Gå til innhold

Altibox hjemmesentral. Mulig å se internettlogg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

God formiddag,

Vi har en hjemmesentral fra Altibox i hjemmet, og lurer på om det er mulig å se nettloggen til de som bruker nettverket? Min mann har oppført seg rart i det siste og mente vi burde begynne å bruke vpn. Jeg er ikke så kjent med vpn, men har forstått dette skal anonymisere nettaktiviteten. Mistenker ikke at han driver med ulovligheter som er straffbare, mulig han har en nettflørt? Kan jeg se dette på mine sider? 

Anonymkode: 35cc6...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, med mindre du har en router som du har skrudd på nettloggen. Det er ikke normalt at den er skrudd på eller at man har den funksjonen på routeren. De loggene som ofte er påskrudd er mer tekniske mtp feilsøking.

Anonymkode: a92d1...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om du mistenker mannen din for å være utro eller drive med andre ulovligheter, må du nesten finne andre metoder for å finne ut av det.

Anonymkode: a92d1...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VPN vil gjøre at deres IP-lokalisasjon ikke er søkbar for andre. 
For eksempel kan TV2 tro at dere er i USA. Eller BBC kan tro dere er i England. 

En router, eller hjemmesentral om du vil, er ikke ett lagringsmedie, og de aller fleste lagrer ikke datatrafikk. Noen få kan lagre noe trafikk for en kort periode, men dette er svært sjeldent. 
Nettloggen finner man på enheten som er blitt brukt. 

Anonymkode: 6af69...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får hyre en private investigator som jobber med å finne ut om partner er utro osv. Men tror ikke det er billig 🙂

Tror ikke det går ann å lese logg nei på altibox sentralen.

Anonymkode: ff7e3...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har felles økonomi så sjekk bank aktiviteten hvis du har tilgang for å se om det er noen utenomdetvanlige aktiviteter:-)

Anonymkode: ff7e3...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...