Fjellmannover190 Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Det er et håp der framme for en fantastisk god relasjon, men jeg har litt litt liten erfaring med å starte forhold, da jeg har et forhold på 15+ bak meg. Men har dere tips på hva man må få på på bordet, hvordan man får det på bordet, skal man prate om kjærlighetsspråk og tidligere forhold, og hva andre ting tenker dere er viktig? Fra en mann som vil lære! 1
ennivk Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Det viktigste er vel å avklare om man egentlig ønsker det samme. Svært mange ser etter kos, oppmerksomhet, bekreftelse og emosjonell støtte. Ikke så mange er klare for hva et fullverdig forhold innebærer. Har man de samme målene med forholdet og fremtiden?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 Så spennende tid du er inne i 🥰 Dette synes jeg er viktig: hva er man ute etter og hva slags samlivsform vil man ha (samboer, særboer, mine, dine, få felles barn?), sexlyst (uhyre viktig), hva fungerte godt/dårlig i tidligere forhold, kjærlighetsspråk, temperament, forhold til familie og venner, hvordan liker man å ha det rundt seg (da får man innsikt i om ham ser støv og ting som burde gjøres), aktivitetsnivå (hva er en perfekt søndag? Hvordan blir mandagen bra? Trening? Hva er det beste med helgen? Hva er en drømmeferie?), definere utroskap og forventninger til hverandre. Anonymkode: 1b18b...1c2 2
Silkedyne Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 Finne ut om verdier, moraler, levemåte, fremtidsvisjoner , kommunikasjonsstil og kjærlighetsspråk matcher. Og om man blir validert og respektert til enhver tid eller om personen gjør en usikker på seg selv og egen verdi/tilstrekkelighet. Bruke lang tid på å bli kjent, ta ting sakte, skape et godt og fortrolig vennskap i bunn 2
Blåtrå Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 For meg er det viktig med samme mål, lik energi, lik sexlyst, likt kjærlighetsspråk, man må ville det samme rett og slett. På de tingene jeg syns er viktig. Hva interesser, jobb, utd, hus, bil osv, er mindre viktig. Spennende sexliv er et must, da er mye gjort😉 men jeg er litt oppi åra da😄
Trek Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 Mye bra er allerede sagt her. Jeg vil gjerne ha det praktiske avklart tidlig. Som hvor ofte har man lyst til å treffes, hva er forventningene på hva vi skal gjøre sammen når vi er sammen? Hvor mye kontakt mellom treff ønsker man? Er det barn involvert? Når skal man fortelle og introdusere hverandre for familie? Sex er viktigere enn man tror og jeg tror flere bør være villige til å ta behovene sine på alvor og ta det opp tidlig i en relasjon. Så vil jeg også gjerne vite hva den andre synes er vanskelig i forhold, er det noe jeg bør være obs på? Hvordan skal vi løse konflikter når de dukker opp? Hvordan kan jeg gjøre dagen din bedre? 1
Blåtrå Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 Trek skrev (40 minutter siden): Mye bra er allerede sagt her. Jeg vil gjerne ha det praktiske avklart tidlig. Som hvor ofte har man lyst til å treffes, hva er forventningene på hva vi skal gjøre sammen når vi er sammen? Hvor mye kontakt mellom treff ønsker man? Er det barn involvert? Når skal man fortelle og introdusere hverandre for familie? Sex er viktigere enn man tror og jeg tror flere bør være villige til å ta behovene sine på alvor og ta det opp tidlig i en relasjon. Så vil jeg også gjerne vite hva den andre synes er vanskelig i forhold, er det noe jeg bør være obs på? Hvordan skal vi løse konflikter når de dukker opp? Hvordan kan jeg gjøre dagen din bedre? Veldig bra👏🏻👏🏻👏🏻
Irak Skrevet 7. desember 2023 #8 Skrevet 7. desember 2023 (endret) At man matcher på sexlyst er alfa og omega for meg ihvertfall. Kan være ulike så lenge det er en dyp gjensidig respekt for hverandre. Viktig å være tydelig på hva du trenger i et forhold, og ikke gå på akkord med seg selv for å please den andre. Det kommer det ingenting godt ut av. Være tydelig på hvilke behov du har, og hva som er gjennomførbart. Fleksibilitet er noe annet tenker jeg. Er jo viktig å være det og. Ærlighet og kunne snakke om alt er et must for min del. Dog har jeg et meget åpent sinn, så det går veldig fint for min del. Kunne utfordre hverandre på en god måte. Endret 7. desember 2023 av Irak
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #9 Skrevet 7. desember 2023 Jeg synes det med noenlunde lik sexlyst er viktig. Alt for mange som ender opp med en partner som ønsker mer eller mindre sex enn partner. Min kjæreste er glad i sex, han var gift med en dame i over 30 år som kun ønsket sex når hun ville bli gravid. Det var veldig frustrerende for han. Synes at den som ikke vil ha sex med sin kjære, enten lar vedkommende gå eller få lov å ha sex med en annen. Man kan ikke avgjøre at partner også må leve uten sex fordi man selv ønsker det. Anonymkode: 1317d...e43 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #10 Skrevet 7. desember 2023 Ikke ta livet av romantikken med alt for mange spørsmål nå da 😅 Viktig å kose seg sammen og utvikle forholdet i riktig tempo. Det første jeg ville spurt om er om vedkommende anser dere som kjærester og hvilke forpliktelser man skal ha til hverandre. Hva er begges syn på utroskap og hvor bør grensene gå? Er man ferdig med tidligere relasjoner? Bli enige om at dere skal være ærlige med hverandre og ta opp ting som kommer underveis. Kommunikasjon er viktig. Hvordan ser dere på fremtiden sammen? Hvor ønsker dere å være om 5 år? Har dere felles interesser? Er man like opptatt av intimitet og nærhet? Mye går seg til av seg selv men for å ikke bli skuffet bør disse tingene snakkes om tidlig. Og så må begge ha lyst til å treffes like ofte .. ellers kan den ene bli sittende såret og skuffet. Masse lykke til med kjærligheten ❤️ Anonymkode: d86a1...d57 1
KallePils Skrevet 7. desember 2023 #11 Skrevet 7. desember 2023 Å ta til vettet og avbryte før det er for sent? 🤷
Fjellmannover190 Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #12 Skrevet 7. desember 2023 1 hour ago, KallePils said: Å ta til vettet og avbryte før det er for sent? 🤷 Høres ut som vi er litt ulike:)
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #13 Skrevet 7. desember 2023 KallePils skrev (1 time siden): Å ta til vettet og avbryte før det er for sent? 🤷 Så utrolig bitter 🤣🤣🤣 Anonymkode: 83ff6...533 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå