AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Jeg har en søster som får sitt første barn, en gutt, til våren. Jeg har selv to barn, men de har blitt så store nå, at jeg tenker det sikkert har kommet mye nytt og nyttig på markedet siden jeg selv hadde baby. Spørsmålet mitt er derfor: Har dere noen tips til noe dere har tenkt har vært supernyttig for dere i babytiden, som kan være en fin julegave til vordende foreldre? Prisklasse alt fra 0-5000,- (kan gå mange sammen og spleise, hvis det er noe kjempelurt de bør ha!) Tusen takk! Anonymkode: 2203c...d86
Tanuki Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 hvis en skal gi mme er denne GULL verdt! Baby brezza formula pro kjøpte også kombinert flaskevarmer og sterilisator, veldig kjekt 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 Jeg har ikke født enda selv, men mange av vennene mine har moonboon (hengevugge) og er veldig fornøyde. Er litt dyrere enn det du foreslår da Anonymkode: db5e3...ff7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 Najell Babycarrier var beste kjøp av ting som man ikke strengt talt må ha. Spesielt genialt til de som får babyer vår og sommer ☺️ Ellers synes jeg: klær og babyteppe i ull/silke er en fin barselgave. 🥰 Så mykt og godt til de som er bittesmå. Jeg fikk også en pysj/sovepose som dette i gave, og den car helt genial! Så enkelt å skifte bleie midt på natta når åpningen kan lukkes med snor, god i størrelsen var den også og kunne brukes lenge. Anonymkode: 4ed78...d39
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en søster som får sitt første barn, en gutt, til våren. Jeg har selv to barn, men de har blitt så store nå, at jeg tenker det sikkert har kommet mye nytt og nyttig på markedet siden jeg selv hadde baby. Spørsmålet mitt er derfor: Har dere noen tips til noe dere har tenkt har vært supernyttig for dere i babytiden, som kan være en fin julegave til vordende foreldre? Prisklasse alt fra 0-5000,- (kan gå mange sammen og spleise, hvis det er noe kjempelurt de bør ha!) Tusen takk! Anonymkode: 2203c...d86 Babybjorn vippestol ❤️ Elsker den enda og ungen er over 1 år. Har den for tiden på badet og det er kjekt å ha et sted å "spenne" henne fast når man er alene og må på do feks. Babynest eller sånn babycarrier (det skal jeg ha til neste unge i hvertfall) Leander stellematte Vognpose, lammeskinn til vogna, nattpose til å sove i, babygym, bæresele Anonymkode: c45ff...b74 1
IkkeStudentLenger Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 Bæresele, ergonomisk! Fikk en ergobaby omni 360 cool air mesh til jul da mini var 3 måneder, og den ble mye brukt! Kjøpte fra lenny lamb da hun vokste ut av ergobaby, og vi bærer fortsatt, nå er hun 3 år. 1
Mhmjadda Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 Babynest og vippestol var mine favoritter.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #8 Skrevet 7. desember 2023 Tanuki skrev (1 time siden): hvis en skal gi mme er denne GULL verdt! Baby brezza formula pro kjøpte også kombinert flaskevarmer og sterilisator, veldig kjekt Den der er ikke anbefalt. Den varmer ikke vannet godt nok, så man får ikke drept de bakteriene som kan være i mme. Anonymkode: b3bfd...065 11 4
Fru Hansen Skrevet 7. desember 2023 #9 Skrevet 7. desember 2023 Cosyfix ammepute Najell babynest med håndtak Leander stellematte Ulltepper Lillelam-dress Skiphop babygym Vippestol 1
Tanuki Skrevet 7. desember 2023 #10 Skrevet 7. desember 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Den der er ikke anbefalt. Den varmer ikke vannet godt nok, så man får ikke drept de bakteriene som kan være i mme. Anonymkode: b3bfd...065 Ok, det visste jeg ikke. Har brukt vår uten problemer.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #12 Skrevet 7. desember 2023 Hos oss var de tingene vi har brukt daglig (bortsett fra "kjedelige" ting som klær, smokk og bleier) disse tingene: Bæresele (ergobaby omni 360), nattpose med glidelås hele veien fra cozy by dozy, babybilstol med base og vognadapter, babybjørn vippestol, en god (brukt)vogn feks britax smile 2/3/4, leander stellematte, en fargerik uro med smilende figurer og stellesekk med stelleunderlag. Anonymkode: 83a2e...718 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #13 Skrevet 7. desember 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ikke født enda selv, men mange av vennene mine har moonboon (hengevugge) og er veldig fornøyde. Er litt dyrere enn det du foreslår da Anonymkode: db5e3...ff7 Kan leies! Vi betaler 1800,- for tre måneder, med stativ og motor Anonymkode: 49777...4c5 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #14 Skrevet 7. desember 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Najell Babycarrier var beste kjøp av ting som man ikke strengt talt må ha. Spesielt genialt til de som får babyer vår og sommer ☺️ Ellers synes jeg: klær og babyteppe i ull/silke er en fin barselgave. 🥰 Så mykt og godt til de som er bittesmå. Jeg fikk også en pysj/sovepose som dette i gave, og den car helt genial! Så enkelt å skifte bleie midt på natta når åpningen kan lukkes med snor, god i størrelsen var den også og kunne brukes lenge. Anonymkode: 4ed78...d39 Skriver under på Najell. Vi bor i blokk uten heis, hadde vært utrolig stress uten Anonymkode: 49777...4c5
kaleidoskop Skrevet 7. desember 2023 #15 Skrevet 7. desember 2023 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Den der er ikke anbefalt. Den varmer ikke vannet godt nok, så man får ikke drept de bakteriene som kan være i mme. Anonymkode: b3bfd...065 Bare å koke vannet først. Etter 3-4 mnd går det fint med vann fra springen. Med to fladkebarn har den vært en lifesaver. Og hvertfall på natta. Endret 7. desember 2023 av kaleidoskop
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #16 Skrevet 7. desember 2023 Nattposer, hjemmestikket ullpledd, babynest og bedside crib satte jeg mest pris på. Litt vanskelig å anbefale, når du ikke vet hvilken unge de får. Mitt barn hatet å være i bæresele. Ammeputen fikk jeg heller aldri bruk for. Anonymkode: 25442...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #17 Skrevet 7. desember 2023 Bred nok seng til hele familien. Beste investering. Anonymkode: 13c0d...3cd 3 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #18 Skrevet 7. desember 2023 kaleidoskop skrev (2 minutter siden): Bare å koke vannet først. Etter 3-4 mnd går det fint med vann fra springen. . Nei. Vann som brukes til MME skal alltid kokes og alltid blandes ved minst 70 grader. Dette gjelder om barnet er 2 måneder eller 12 måneder. Retningslinjene har tidligere vært uklare på dette, men har blitt oppdatert på grunn av risikoen for bakterievekst. Disse maskinene blander på feil temp og er ikke anbefalt lengre. Anonymkode: 4ed78...d39 6 8
Forumkonto Skrevet 7. desember 2023 #19 Skrevet 7. desember 2023 Elastisk bæresjal. Gjør at mor får hendene fri og babyen blir fornøyd og rolig. Har tipset alle venninner som får barn om å skaffe seg det, for det er lett p føle seg litt kvelt av babyen, spesielt den første. Plutselig blir man stuck med en baby og får ikke gjort noe som helst, 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #20 Skrevet 7. desember 2023 Ergobaby. Og bæremeis. Anonymkode: 40d35...540
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå