AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Altså, lang historie «kort». Jeg har vært gift i 20 år med han som nå er min eks. Vi har fire barn sammen som begynner å bli store. Yngste er 11. Det var han som ville ut av forholdet. Vi prøvde å gå det til å fungere og reparere forholdet i sommer, men fikk det ikke til. Han flyttet ut for 1,5 mnd siden. Han var selv helt knust over å ødelegge familien vår. Han var bare en skygge av seg selv da han dro. Jeg har vært knust og utrøstelig, noe han vet. Helgene han har ungene er grusomme! Prøver å finne på ting, men det hjelper ikke. Han vet jeg sliter. Første helga han hadde ungene traff han på ei dame fra jobben, og de hang med ungene i en trampolinepark. Jeg ble litt stressa, han sa det var et tilfeldig møte. Denne kollegaen jobbet han tett med. Hun er 20 år yngre og helt nydelig! Viser seg at helga etterpå avtalte de også å møte henne og barna hennes. Jeg ga tydelig beskjed om at vi må bli enige om hvor lenge vi venter med å introdusere nye «partnere» for barna. Han sa de bare er venner, og derfor ok. Jeg sa det ikke er ok. Ungene vet ikke hva det er, og kan bli stressa av det. Han tok ikke dette helt til seg, men jeg håpte gan tenkte seg om. Neste gang møtte de henne igjen! Jeg har hatt en lang samtale med han. Han sier det er noe på gang mellom dem, men vet ikke hva. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette. Orker ikke å se på han! At han dom var så knust og deppa finner ei ny etter ei uke! Planen var at vi skal feire jul, nyttår og bursdager sammen. Være gode venner og samarbeide godt for ungenes skyld. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal forholde meg til det hele. Og ikke minst det at han tar med sønnen vår inn i noe med ei dame han ikke vet hva er! Jeg synes det er galt, og han er mitt barn også. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: c65f0...f68 2
Fjellmannover190 Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 (endret) For vår del, så er avtalen å ha et stabilt forhold først og helst et år etter brudd med introduksjon av eventuelt partner. Og vi har varslingsrutiner på plass, men her var det et ganske rent(om du får det) brudd med bortimot enighet. Råd er å prate om det, ha felles forståelse og avtaler, og spesielt ta hensyn til barna! Endret 7. desember 2023 av Fjellmannover190 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 Just now, Fjellmannover190 said: For vår del, så er avtalen å ha et stabilt forhold først og helst et år etter brudd med introduksjon av eventuelt partner. Og vi har varslingsrutiner på plass, men her var det et ganske rent(om du får det) brudd med bortimot enighet. Det er det jeg også prøver å få til, men han vil ikke høre på meg. Vi er to oppegående mennesker som hele veien har klart å gjøre dette bruddet så pent som mulig, selv om det ikke var gjensidig ønske. Til tross for at han styrte hele bruddprosessen siden det var han som ville ut, har jeg vært raus og imøtekommende. Føler jeg har ofret egen selvrespekt for å ha godt samarbeid og vennskap. Og så får jeg ingenting i retur. Han bestemmer alt selv over felles barn! Anonymkode: c65f0...f68
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 Høres ut som han bruker dette som en måte å føle seg bedre på og at sønnen deres og hennes barn er hans inngangsport og alibi/påskudd for å treffes. Siden aldersforskjellen er stor, og hun er nydelig som du sier, så er han nok ikke helt sikker på om han har sjanse, men at han 100% er kåt på henne og vil ha sex. Dette er mat for egoet og han kan omtrent kjenne lukten og smaken av ung, deilig fitte igjen. Fullstendig uetisk å dra sønnen deres inn i dette. Men mannen tenker med kuken og barnet deres sine behov kommer langt ned på listen over prioriteringer. Mitt eneste råd er å ta det hos familievernkontoret. Han trenger å bli realitetsorientert av andre enn deg. Dette med å feire det ene og andre sammen det funker bare om dere er helt over hverandre og aksepterer at dere finner nye partnere. Anonymkode: 02ae2...b67 1
Fremmed fugl Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 TS, Skjønner godt at dette er kjipt. Men mitt beste men kanskje dårlige råd er å gi slipp på han. Ikke ha noen andre forventninger enn at dere skal kommunisere og samhandle om barna uten konflikter. Ja, ikke mer enn det. Bedre enn å ende opp med konflikter på grunn av at dere har ulike mål. Er som du også vet, urimelig at han nå plutselig fant en kvinne som ut av det blå vil finne på ting med han og barn. Dette er noe dem har ønsket over tid, å bli sammen. Kommer ta en del tid innen dem offisielt går fra å være venner til å bli kjærester. Men dem er kjærester, og har vært dett i god stund. Lykke til. Ha hode over vann, og ikke la han lage problemer for deg. 6 1 3
laviniabcn79 Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 Fremmed fugl skrev (34 minutter siden): TS, Skjønner godt at dette er kjipt. Men mitt beste men kanskje dårlige råd er å gi slipp på han. Ikke ha noen andre forventninger enn at dere skal kommunisere og samhandle om barna uten konflikter. Ja, ikke mer enn det. Bedre enn å ende opp med konflikter på grunn av at dere har ulike mål. Er som du også vet, urimelig at han nå plutselig fant en kvinne som ut av det blå vil finne på ting med han og barn. Dette er noe dem har ønsket over tid, å bli sammen. Kommer ta en del tid innen dem offisielt går fra å være venner til å bli kjærester. Men dem er kjærester, og har vært dett i god stund. Lykke til. Ha hode over vann, og ikke la han lage problemer for deg. dette.. høres ut som dette var en plan.
Fjellmannover190 Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 1 hour ago, Fremmed fugl said: TS, Skjønner godt at dette er kjipt. Men mitt beste men kanskje dårlige råd er å gi slipp på han. Ikke ha noen andre forventninger enn at dere skal kommunisere og samhandle om barna uten konflikter. Ja, ikke mer enn det. Bedre enn å ende opp med konflikter på grunn av at dere har ulike mål. Er som du også vet, urimelig at han nå plutselig fant en kvinne som ut av det blå vil finne på ting med han og barn. Dette er noe dem har ønsket over tid, å bli sammen. Kommer ta en del tid innen dem offisielt går fra å være venner til å bli kjærester. Men dem er kjærester, og har vært dett i god stund. Lykke til. Ha hode over vann, og ikke la han lage problemer for deg. Er veldig enig med Fremmed Fugl, bra sagt! 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #8 Skrevet 7. desember 2023 Selvsagt var det på grunn av henne han forlot deg. Det er ikke noe «tilfeldig» med dette. Bare la ham gå. Etter all sannsynlighet skjærer det seg med den nye, men akkurat nå er han full av drømmer og håp. Du må bare fokusere på deg selv og barna. Anonymkode: 23507...035 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #9 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvsagt var det på grunn av henne han forlot deg. Det er ikke noe «tilfeldig» med dette. Bare la ham gå. Etter all sannsynlighet skjærer det seg med den nye, men akkurat nå er han full av drømmer og håp. Du må bare fokusere på deg selv og barna. Anonymkode: 23507...035 Enig. Men ungene blir forvirret av nye partnere eller "gode venner" de skal introduseres for. De bør slippe å forholde seg til nye rett etter bruddet. Det hadde jeg ikke gitt meg på. Men ja...selvsagt har han hatt noe på gang med henne før. Var nok ødelagt av skyldfølelse, ikke av tristhet, da han gikk. Anonymkode: 0b1b9...b3f 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #10 Skrevet 7. desember 2023 Utroskap heter det, ikke traff tilfeldig ved lekeplassen. Anonymkode: 1566d...dfc 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #11 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Altså, lang historie «kort». Jeg har vært gift i 20 år med han som nå er min eks. Vi har fire barn sammen som begynner å bli store. Yngste er 11. Det var han som ville ut av forholdet. Vi prøvde å gå det til å fungere og reparere forholdet i sommer, men fikk det ikke til. Han flyttet ut for 1,5 mnd siden. Han var selv helt knust over å ødelegge familien vår. Han var bare en skygge av seg selv da han dro. Jeg har vært knust og utrøstelig, noe han vet. Helgene han har ungene er grusomme! Prøver å finne på ting, men det hjelper ikke. Han vet jeg sliter. Første helga han hadde ungene traff han på ei dame fra jobben, og de hang med ungene i en trampolinepark. Jeg ble litt stressa, han sa det var et tilfeldig møte. Denne kollegaen jobbet han tett med. Hun er 20 år yngre og helt nydelig! Viser seg at helga etterpå avtalte de også å møte henne og barna hennes. Jeg ga tydelig beskjed om at vi må bli enige om hvor lenge vi venter med å introdusere nye «partnere» for barna. Han sa de bare er venner, og derfor ok. Jeg sa det ikke er ok. Ungene vet ikke hva det er, og kan bli stressa av det. Han tok ikke dette helt til seg, men jeg håpte gan tenkte seg om. Neste gang møtte de henne igjen! Jeg har hatt en lang samtale med han. Han sier det er noe på gang mellom dem, men vet ikke hva. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette. Orker ikke å se på han! At han dom var så knust og deppa finner ei ny etter ei uke! Planen var at vi skal feire jul, nyttår og bursdager sammen. Være gode venner og samarbeide godt for ungenes skyld. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal forholde meg til det hele. Og ikke minst det at han tar med sønnen vår inn i noe med ei dame han ikke vet hva er! Jeg synes det er galt, og han er mitt barn også. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: c65f0...f68 Slapp av! Typisk en ny skilt mann som søker spenning og der står en ung og vakker dame foran han. Blir ikke noe langvarig dette😉 Han bør så absolutt holde barna ut av det. Du gjør rett i være streng der. Anonymkode: e095a...1bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå