjøre, men nå lyste det opp etter denne kampen ser det ut som at noe endelig skjer. Yngste barnet hadde gått selv til helsesøster og fortalt at hun var redd mamma og at mamma ville drepe storebror. Tenk at det måtte gå så langt men jaja nå har endelig barnevernet tatt grep, vi har fått godkjent avlastning gjennom barnevernet hos min søster da det var det eneste stedet eldste ønska, yngste har også fått hjelp. Så hvor jeg vill med dette er at det finnes håp og man må ikke gi opp, viss noen i familien hennes leser dette anbefaler jeg og holde deg langt unna henne før hun har vært til hjelp over en tidsperiode. Jeg har kuttet all kontakt med henne og har et fokus på ungdommen hennes og gjøre ting mere ok for han. Endelig lønna hardt arbeid seg Anonymkode: c715d...2e0 1 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Det var en vegg av tekst som var litt vanskelig å lese. Kan du lage avsnitt? Anonymkode: 62818...d87 10 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vetikke helt hvor man skal starte men prøver og håpe det blir greit forståelig . Jeg var i et forhold med en dame som hadde to barn fra før på 9 og 14 år, vi datet en relativ kort periode før vi ble samboere som igjen så klart var litt for impulsivt men jeg ble godt kjent med barna før jeg flyttet inn å ting var så bra mellom meg og hun at jeg ikke tenkte meg om to ganger som jeg burde gjordt. Jeg hadde noen varsel lamper tidlig, hun hadde ikke kontakt med sin egen familie men var veldig utdypende om hvorfor og jeg hadde ikke noe tvil på at grunnen hun fortalte meg var oppriktig så hadde sterk medfølelse for situasjonen til hun og unga så jeg stilte kanskje ikke så mye oppfølging spørsmål rundt situasjonen. Hun og unga ble godt kjent med min familie og vi reiste ofte på besøk til dem, alt virket topp. Kjemien jeg og hu hadde var uvirkelig i starten, men gradvis kom det fler og fler ting som endra alt. Hun sleit mye med sønnen som var ungdom, han utagerte og fikk mye konsekvenser, jeg er barnløs så tenkte at det var innen for hva som er normalt med ungdom i hus som tester ut grenser, helt til vi flyttet sammen da endra alt seg. Konsekvensene til denne ungdommen ble særere og hardere, han fikk konsekvens av og gå og lage seg mat uten å spørre om tillatelse. Jeg så fort at dette var langt uten for normalen og tok dette opp med hu og følte hun forsto mitt syn der og da men det varte ikke lenge. Yngste barnet sto for oppdragelsen til eldste og det ble ei veldig ond sirkel de satt fast i, etter hvert som tiden gikk ble ting mer og mer ekstremt både med konflikt med familien og oppdragelse for ungdommen. Jeg kjente at jeg ikke orka og stå i det og at det ikke var noe jeg kunne stå for så jeg valgte og gå fra forholdet og var sikker på at jeg ikke ønsket og ha noe med henne og gjøre vidre, men en kort uke etter jeg flytta ut ble jeg ringt av ungdommen i hus som bønnfalte meg om og gi mor en ny sjanse og komme tilbake, han gråt og fortalte at mor ikke klarte og stå opp fra senga og at hun var ustabil. Jeg kjente at jeg følte jeg hadde svikta litt og tok en beslutning om å gi det en sjans men å ikke flytte inn da jeg ikke ville hoppe med huggu først. Så fort jeg ga det en ny sjanse merka jeg at ting var kunn værre, jeg diskuterte situasjonen med andre rundt meg da jeg vet at hu har hatt undersøkelse av barnevernet før som ble raskt avsluttet og barnevernet besluttet at det ikke var behov for oppfølging så var jeg litt undrende på hva jeg kunne gjøra men etter ettertanke besluttet jeg og ta et møte på barnevernet mens jeg og hun var i forhold uten at hu var klar over det. Jeg la alle kortene på bordet om hvordan alt var der hjemme, barnevernet var raske med og si at de hadde hatt en grundig undersøkelse får en relativt kort tid sia og tatt konklusjonen om at barna var ivaretatt i hjemmet, jeg følte jeg hadde startet en krig fordi jeg valgte og trosse dette og alikevell sende inn en skriftelig bekymringsmelding så var klar over at hun skulle få vite dette og jeg har vært front passasjer med hvordan hun behandler de hun vil hevne seg på så jeg måtte gi beskjed til familien min og arbeidsplass tilfeldigvis hu skulle prøve og ødlegge får meg på et vis. Jeg bestemte meg for at det var klokt at jeg satt meg ned med henne og fortalte alt på en ok måte før barnevernstjenesten tok kontakt med henne, og den helga var ungdommene i hus på avlastning hos min søster og yngste var hos far sin så da skulle jeg og hu på hotell i Oslo. Timingen var ikke vanvittig god, men når kvelden kom måtte jeg bare tømme meg og fortelle henne, hun tok det ikke bra og stormet ut av hotellet, jeg ble igjen fordi følte at det hadde ikke hjulpa og forklare mere når hun var i en slik sinns tilstand så jeg tenkte at hu sikkert reiste hjemover igjen men nei der tok en feil... 3 timer senere kom hun tilbake på hotellet med eks mannen sin (faren til yngste barnet) (og vi har hatt flere konflikter som inneholder dem to da hun tidligere i forholdet var utro med han), jeg var rimelig sjokka men forsto ikke om han skulle ta meg eller hva dette dreide seg om, men de drakk så vidt og komme innat døra før hu dro'an buksa og begynte og suge han rett forann meg mens hu stirra meg rett inn i øya og så klart gikk jeg derfra da dette var så spessielt at jeg ikke ønska og ta en del i det får og si det sånn, fikk hat meldinger i 24 timer av henne etter dette men responderte ikke. Vi hadde en avtale om avlastning for ungdommen hos søstra mi som han hadde vært over tid, dette stoppa hu på flekken. Denne ungdommen har kommet i et vondt miljø og er kunn 14 år og har allerede testet ut narkotika og røyker hasj, han har også vært involvert i to politi saker, han er en god ung mann men er preget av omstendighetene og er veldig enkel og påvirke som mange er i den alderen. Jeg valgte og ta kontakt med barnevernet igjen og denne gangen ble jeg møtt av ei litt mere lyttende saksbehandler i barnevernet som faktisk var villig til å gi bekymringen litt etter tanke, på dette tidspunktet hadde jeg fortsatt kontakt med ungdommen da han sendte meg melding uten at mor viste det så jeg viste til meldinger. Barnevernet tok kontakt med gutten uten mor og stilte han spørsmål, desverre klarte han ikke stå frem og lagde en historie om hvor bra hu mor er, jeg følte at jeg hadde gjordt alt jeg kunne og det stoppa opp, jeg selv har fått en psykisk knekk og er lang tids sykemeldt etter og ha hatt med denne personen og gjøre, men nå lyste det opp etter denne kampen ser det ut som at noe endelig skjer. Yngste barnet hadde gått selv til helsesøster og fortalt at hun var redd mamma og at mamma ville drepe storebror. Tenk at det måtte gå så langt men jaja nå har endelig barnevernet tatt grep, vi har fått godkjent avlastning gjennom barnevernet hos min søster da det var det eneste stedet eldste ønska, yngste har også fått hjelp. Så hvor jeg vill med dette er at det finnes håp og man må ikke gi opp, viss noen i familien hennes leser dette anbefaler jeg og holde deg langt unna henne før hun har vært til hjelp over en tidsperiode. Jeg har kuttet all kontakt med henne og har et fokus på ungdommen hennes og gjøre ting mere ok for han. Endelig lønna hardt arbeid seg Anonymkode: c715d...2e0 trådstarter**** Må legge til at hun har fått et besøksforbud mot meg så jeg kommer ikke til og opprette noe kontakt med hennes familie da det setter meg i fare Anonymkode: c715d...2e0 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 Om meldingene dine til henne så slik ut skjønner jeg godt hun klikka😏 Anonymkode: 39c9f...30f 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 Liten skrift og null avsnitt, nei dette gidder jeg ikke å lese Anonymkode: 34747...653 2 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om meldingene dine til henne så slik ut skjønner jeg godt hun klikka😏 Anonymkode: 39c9f...30f Det viktigste her er at barna blir ivaretatt , og at TS var klok nok til å ta kontakt med Barnevernet. Din kommentar viser null innsikt Anonymkode: 8890a...4cf 7 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det viktigste her er at barna blir ivaretatt , og at TS var klok nok til å ta kontakt med Barnevernet. Din kommentar viser null innsikt Anonymkode: 8890a...4cf Takk. Ja jeg tenker at jeg gjordt mitt får og hjelpe barna og det har jeg ingen anger på. Dette er en person som sliter psykisk også og trenger stor hjelp! Barna er ivaretatt nå, de ser mor under trygge rammer, men hun har ikke omsorg for dem lengre og alle rundt prøver og skape en så normal hverdag som mulig med de traumene de har vært gjennom. Anonymkode: c715d...2e0 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #8 Skrevet 7. desember 2023 Tusen takk for alt du har gjort for og hjelpe mor og barna, familien er nok veldig takknemlig for at de endelig får hjelp og er sikkert interessert i kontakt viss du ønsker eller trenger dette senere. Stor respekt til deg for at du har stått opp for barna selvom forholdet har vært tøft! Anonymkode: 5ef27...cfe 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #9 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for alt du har gjort for og hjelpe mor og barna, familien er nok veldig takknemlig for at de endelig får hjelp og er sikkert interessert i kontakt viss du ønsker eller trenger dette senere. Stor respekt til deg for at du har stått opp for barna selvom forholdet har vært tøft! Anonymkode: 5ef27...cfe Det er trivelig, takk men ønsker ikke noe kontakt med hennes familie. Barna har også utdypet at de ikke ønsker noe med dem og gjøre, blir for vanskelig når ting har gått så langt for dem. Nå blir dette tatt tak i på en bra måte og barna sitt ønske e at familien skal holde seg unna. Anonymkode: c715d...2e0 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #10 Skrevet 7. desember 2023 Tullete svar her, de fleste oppegående mennesker klarer vel å lese tekst selv om det ikke er avsnitt 🤣 Jeg synes du har vært flink og stått opp for ungene hennes. Så bra at de får hjelp! Anonymkode: 1dc58...0df 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #11 Skrevet 7. desember 2023 Trådstarter*** Barnevernet gjør en grundig jobb nå og er helt topp. Er tre forskjellige bsrnevernkontor som samarbeider med hverandre og kan ikke være annet enn takknemlig men ber om at hennes familie holder seg unna til barna selv ønsker kontakt. Er også ønskelig at familien holder seg unna denne saken da det er mere enn nok og denne moren sliter noe enormt og står ovenfor utrolig mange lovbrudd. Anonymkode: c715d...2e0 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #12 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tullete svar her, de fleste oppegående mennesker klarer vel å lese tekst selv om det ikke er avsnitt 🤣 Jeg synes du har vært flink og stått opp for ungene hennes. Så bra at de får hjelp! Anonymkode: 1dc58...0df Tusen takk 😃 Anonymkode: c715d...2e0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #13 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk 😃 Anonymkode: c715d...2e0 Du burde lytte til folk og legge inn avsnitt. Det er bare å gå inn og redigere. Jeg orker heller ikke å bryte meg på denne muren av tekst. Og jeg er ganske oppegående. Anonymkode: b9b52...d87 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #14 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Trådstarter*** Barnevernet gjør en grundig jobb nå og er helt topp. Er tre forskjellige bsrnevernkontor som samarbeider med hverandre og kan ikke være annet enn takknemlig men ber om at hennes familie holder seg unna til barna selv ønsker kontakt. Er også ønskelig at familien holder seg unna denne saken da det er mere enn nok og denne moren sliter noe enormt og står ovenfor utrolig mange lovbrudd. Anonymkode: c715d...2e0 Familien har nok blitt grovt terrorisert over lengre tid de også uten at de har gjordt noe med det nettopp mtp og ikke øke belastningen for mor og barna. Familien har ikke tatt kontakt med barna bortsett fra og få frem at de er savnet og tenkt på. Anonymkode: 5ef27...cfe
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #15 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Takk. Ja jeg tenker at jeg gjordt mitt får og hjelpe barna og det har jeg ingen anger på. Dette er en person som sliter psykisk også og trenger stor hjelp! Barna er ivaretatt nå, de ser mor under trygge rammer, men hun har ikke omsorg for dem lengre og alle rundt prøver og skape en så normal hverdag som mulig med de traumene de har vært gjennom. Anonymkode: c715d...2e0 Du har gjort en bra gjerning, men jeg skjønner at det har kostet. Håper du blir mere grundig i forundersøkelser når du treffer en ny dame. Det lønner seg å sjekke opp litt rundt personen hvis det skilsmisse, barn og exmann i bildet, og spesielt hvis det er noen som sliter av familiemedlemmene Anonymkode: 8890a...4cf
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #16 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du burde lytte til folk og legge inn avsnitt. Det er bare å gå inn og redigere. Jeg orker heller ikke å bryte meg på denne muren av tekst. Og jeg er ganske oppegående. Anonymkode: b9b52...d87 Beklager er ikke god på detta. Hadde et budskap og tror det er nådd frem Anonymkode: c715d...2e0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #17 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har gjort en bra gjerning, men jeg skjønner at det har kostet. Håper du blir mere grundig i forundersøkelser når du treffer en ny dame. Det lønner seg å sjekke opp litt rundt personen hvis det skilsmisse, barn og exmann i bildet, og spesielt hvis det er noen som sliter av familiemedlemmene Anonymkode: 8890a...4cf Takk jeg har uten tvil lært på den harde måten Anonymkode: c715d...2e0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #18 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Familien har nok blitt grovt terrorisert over lengre tid de også uten at de har gjordt noe med det nettopp mtp og ikke øke belastningen for mor og barna. Familien har ikke tatt kontakt med barna bortsett fra og få frem at de er savnet og tenkt på. Anonymkode: 5ef27...cfe Jeg tviler ikke på at andre har fått gjennomgå. Jeg vurderte over tid og ta kontakt med en som jeg vet har spesielt fått gjennomgå brutalt, kanskje jeg gjør det når det føles rett, men nå er det så mye. Barna klarer ikke sette pris på relasjon med familie per dags dato og all kontakt blir veldig tøft, et hei er et angst anfall i seg selv. Anonymkode: c715d...2e0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #19 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tviler ikke på at andre har fått gjennomgå. Jeg vurderte over tid og ta kontakt med en som jeg vet har spesielt fått gjennomgå brutalt, kanskje jeg gjør det når det føles rett, men nå er det så mye. Barna klarer ikke sette pris på relasjon med familie per dags dato og all kontakt blir veldig tøft, et hei er et angst anfall i seg selv. Anonymkode: c715d...2e0 Det har alle forståelse for er tøft og vanskelig men tanken var at det skulle være betryggende og vite at de skulle forstå at det vil alltid være på dem sine premisser. Julen kan være veldig tøff, hvordan blir dette for mor og barn nå? Anonymkode: 5ef27...cfe
Havspeil Skrevet 7. desember 2023 #20 Skrevet 7. desember 2023 (endret) Hvorfor er det ene barnet på avlastning hos din søster ?? Det høres rimelig spesielt ut... Det lyser røde flagg hele teksten din igjennom hva eskalering gjelder. Skjønner på ingen måte hvorfor din familie er involvert i dette . Heller ikke håndteringen fra kommunen og ellers alle de andre voksne. Dette er sært. Og jeg lukter troll. Barnevernet ville garantert opplyst om taushetsplikt til melder. / avlastningshjem. (familierelasjon) Her er det veldig mange detaljer. Endret 7. desember 2023 av Havspeil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå