AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #1 Skrevet 7. desember 2023 Blir så oppgitt... De sier jo at hvis man ikke gir beskjed om at man ikke kan møte opp til time minst 1 døgn før så får man en faktura for å ikke ha møtt på litt over 1000kr. Og de sier man må ta kontakt og ringe om man ikke kan komme, er syk, eller må endre time... Så hvorfor gjør sykehuset det så vanskelig å få kontakt med de for å gjøre dette?? Har hatt flere runder med det stedet jeg blir behandlet. Er en dagpost. Husker før måtte jeg ringe til et sentralbord på sykehuset og be om at de skulle sette meg over. Men de som satt der klarte jo aldri å sette meg over til rett person/avdeling. Jeg brukte å si til de at jeg måtte snakke med noen på dagposten for xxxx, og så sa de at det var greit og de skulle sette meg over. Og så satte de meg over til alle andre mulige avdelinger. Satte meg over til sengepost, sengeposten legger på røret når de hører jeg har blitt satt over feil. Prøver på nytt, snakker med samme person på sentralbordet, setter meg over en gang til. Denne gangen til en kirurgisk avdeling som også legger på til meg. Denne prosessen gjentar seg en 2-3 ganger før jeg endelig opplever et mirakel og blir satt over til riktig avdeling. Første som møter meg når personen på den avdelingen tar tlf er "vi er så opptatt på avdelingen nå så vi har ikke mulighet til å snakke med deg men vi kan ringe deg opp igjen senere" også legger de bare på før jeg rekker å si noe engang. Tror du de ringte meg opp igjen i løpet av den dagen? Nope. Jeg har klart å få tak i direkte tlf nr nå til den avdelinga så jeg slipper samme runddansen med sentralbordet, men det er fortsatt like håpløst selv om jeg ringer i åpningstidene på tlf for den avdelinga. Jeg ringer dit og får opp automatisk svar om at linjen er opptatt og tlf samtalen bare legger på. Eller så ringer jeg og venter lenge før jeg får en automatisk beskjed om å legge igjen en beskjed bare.. Hvorfor er det så himla vanskelig å få kontakt uten å møte opp fysisk? Hva er poenget med å ha tlf på avdelingen og 2-3 helsesekretærer som sitter i skranken der hvis man aldri får kontakt fordi ingen svarer på tlf noen gang?? Anonymkode: 06e3a...dc7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Ikke-møtt-gebyret er på drøye 1500,- faktisk, men en kan vel også melde fra via Helsenorge? Det gjør mange av pasientene på poliklinikken jeg jobber ved i alle fall. Hos oss er det forøvrig sjelden vanskelig å komme gjennom per telefon, men vet enkelte avdelinger har mer press på tlf enn andre. Anonymkode: 150af...740 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke-møtt-gebyret er på drøye 1500,- faktisk, men en kan vel også melde fra via Helsenorge? Det gjør mange av pasientene på poliklinikken jeg jobber ved i alle fall. Hos oss er det forøvrig sjelden vanskelig å komme gjennom per telefon, men vet enkelte avdelinger har mer press på tlf enn andre. Anonymkode: 150af...740 Åja, så det er faktisk mer enn jeg trodde. uff. Jeg får ikke til å melde om det via helsenorge. Der får jeg kun til å melde ting til fastlege og fastlegekontoret. Ikke til dagposten hvor jeg får behandling. Anonymkode: 06e3a...dc7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå