Gå til innhold

Hjelp til gave, fremmed gutt 11 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at dette er et barn som i hovedsak trenger å kjenne på å få en gave til jul, og kunne svare på hva han fikk til jul når ferien er over. Om det så er en tur i svømmehallen eller et spill, så er det så mye bedre enn ingenting. Jeg kan ikke ta ansvar for at vedkommende jeg har fått ikke liker å spille, ikke kan svømme, ikke drikker brus, elsker strikking eller planter heller enn det en skulle tro.

Jeg kan bare gjøre mitt for å prøve å finne noe som kan treffe. Synes exploding kittens virker gøy! Godteri er good, så får jeg se hva jeg kan legge til. 

Skrevet

Ser jo mye av de tingene som er nevnt ikke ville falt i smak hos min 11 åring, men det er samtidig så vanskelig når man ikke vet noe om noen. Synes det er rart de ikke gir litt info selvom de har «tusenvis av barn»

Gaming relatert er ofte innertier, men der fordrer jo de har en eller annen form å spille på da. Og det er jo ikke selvsagt heller….

Anonymkode: 56368...d34

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke kjøp gavekort. Det er bortimot noe av det stussligste for en 11-åring. 
Jeg har en 11 år gammel gutt selv. Og her er noen forslag (jeg ville laget en boks med litt diverse):

Five Nights at Freddys tegneserie fra Outland

Kult godteri fra Outland eller lekebutikken. Sånt som har dropseske med Zelda-skjold, Pokys, Chupachups brus osv.

Den nye Power UP-boka til Chris

Fargeleggingsbok: One Piece, Rick&Morty eller Five Nights at Freddys

Kosesokker

Escape Room-Exit-spill (de små eskene - velg nybegynner)

Gloomhaven Jaws of the Lion (fantasy-spill/rollespill)

Exploding Kittens-spill

Jelly Beans-spill med pil som snurrer

Anonymkode: 9f1a4...c56

Kupper litt her nå:

Et spørsmål: Exploding kittens… er det noe som kan glede gutt ca 17 også? Har et par jeg sliter litt med…

Eller har du noen andre forslag? 😃

Skrevet
Bacteria skrev (7 minutter siden):

Kupper litt her nå:

Et spørsmål: Exploding kittens… er det noe som kan glede gutt ca 17 også? Har et par jeg sliter litt med…

Kupp i vei! Samboer skal gi til gutt 17 år. Tenker det er innafor med sentrumsgavekort hos en som er såpass gammel og styrer selv.

• Liker 1
Skrevet
Bacteria skrev (17 timer siden):

Kupper litt her nå:

Kjenner du gutten, sånn at du vet hvilken type han er? Og ev. hva slags konsoll han har?

Til en 17-åring ville jeg kjøpt dilemma-spilllet Trial by Trolley. Ukorrekt og veldig morsomt. 

Ellers så vil kanskje ogsåGloomhaven Jaws of the lion funke her også. Men litt avhengig av om han er en nerdete type eller ikke. 

Hvis du kjenner han og vet hva slags spillkonsoll han har (og kan spørre foreldre om hva han har spilt):

The Last of us 1 og 2 for PlayStation 

Hogwarts Legacy

The Ark for PC/Xbox

Five Nights at FreddysSecurity Breach 

Boken «Slutten» av Mats Strandberg er fantastisk. 

Et abonnement på AI-verktøy. Pika Labs for video eller Midjourney for bilder. 

• Liker 1
Skrevet
Mollert skrev (17 timer siden):

Kupp i vei! Samboer skal gi til gutt 17 år. Tenker det er innafor med sentrumsgavekort hos en som er såpass gammel og styrer selv.

Jeg vet ikke… Skjønner tanken. Men når man blir 17, så tenker ofte slekten at man ikke bryr seg om gaver. Det blir færre gaver. Mer sokker og deo, fordi ingen vet hva som treffer. Så tenker at en koselig gave, med noe underholdende + snacks er mye mer stas å åpne. 

Skrevet

iPhone 11

Anonymkode: a8a83...d11

Moroklumpen

Skrevet
Bacteria skrev (19 timer siden):

Kupper litt her nå:

17- åringer liker Exploding kittens, ja. 
Og "Secret Hitler". 

Jeg kunne nok fint funnet på å kjøpt Lego (Minecraft, Marvel el.l.) til en gutt på 11. Evt. Nerf. 

Anonymkode: 6a74b...cd8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

17- åringer liker Exploding kittens, ja. 
Og "Secret Hitler". 

Jeg kunne nok fint funnet på å kjøpt Lego (Minecraft, Marvel el.l.) til en gutt på 11. Evt. Nerf. 

Anonymkode: 6a74b...cd8

Her ser man jo at 11-åringer er utrolig forskjellige. Min 11åring har ikke bygd lego på kanske 4 år. Ser ingen i klassen hans som liker lego fortsatt eller.

Anonymkode: 95894...5de

Skrevet

Kan man kjøpe det samme til 11-åring og en 17-åring da? Exploding kittens, chupachup/warheadsbrus og BeanBoozled/takis/pocky osv?

Trodde en 17-åring ville ha mulighet til å henge i byen med venner og kjøpe litt det som passet selv. Men kan godt kjøpe gave i stedet for midtbykort

Skrevet
Mollert skrev (3 minutter siden):

Kan man kjøpe det samme til 11-åring og en 17-åring da? Exploding kittens, chupachup/warheadsbrus og BeanBoozled/takis/pocky osv?

Trodde en 17-åring ville ha mulighet til å henge i byen med venner og kjøpe litt det som passet selv. Men kan godt kjøpe gave i stedet for midtbykort

Eller Trial by Trolley til 17-åring, kan bare ta byttelapp hos Norli. 

Skrevet
Mollert skrev (14 minutter siden):

Ingen ting av det nevnte her hadde passet til de 17.åringene jeg kjenner hvertfall. 

Skrevet

Ingen ting av det nevnte her hadde passet til de 17.åringene jeg kjenner hvertfall. 

Hva hadde passet til 17-åringene du kjenner? For maks 400kr

Skrevet
Mollert skrev (48 minutter siden):

Hva hadde passet til 17-åringene du kjenner? For maks 400kr

Gavekort på senter, starbucks, noen kule klær (men det kan være vanskelig til under 400kr)

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gavekort på senter, starbucks, noen kule klær (men det kan være vanskelig til under 400kr)

Kule klær er så subjektivt at den gata går jeg ikke ned. Dessuten skulle det ikke være klær og nødvendige ting. Men gavekort er sterkt vurdert! Dog ikke starbucks for en gutt kanskje. Heller midtbykort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...