AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Får man en slags status hvis man klarer å krype seg avgårde å smitte mest mulig folk?? Selv om du klarer det er det ikke sikkert kollegaen din med en underliggende sykdom gjør det, eller bestemora du møter på legesenteret.... Samme om det heter covid, influensa eller norovirus- HOLD DEG HJEMME!! Akkurat hatt mannefall på jobb pga. at noen absolutt skal møte opp syke... Er du usikker, så bruk i det minste munnbind. Selv om det ikke er påkrevd er det mulig å bruke hue, men det er det mange som ikke klarer selv, trenger regler for alt! Anonymkode: 2eead...147 26 12
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Mange driter i folk rundt seg dessverre!!! Anonymkode: 84d86...6af 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mange driter i folk rundt seg dessverre!!! Anonymkode: 84d86...6af Ja, er vel samme som med de som bare må ut å kjøre på sommerdekk om vinter`n. Har et viktig ærend, må ut å kjøre...samme om man dreper noen på veien liksom....Er så drita lei egoistiske folk som ikke klarer å tenke! Anonymkode: 2eead...147 12
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Skrevet 7. desember 2023 Noen tror de får lønn i himmelen. Selv blir jeg uvel av selvforherligende utsagn om at»jeg har aldri vært sykmeldt», «jeg har aldriii tatt antibiotka og skal aldri» (lol hva gjør de ved sepsis). Vel fint for de men ikke for oss som enten er syke og blir sykemeldt. Eller de som blir smitttet av noro-virus pga andres hensynsløshet. Har ikke noe godt svar men lurer på det samme. Jeg har LC i tillegg til alt jeg slet med fra før, så er forsiktig. Men folk er generelt ego-jeg må snart bruke knebeskyttere på offentlig transport da jeg er lei av slag mot et ødelagt kne, noe som skjer selv om jeg fysisk holder hånda evt en veske foran kneet. Anonymkode: 2e802...b15 10 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 Egoisme ganske enkelt. Folk unnskylder seg med at de må men sannheten er at de ikke vil ta hensyn eller forholdsregler. Anonymkode: 02b01...29b 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 Hos oss så er det mest at man går på jobb om man er frisk nok til å jobbe, og mange er jo det med typiske forkjølelsessymptomer. Og man er jo stort sett mest smittsom dagene før det slår ut og de første dagene etter det slår ut. Så da har man jo uansett smittet de rundt seg. Anonymkode: 7df53...7d5 12 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Skrevet 7. desember 2023 Det er bare å se i karriereforumet det. Mange som er uendelig stolte av å komme seg på jobb så lenge de klarer å stå, etter å ha proppet seg full av paracet. Anonymkode: d9772...eac 5 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #8 Skrevet 7. desember 2023 De fleste av oss har da et liv som fortsetter selv om man er syk. Er ikke alle som har mulighet til å bli sittende hjemme når de er småsyke. Snufsing og hosting kan man ha og almenntilstanden er god, da lever man som normalt. Her har vi vært småsyke siden skolen begynte igjen, det samme har barna, mener du vi skulle holdt oss hjemme de siste 3 månedene? Omgangssyke blir noe annet for da MÅ man være hjemme for å ha tilgang til bøtte og toalett. Man kan ikke spy litt på veien, men litt hosting er jo ikke et problem. Er man litt hostete og snufsete så kan man ikke bli hjemme i all evighet. For oss som for denne langvarige "tæringshosten" som vedvarer i ukesvis så går det ikke å være hjemme, det sier seg selv. Vi er dessuten tilbake til normalen nå, før korona så fortsatte vi livet selv om vi var småsyke men med god almenntilstand. Skjønner ikke hva slags mennesker som har mulighet til å bli værende hjemme uke etter uke.... Vi må heller ikke teste oss så ingen vet hva de har. Selv så hadde jeg få symptomer når jeg hadde korona, var mindre syk da enn hva jeg er når jeg er syk til vanlig så jeg vet ikke hva jeg har uten at jeg tester meg og jeg gidder ikke å kaste bort penger på test etter test når jeg ikke må. Anonymkode: 02c26...880 6 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #9 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hos oss så er det mest at man går på jobb om man er frisk nok til å jobbe, og mange er jo det med typiske forkjølelsessymptomer. Og man er jo stort sett mest smittsom dagene før det slår ut og de første dagene etter det slår ut. Så da har man jo uansett smittet de rundt seg. Anonymkode: 7df53...7d5 ja, og snørrete kan man være lenge. Så er ikke det jeg snakker om, men når man nylig er blitt syk, har feber, vond hals, kasta opp for noen timer siden osv. Anonymkode: 2eead...147 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #10 Skrevet 7. desember 2023 Man kan ikke holde seg hjemme ved hvert lille symptom. Anonymkode: 517ff...587 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #11 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste av oss har da et liv som fortsetter selv om man er syk. Er ikke alle som har mulighet til å bli sittende hjemme når de er småsyke. Snufsing og hosting kan man ha og almenntilstanden er god, da lever man som normalt. Her har vi vært småsyke siden skolen begynte igjen, det samme har barna, mener du vi skulle holdt oss hjemme de siste 3 månedene? Omgangssyke blir noe annet for da MÅ man være hjemme for å ha tilgang til bøtte og toalett. Man kan ikke spy litt på veien, men litt hosting er jo ikke et problem. Er man litt hostete og snufsete så kan man ikke bli hjemme i all evighet. For oss som for denne langvarige "tæringshosten" som vedvarer i ukesvis så går det ikke å være hjemme, det sier seg selv. Nå snakker jeg ikke om litt forkjølelse eller hosting som sitter i lenge etter sykdom. Jeg snakker om når man ER SYK. Feber, vond hals osv. som er nyoppstått... Har opplevd at kollegaer har blitt sendt hjem fordi de møter opp med feber... Anonymkode: 2eead...147 8 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #12 Skrevet 7. desember 2023 På min jobb i helsevesenet er det krise hvis jeg skal være hjemme hver gang jeg er litt snufsete (jobber ikke med pasienter). Smitten skjer også som regel FØR man blir syk selv. De som har underliggende sykdommer - som jeg selv har - gjør nok sitt til å unngå smitte, hvertfall klarer jeg det fint Anonymkode: b4788...216 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #13 Skrevet 7. desember 2023 Vi har regler. Hørte nettopp sjefen si til en over tlf at så lenge man er i ok form så kommer man på jobb. Anonymkode: 42059...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #14 Skrevet 7. desember 2023 Har dere jobb selv dere som skriver dette? Det er ingen mulighet i min jobb å bli hjemme fordi man hoster og nyser. Alle hoster og nyser i disse dager. Anonymkode: 55c7b...e9a 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #15 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De fleste av oss har da et liv som fortsetter selv om man er syk. Er ikke alle som har mulighet til å bli sittende hjemme når de er småsyke. Snufsing og hosting kan man ha og almenntilstanden er god, da lever man som normalt. Her har vi vært småsyke siden skolen begynte igjen, det samme har barna, mener du vi skulle holdt oss hjemme de siste 3 månedene? Omgangssyke blir noe annet for da MÅ man være hjemme for å ha tilgang til bøtte og toalett. Man kan ikke spy litt på veien, men litt hosting er jo ikke et problem. Er man litt hostete og snufsete så kan man ikke bli hjemme i all evighet. For oss som for denne langvarige "tæringshosten" som vedvarer i ukesvis så går det ikke å være hjemme, det sier seg selv. Vi er dessuten tilbake til normalen nå, før korona så fortsatte vi livet selv om vi var småsyke men med god almenntilstand. Skjønner ikke hva slags mennesker som har mulighet til å bli værende hjemme uke etter uke.... Vi må heller ikke teste oss så ingen vet hva de har. Selv så hadde jeg få symptomer når jeg hadde korona, var mindre syk da enn hva jeg er når jeg er syk til vanlig så jeg vet ikke hva jeg har uten at jeg tester meg og jeg gidder ikke å kaste bort penger på test etter test når jeg ikke må. Anonymkode: 02c26...880 Du skjønner ikke hvordan en smittekjede fungerer? Hadde folk skjønt det, hadde dere sluppet å være småsyke siden august. Anonymkode: 230b9...cd1 7 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #16 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): normalen nå, før korona så fortsatte vi livet selv om vi var småsyke men med god almenntilstand. Skjønner ikke hva slags mennesker som har mulighet til å bli værende hjemme uke etter uke.... Vi må heller ikke teste oss så ingen vet hva de har. Selv så hadde jeg få symptomer når jeg hadde korona, var mindre syk da enn hva jeg er når jeg er syk til vanlig så jeg vet ikke hva jeg har uten at jeg tester meg og jeg gidder ikke å kaste bort penger på test etter test når jeg ikke må. Anonymkode: 02c26...880 Jeg har heller ikke sagt man må teste seg, samme hva man har, men er man syk bør man ta litt hensyn... Anonymkode: 2eead...147 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #17 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere jobb selv dere som skriver dette? Det er ingen mulighet i min jobb å bli hjemme fordi man hoster og nyser. Alle hoster og nyser i disse dager. Anonymkode: 55c7b...e9a Ja jeg har jobb, og akkurat opplevd at nesten halve avdelingen ble syke fordi noen kom syk på jobb... Jeg snakker heller ikke om hosting eller snørr som henger i. Men når man ER SYK. Anonymkode: 2eead...147 9 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #18 Skrevet 7. desember 2023 Så dere har alltid brukt munnbind på jobb hvis dere har vært forkjølet? Anonymkode: d4e65...12a 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #19 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Får man en slags status hvis man klarer å krype seg avgårde å smitte mest mulig folk?? Selv om du klarer det er det ikke sikkert kollegaen din med en underliggende sykdom gjør det, eller bestemora du møter på legesenteret.... Samme om det heter covid, influensa eller norovirus- HOLD DEG HJEMME!! Akkurat hatt mannefall på jobb pga. at noen absolutt skal møte opp syke... Er du usikker, så bruk i det minste munnbind. Selv om det ikke er påkrevd er det mulig å bruke hue, men det er det mange som ikke klarer selv, trenger regler for alt! Anonymkode: 2eead...147 Øøøh,skal ikke smittsomme folk få dra til legesenteret en gang? Voksne folk med forkjølelsessymptomer, god allmentilstand og ingen feber må få være ute i samfunnet. Mye er gjort hvis vi ALLE tar ansvar og har god håndhygiene og hostehygiene. Mange er på butikk, apotek, bibliotek osv fordi de har barn som har behov for mat, medisiner, aktiviteter og å følge opp avtaler. Barna mine skal ikke gå glipp av livet sitt bare fordi jeg er forkjøla hele vinteren. Selv har jeg astma og blir lett syk, er lenge syk og har det kjipt. Verden kan ikke stanse av den grunn. Anonymkode: 0108d...82e 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #20 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå snakker jeg ikke om litt forkjølelse eller hosting som sitter i lenge etter sykdom. Jeg snakker om når man ER SYK. Feber, vond hals osv. som er nyoppstått... Har opplevd at kollegaer har blitt sendt hjem fordi de møter opp med feber... Anonymkode: 2eead...147 Jeg har ikke feber når jeg blir syk, kan ikke huske sist jeg hadde feber. Jeg blir tett og sår i halsen og kanskje hoste, ellers så er jeg fin i form og så lenge jeg er fin i formen så lever jeg som normalt. Når det gjelder feber så ser jeg ikke helt problemet der heller så lenge almenntilstanden er godt. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skjønner ikke hvordan en smittekjede fungerer? Hadde folk skjønt det, hadde dere sluppet å være småsyke siden august. Anonymkode: 230b9...cd1 Jeg skjønner hvordan det fungerer og jeg vet og at jeg smitter flere før jeg har symptomer. Uansett så har ingen mulighet eller lyst til å sitte hjemme flere dager hver måned. Dessuten så er jo flere syke nå for man var mindre syk i den tiden vi hadde restriksjoner. Da hadde vi et par år der vi ikke hadde noe. Er man i risikogruppen så tar man sine forholdsregler om man er bekymret og ellers og. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg har jobb, og akkurat opplevd at nesten halve avdelingen ble syke fordi noen kom syk på jobb... Jeg snakker heller ikke om hosting eller snørr som henger i. Men når man ER SYK. Anonymkode: 2eead...147 Men de har jo smittet de rundt seg før de fikk symptomer og om almenntilstanden er god så kan man jobbe. Anonymkode: 02c26...880 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå