AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #21 Skrevet 7. desember 2023 21-åringen kan være barnevernsbarn som er tuppet ut av fosterfamilien sin, og ikke har noen her i verden. Det er så utrolig mange skjebner der ute. Anonymkode: 97a0d...134 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #22 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Greit nok det, men du bør innse at dette handler om deg, og dine ønsker, ikke om 60-åringen som ønsker seg en veske, eller 21-åringen som ønsker seg en joggedress. Anonymkode: 964e6...b61 Ja, helt ok. Man kan ikke hjelpe alle dessverre. Man må prioritere. Det gjelder oss alle TS Anonymkode: d9222...cd1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #23 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har foreløpig ikke funnet slikt juletre. Bor i oslo. Har vært på ccvest, storosenteret og colluseumsenteret men ikke sett noe tre. Noen som vet hvor de evt står? Anonymkode: 01b66...40e Bryn senter Anonymkode: 79a84...eff
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #24 Skrevet 7. desember 2023 Beboere på krisesenter hører man ikke så mye verken om eller fra, men disse er vel blant disse som kan ha størst behov for en liten oppmerksomhet i jula. Her står det litt om hvordan jula organiseres på Romerike krisesenter, hvilke gaveønsker de har og hva de trenger. Et krisesenter i din kommune vil sikkert ha en lignende ordning, TS, så hva om du kontakter dem? https://romerike-krisesenter.no/slik-blir-julen-pa-krisesenteret-i-2022/ Anonymkode: 26484...5ba 1
skreppamedleppa Skrevet 7. desember 2023 #25 Skrevet 7. desember 2023 Tenker at julen er også for andre enn barn. Det er mange skjebner som en ikke vet noenting om. Helt greit at en ønsker å prioritere barn men å tro at det bare er barn som behøver, ønsker eller trenger Julepresanger og slike "ønske tre" bare skal være for barn synes jeg blir veldig rart. Det er en hel verden av skjebner der ute som de priviligerte ikke vet noenting om og jeg tenker at om en er 10, 20, 30 eller 60 så har en fremdeles behov og ønsker. Prioriter de du ønsker men det er ikke noe spesielt at også voksne mennesker har behov de er for fattige til å få dekket. Mange tenker nok som du og setter barna i første rekke og således er det jo aldri 21 åringen eller 60 åringen som noen ofrer en tanke, men det betyr ikke at de også trenger og behøver omtanke, gaver, bli sett etc. Ikke spesielt i det hele tatt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #26 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har foreløpig ikke funnet slikt juletre. Bor i oslo. Har vært på ccvest, storosenteret og colluseumsenteret men ikke sett noe tre. Noen som vet hvor de evt står? Anonymkode: 01b66...40e Starbucks på Oslo City har også tre. Anonymkode: 2e05d...51d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #27 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, helt ok. Man kan ikke hjelpe alle dessverre. Man må prioritere. Det gjelder oss alle TS Anonymkode: d9222...cd1 Absolutt! Men du laget en tråd om hvor rart det var at voksne også hadde julegaveønsker. Det var det jeg reagerte på, ikke at du prioriterer barn. Anonymkode: 964e6...b61 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #28 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Absolutt! Men du laget en tråd om hvor rart det var at voksne også hadde julegaveønsker. Det var det jeg reagerte på, ikke at du prioriterer barn. Anonymkode: 964e6...b61 Åja, jeg skjønner Det var vel mine forventninger som kræsjet med realitieten bare. Jeg forventer mange barn, men det var kun voksne. Anonymkode: d9222...cd1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #29 Skrevet 7. desember 2023 Jeg ville prioritert de ingen prioriterer og det er ikke barna. Ville gledelig kjøpt veske til 60 åringen eller en joggedress til 21 åringen. Barna kjøper alle noe til uansett så ville heller brukt øengene mine på de som ikke så mange tenker på. Det gir mer mening det Anonymkode: bfdab...436
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #30 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg ville prioritert de ingen prioriterer og det er ikke barna. Ville gledelig kjøpt veske til 60 åringen eller en joggedress til 21 åringen. Barna kjøper alle noe til uansett så ville heller brukt øengene mine på de som ikke så mange tenker på. Det gir mer mening det Anonymkode: bfdab...436 Ja, flott at noen tenker på disse også Vi har alle våre prioriteringer. Jeg er også veldig opptatt av å hjelpe dyr. Barn og dyr som jeg anser som de mest uskyldige i samfunnet Anonymkode: d9222...cd1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #31 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, flott at noen tenker på disse også Vi har alle våre prioriteringer. Jeg er også veldig opptatt av å hjelpe dyr. Barn og dyr som jeg anser som de mest uskyldige i samfunnet Anonymkode: d9222...cd1 Ja men da gjør du det. Men alle som trenger det bør også kunne få ønske seg ting. Det er ikke bare barn og dyr som sliter i julen og hvordan skal vi som ønsker å prioritere de ingen tenker på vite at de sliter med sitt viss de ikke kan få spørre om hjelp på lik linje som de du prioriterer? Jeg er ikke interessert i å hjelpe barn spesifikt men heller de som trenger det. Anonymkode: bfdab...436
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå