AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Er dette lov? Fikk selv et innlegg opp som reklame på Facebook. Syns det er EKSTREMT ubehagelig når det kan gjenkjennes, spesielt når det reklameres på vegne av kvinneguiden og spres på facebook, der det kan nås av flere kjente….Det er noe helt annet enn når man selv oppfordrer å oppsøke siden. Hvis jeg har godtatt at dette kan brukes så reklame, så er det greit. Da får det være på min egen kappe. Da får jeg heller slutte å bruke kvinneguiden. Anonymkode: df293...6fa 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Var ikke klar over at noe så gjenkjennelig skulle havne som reklame på Facebook. Derfor er jeg sjokkert. TS Anonymkode: df293...6fa 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 Dette skjønte jeg ikke, kan du forklare nærmere? Anonymkode: 9df2a...d26
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette skjønte jeg ikke, kan du forklare nærmere? Anonymkode: 9df2a...d26 Fikk ingen spørsmål, eller opplysning om mitt innlegg kunne bli brukt som reklame på Facebook. Derfor syns jeg det er ubehagelig å vite at mitt innlegg ligger på Facebook, der det kan nås til flere bekjente og kan gjenkjenne meg. Lurer derfor om dette er lov, og at jeg har godtatt dette, uten om å være klar over det. TS Anonymkode: df293...6fa 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 Innlegg herfra har blitt brukt lenge, særlig på side2.no Anonymkode: c69a4...01c 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 Det er faktisk ikke noen forskjell på facebook og KG. Om du gjenkjennes via den linken der så må du bli mer forsiktig med innleggene du skriver. Anonymkode: 5c767...790 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er faktisk ikke noen forskjell på facebook og KG. Om du gjenkjennes via den linken der så må du bli mer forsiktig med innleggene du skriver. Anonymkode: 5c767...790 Det er det ingen tvil om at jeg må være. Ble sjokkert av å se det på Facebook. Kan jo på ingen måte forsvare meg anonymt på kommentarene på Facebook, slik jeg kan på kvinneguiden. TS Anonymkode: df293...6fa
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #8 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er faktisk ikke noen forskjell på facebook og KG. Om du gjenkjennes via den linken der så må du bli mer forsiktig med innleggene du skriver. Anonymkode: 5c767...790 Må definitivt bli flinkere til å lese, før jeg godtar/blir medlem.🙃 TS Anonymkode: df293...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #9 Skrevet 7. desember 2023 Sitat Når du skriver et innlegg på Kvinneguiden gir du samtidig Kvinneguiden rett til å bruke innlegg og spørsmål slik de måtte ønske - på alle måter og i alle media, uten vederlag. Kvinneguiden vil imidlertid ikke gjøre dette uten først å opplyse om dette til registrerte brukere, om det gjelder publisering andre steder enn kanalene til Klikk.no. Når det gjelder dagbøker er overnevnte regel ikke gjeldende. KG kan gjøre som de vil med tekstene og problemstillingene brukerne legger ut. Jeg synes ikke det er OK, og hadde det ikke vært for AB- funksjonen ville jeg ikke postet noe her i det hele tatt. Anonymkode: acc25...764 5
CrazyCatLady2500 Skrevet 7. desember 2023 #10 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): KG kan gjøre som de vil med tekstene og problemstillingene brukerne legger ut. Jeg synes ikke det er OK, og hadde det ikke vært for AB- funksjonen ville jeg ikke postet noe her i det hele tatt. Anonymkode: acc25...764 Men du godkjente jo dette da du ble medlem? 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #11 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): KG kan gjøre som de vil med tekstene og problemstillingene brukerne legger ut. Jeg synes ikke det er OK, og hadde det ikke vært for AB- funksjonen ville jeg ikke postet noe her i det hele tatt. Anonymkode: acc25...764 Jeg syns heller ikke det er OK mtp på personvern. Man får som regel ufrivillig opp sånn reklame, med spesifikke hendelser og situasjoner på Facebook, der det er flere forbrukere som kan nås. At det blir lagt ut der, uten tillatelse, er ganske ekkelt. Lurer på hvordan regelverket er på dette, mtp åndsverk da de selv skriver at «Skrives jo lenger ned at det må innhentes samtykke fra den som har skrevet innlegget, som har rettigheter i henhold til loven om åndsverk.» Men finnes alltids et smutthull…. TS Anonymkode: df293...6fa
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #12 Skrevet 7. desember 2023 Du skriver på Norges største forum. Kan innleggene dine identifisere deg, så bør du nok revurdere hva du deler her inne. Alt som skrives her ligger offentlig uansett, og mange flere enn de som har brukere her har å lese på KG som sin lille, skamfulle hemmelighet. Anonymkode: 32c64...8fe 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #13 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Innlegg herfra har blitt brukt lenge, særlig på side2.no Anonymkode: c69a4...01c Men Klikk eier jo kvinneguiden. Naturlig at det kan havne på Klikk. Det er noe annet med Facebook. TS Anonymkode: df293...6fa
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #14 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skriver på Norges største forum. Kan innleggene dine identifisere deg, så bør du nok revurdere hva du deler her inne. Alt som skrives her ligger offentlig uansett, og mange flere enn de som har brukere her har å lese på KG som sin lille, skamfulle hemmelighet. Anonymkode: 32c64...8fe Hva er egentlig poenget med Kvinneguiden, hvis du uansett ikke kan skrive slik situasjonen er? Mange her skriver om arbeidsforhold o.l. Større sjanse for at sjefen finner innlegget på Facebook, enn kvinneguiden. TS Anonymkode: df293...6fa
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #15 Skrevet 7. desember 2023 CrazyCatLady2500 skrev (12 minutter siden): Men du godkjente jo dette da du ble medlem? Man har strengt tatt ikke noe valg. Og som sagt poster jeg alt som AB, om det så er kakeoppskrifter. Anonymkode: acc25...764
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #16 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns heller ikke det er OK mtp på personvern. Man får som regel ufrivillig opp sånn reklame, med spesifikke hendelser og situasjoner på Facebook, der det er flere forbrukere som kan nås. At det blir lagt ut der, uten tillatelse, er ganske ekkelt. Lurer på hvordan regelverket er på dette, mtp åndsverk da de selv skriver at «Skrives jo lenger ned at det må innhentes samtykke fra den som har skrevet innlegget, som har rettigheter i henhold til loven om åndsverk.» Men finnes alltids et smutthull…. TS Anonymkode: df293...6fa Ikke snakk om smutthull her, i KG sin deling på Facebook. De poster ikke innlegget, de poster et utdrag - det dekkes av sitatretten - pluss en link til tråden. Å linke til en tråd på KG er ikke å bruke andres åndsverk. Anonymkode: 32c64...8fe 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #17 Skrevet 7. desember 2023 Kvinneguiden har egen side på fb også. Anonymkode: f99d4...d82 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #18 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kvinneguiden har egen side på fb også. Anonymkode: f99d4...d82 Det er den jeg sikter til. Det er ut i fra den det reklameres. Men jeg har lest at man kan trekke tillatelse og be om at det fjernes. TS Anonymkode: df293...6fa
katties Skrevet 7. desember 2023 #19 Skrevet 7. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Må definitivt bli flinkere til å lese, før jeg godtar/blir medlem.🙃 TS Anonymkode: df293...6fa Har ikke vært borti at de "opplyser om dette til registrerte brukere" noen gang før de poster det i andre medier, så høres jo ut som de bryter sine egne retningslinjer. Endret 7. desember 2023 av katties
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #20 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men Klikk eier jo kvinneguiden. Naturlig at det kan havne på Klikk. Det er noe annet med Facebook. TS Anonymkode: df293...6fa Høres ut som problemet ditt er at du har lullet deg inn i en forestilling om at KG er et skjermet sted på Internett, som ikke er del av virkeligheten…. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er egentlig poenget med Kvinneguiden, hvis du uansett ikke kan skrive slik situasjonen er? Mange her skriver om arbeidsforhold o.l. Større sjanse for at sjefen finner innlegget på Facebook, enn kvinneguiden. TS Anonymkode: df293...6fa Poeng og poeng. Det er nå opp til den enkelte å vurdere. En kan fortsatt skrive dobbelt anonymt her (ikke uten eget navn, og under anonym bruker). Men en skriver like fullt på åpent Internett. Det bør nok flere bli bevisst på. Folk har blitt gjenkjent på å skrive for detaljert om personlige problemer. Anonymkode: 32c64...8fe 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå