AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Jeg har en pakke som skal leveres med PostNord. I appen står det at "Pakken er ankommet <butikken jeg skal hente hos> og gjøres klar til levering". Dette har det stått i over et døgn nå.... Er det ok å gå i butikken og be om å få hente den? Anonymkode: dc0d5...571
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Sikkert kaos der pga black week Anonymkode: 0b395...aaa 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sikkert kaos der pga black week Anonymkode: 0b395...aaa Nja, dette er en type "liten dyr Bunnpris som kun de eldre i naboblokken handler i". Det er særdeles lite kunder der, og de ansatte soser ofte rundt og bare preiker og henger... Jeg var og hentet en annen pakke på mandag, og da var det én kunde, og to ansatte som sto og skravlet seg imellom og ikke enset at jeg sto og ventet på å få hente noe... Men ja, om det hadde vært på Posten sitt hentested på den langt større Remaen nedi veien, hadde jeg skjønt det, for der er det helt kaosfullt av folk hele tiden og de ansatte løper beina av seg. Anonymkode: dc0d5...571 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 Hvis du ikke har hentekode får du ikke hentet den. Da må de fysisk lete gjennom alle pakkene og det har de ikke tid til. Det finnes ikke noe søkesystem på navn. Anonymkode: 4058a...a55 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 Jeg har gjort det, og det gikk greit. Pakken var der, og lett tilgjengelig. Det skader jo ikke å spørre, glipper kan skje. Anonymkode: db3bc...08c 2 1
Thjelp Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 Du kan alltids spørre pent om det mulighet for å få hentet den ut vis den er ankommet utleveringsstedet. 2
Sofakona Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har en pakke som skal leveres med PostNord. I appen står det at "Pakken er ankommet <butikken jeg skal hente hos> og gjøres klar til levering". Dette har det stått i over et døgn nå.... Er det ok å gå i butikken og be om å få hente den? Anonymkode: dc0d5...571 Hvor lenge har du ventet? Fikk du melding nå? Du må vente til butikken scanner den inn..da får du kode og at du kan hente den
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #8 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du ikke har hentekode får du ikke hentet den. Da må de fysisk lete gjennom alle pakkene og det har de ikke tid til. Det finnes ikke noe søkesystem på navn. Anonymkode: 4058a...a55 De kan nok søke på kollinummer, mener å huske de gjorde det for meg. Anonymkode: db3bc...08c 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #9 Skrevet 7. desember 2023 Sofakona skrev (2 minutter siden): Hvor lenge har du ventet? Fikk du melding nå? Du må vente til butikken scanner den inn..da får du kode og at du kan hente den Jeg har ikke fått noe melding. Jeg har ventet på pakken i godt over 2 uker. Den har satatus "ankommet utleveringssted", og det har den hatt i over et døgn. Den har altså ligget i butikken i et døgn, uten at jeg har fått hentemelding. Anonymkode: dc0d5...571
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #10 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du ikke har hentekode får du ikke hentet den. Da må de fysisk lete gjennom alle pakkene og det har de ikke tid til. Det finnes ikke noe søkesystem på navn. Anonymkode: 4058a...a55 De har tid til å stå og skravle og henge uten å gjøre noe... Så da tenker jeg de faktisk har tid til å leite etter pakken. Og at de burde brukt den tiden til å behandle pakkene i utgangspunktet, i stedet for å bare stå og slenge og preike skit. Som sagt: hadde det vært en hektisk butikk, full forståelse, men dette er altså det stikk motsatte. Anonymkode: dc0d5...571 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #11 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De kan nok søke på kollinummer, mener å huske de gjorde det for meg. Anonymkode: db3bc...08c Det vil jo gi samme info som ts har. Er den ikke blitt skannet og satt i hylle/ på gulv så hjelper det ikke å søke på kollinr. Anonymkode: 4058a...a55
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #12 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De har tid til å stå og skravle og henge uten å gjøre noe... Så da tenker jeg de faktisk har tid til å leite etter pakken. Og at de burde brukt den tiden til å behandle pakkene i utgangspunktet, i stedet for å bare stå og slenge og preike skit. Som sagt: hadde det vært en hektisk butikk, full forståelse, men dette er altså det stikk motsatte. Anonymkode: dc0d5...571 Du kan jo spørre de pent, men ikke forvent at de skal manuelt lete etter din. Anonymkode: 4058a...a55
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #13 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis du ikke har hentekode får du ikke hentet den. Da må de fysisk lete gjennom alle pakkene og det har de ikke tid til. Det finnes ikke noe søkesystem på navn. Anonymkode: 4058a...a55 Ikke nødvendigvis. På vår lille joker har de skrevet initialer på utsiden og ut fra det finner de pakkene våre. Noen har sitt eget system Anonymkode: 37de1...284 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #14 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke nødvendigvis. På vår lille joker har de skrevet initialer på utsiden og ut fra det finner de pakkene våre. Noen har sitt eget system Anonymkode: 37de1...284 Det er det samme som manuell leting. Jeg sier at de ikke har noe søkesystem, det innebærer selvfølgelig at det er digitalisert. Anonymkode: 4058a...a55
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #15 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det vil jo gi samme info som ts har. Er den ikke blitt skannet og satt i hylle/ på gulv så hjelper det ikke å søke på kollinr. Anonymkode: 4058a...a55 Tja, mulig det kun var for å registrere utleveringen i systemet at de søkte den opp på kollinr. Men det er likevel feil å si at pakken ikke kan hentes uten hentekode, som mitt eksempel viser. Man kan være heldig, spesielt på mindre steder, men man kan derimot ikke ta det for gitt at det lar seg gjøre. Anonymkode: db3bc...08c 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #16 Skrevet 7. desember 2023 Jeg gjorde det med sporingsnummeret. Da fant de den på datasystemet. Anonymkode: 35ab8...6c4 1
Thjelp Skrevet 7. desember 2023 #17 Skrevet 7. desember 2023 Du kan fint hente pakker som ikke har hentekode, vi kan søke opp kollinr/ sendings nr i posten. Videre kan vi se om den har ankommet stedet inne i systemet. Har du peil på str, avsender og mottaker navn, er det ingen problem. Vi skanner den bare som mottat i vårt system, før vi scanner den utlevert til kunden. Det kan ta litt ekstra tid å finne den, og få den utlevert, men du trenger ikke nødvendigvis hentekode. Hilsen en med opplæring i post i butikk og fire års erfaring med utlevering 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #18 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): De har tid til å stå og skravle og henge uten å gjøre noe... Så da tenker jeg de faktisk har tid til å leite etter pakken. Og at de burde brukt den tiden til å behandle pakkene i utgangspunktet, i stedet for å bare stå og slenge og preike skit. Som sagt: hadde det vært en hektisk butikk, full forståelse, men dette er altså det stikk motsatte. Anonymkode: dc0d5...571 Generelt så kan du ikke det, men siden du bor et sted de ansatte på hentestedet har tid til bare stå og slenge og preike skit i desember kan du jo gå og spørre pent. Anonymkode: b7a07...f5a
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #19 Skrevet 7. desember 2023 Thjelp skrev (1 minutt siden): Du kan fint hente pakker som ikke har hentekode, vi kan søke opp kollinr/ sendings nr i posten. Videre kan vi se om den har ankommet stedet inne i systemet. Har du peil på str, avsender og mottaker navn, er det ingen problem. Vi skanner den bare som mottat i vårt system, før vi scanner den utlevert til kunden. Det kan ta litt ekstra tid å finne den, og få den utlevert, men du trenger ikke nødvendigvis hentekode. Hilsen en med opplæring i post i butikk og fire års erfaring med utlevering Takk Jeg har fått hentet pakker uten hentekode før, når jeg typisk har ventet flere dager uten å få noen, og det begynner å bli tydelig at det er noe som har gått galt. Nå løste problemet seg heldigvis av seg selv, fikk hentekode nå, akkurat tidsnok til å klare å få sendt gaven videre. Anonymkode: dc0d5...571 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå