Mollert Skrevet 7. desember 2023 #1 Del Skrevet 7. desember 2023 Jeg skal gi gave til en gutt på11 år gjennom God jul, lille venn. Hva er disse opptatt av og glad for? Prisen skal være inntil 400kr, og på gaven vil det jo stå Til han, fra mamma og pappa. Vil jo gjerne at han skal få noe kult. Hva kan funke? Og er 11-åringer fremdeles sånn at de vil ha flere ting å pakke opp, så jeg kjøper to ting til 150-200kr + noe smått, eller er det best med én litt finere ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Del Skrevet 7. desember 2023 Har en gutt på 11.år. Han har tre ting han er opptatt av - gaming, klær og håndball. Ønsker seg ingen ting uten om noe i den sjangeren. Ting han ønsker seg: en kul hettegenser, Gant-lue, gavekort til Playworld, ny håndball, ny landslagsdrakt, stor musematte for gaming, Gamingskjerm. Mens det er finnes jo 11.åringer som fortsatt bygger lego - så vanskelig i den alderen. Han vil heller ha en skikkelig gave, enn flere små. Fikk dere ingen ønsker? Anonymkode: 95894...5de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Del Skrevet 7. desember 2023 Til nieser og nevøer på denne alderen kjøper jeg noe fra butikkjeder som finnes mange steder / der de bor, og legger ved byttelapp. Butikker innen klær, elektronikk, parfymeri, sportsbutikk - og med byttemulighet ut i januar. Særlig hvis det er en som har lite, er det fint om gaven kan byttes i noe de virkelig ønsker seg hvis det de får ikke er 100% match. Leker (som lego) kan være veldig populært, men plutselig er de ferdig med dette og det er ikke så kult. Heller én ting enn flere små. Anonymkode: 8fb27...277 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Del Skrevet 7. desember 2023 Min gutt på 11 ønsker seg i år omtrent bare klær. Hettegensere som er litt oversize. Gjerne matchende med joggebukse. Ellers liker han gaming og fotball. Ønsker seg ikke lego, men hadde nok synes det var gøy å bygge om han hadde fått det.. men vet noen barn hater lego.. Anonymkode: 1494b...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Del Skrevet 7. desember 2023 Hva med en drone? Clas Ohlson har også noen kule høytalere med lys. Min 11 åring er ferdig med Lego og har egentlig ingen ønsker, men liker litt tech-ting. Her er gaming også populært. Anonymkode: f14e8...603 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Del Skrevet 7. desember 2023 Det er klin umulig om man ikke vet hva han liker. Fikk du ingen ønsker? Anonymkode: 1dd7a...f45 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 7. desember 2023 #7 Del Skrevet 7. desember 2023 Får man stikkord om hva de aktuelle ønsker seg? Interesser, størrelse på klær? Hvis ikke er det jo litt vanskelig å kjøpe en gave som passer vedkommende.. 11-åringene jeg kjenner er glad i tv-spill, blir glad for klær, liker å lese og er glad i filmer/serier. Hva med gavekort på kino eller i svømmehallen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #8 Del Skrevet 7. desember 2023 Har en 11-åring i hus. Han er fotballgal, og alle julegaveønskene hans dreier seg stort sett om fotbaslllaget han er fan av, nye leggbeskyttere, keeperhansker osv. Men det som ikke er fotball-relatert, og står på ønskelista, er stor hettegenser fra f.eks. Junkyard, el kinogavekort. Anonymkode: e5a95...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #9 Del Skrevet 7. desember 2023 Vanskelig når man ikke veg interessene, men om du får med byttelapp, blir det jo nesten som et gavekort. Tenker Stat et vanlig gavekort kan funke også. Dette er sikkert barn som ikke er vant til å kunne gå i butikken og bare plukke seg ut noe. Men gave er kanskje artigere å pakke ut. Vil tro en hettegenser er populært. Anonymkode: 1c14b...56f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollert Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 7. desember 2023 Ingen ønsker, og vet ingenting om denne gutten. Så ja, det er veldig vanskelig. Og det skal være nytt, ubrukt, ikke noe «nødvendig», altså ikke klær. Og det er egentlig greit å utelukke klær siden størrelse og stil er vanskelig. Spesielt når gaven er fra mor og far er det vanskelig siden det blir rart for han å få en genser i et trykk eller farge alle vet han ikke liker. Vurderer sentrumsgavekort, men vet ikke om dette er en kjedelig greie for en 11-åring? Kanskje gavekort på badeland? Er tusen muligheter for at badeland ikke passer vedkommende, men må ta utgangspunkt i at dette er en frisk, funksjonell og gjennomsnittlig 11-åring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollert Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva med en drone? Clas Ohlson har også noen kule høytalere med lys. Min 11 åring er ferdig med Lego og har egentlig ingen ønsker, men liker litt tech-ting. Her er gaming også populært. Anonymkode: f14e8...603 Hva er pris på disse dronene du tenker på? Er maks 400 her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollert Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 7. desember 2023 Apekatten skrev (3 timer siden): Får man stikkord om hva de aktuelle ønsker seg? Interesser, størrelse på klær? Hvis ikke er det jo litt vanskelig å kjøpe en gave som passer vedkommende.. 11-åringene jeg kjenner er glad i tv-spill, blir glad for klær, liker å lese og er glad i filmer/serier. Hva med gavekort på kino eller i svømmehallen? Kan fort bli gavekort til svømmehall, skulle tro det er veldig fint 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #13 Del Skrevet 7. desember 2023 Mollert skrev (2 minutter siden): Ingen ønsker, og vet ingenting om denne gutten. Så ja, det er veldig vanskelig. Og det skal være nytt, ubrukt, ikke noe «nødvendig», altså ikke klær. Og det er egentlig greit å utelukke klær siden størrelse og stil er vanskelig. Spesielt når gaven er fra mor og far er det vanskelig siden det blir rart for han å få en genser i et trykk eller farge alle vet han ikke liker. Vurderer sentrumsgavekort, men vet ikke om dette er en kjedelig greie for en 11-åring? Kanskje gavekort på badeland? Er tusen muligheter for at badeland ikke passer vedkommende, men må ta utgangspunkt i at dette er en frisk, funksjonell og gjennomsnittlig 11-åring. Ville kanskje unngått gavekort på badeland. Det fordrer nemlig ressurser utenom ( om han ikke går alene ...) Da pålegger du en ytteligere utgift til familien. De fleste i den alderen gamer. Hva med et head- set . ? Det kan også brukes ellers. Claes Ohlson har rimelige ting knyttet til duppeditter og stash under 400 kr. Anonymkode: 17a7a...ba0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #14 Del Skrevet 7. desember 2023 Mollert skrev (9 minutter siden): Hva er pris på disse dronene du tenker på? Er maks 400 her Droner er dyre . Få unger som bruker det lenger. Populært for 5 år siden. Anonymkode: 17a7a...ba0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollert Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville kanskje unngått gavekort på badeland. Det fordrer nemlig ressurser utenom ( om han ikke går alene ...) Da pålegger du en ytteligere utgift til familien. De fleste i den alderen gamer. Hva med et head- set . ? Det kan også brukes ellers. Claes Ohlson har rimelige ting knyttet til duppeditter og stash under 400 kr. Anonymkode: 17a7a...ba0 Gir jo fort gavekort på inngang til to stykk da, det gir i alle fall mest mening hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #16 Del Skrevet 7. desember 2023 Ikke kjøp gavekort. Det er bortimot noe av det stussligste for en 11-åring. Jeg har en 11 år gammel gutt selv. Og her er noen forslag (jeg ville laget en boks med litt diverse): Five Nights at Freddys tegneserie fra Outland Kult godteri fra Outland eller lekebutikken. Sånt som har dropseske med Zelda-skjold, Pokys, Chupachups brus osv. Den nye Power UP-boka til Chris Fargeleggingsbok: One Piece, Rick&Morty eller Five Nights at Freddys Kosesokker Escape Room-Exit-spill (de små eskene - velg nybegynner) Gloomhaven Jaws of the Lion (fantasy-spill/rollespill) Exploding Kittens-spill Jelly Beans-spill med pil som snurrer Anonymkode: 9f1a4...c56 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollert Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #17 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke kjøp gavekort. Det er bortimot noe av det stussligste for en 11-åring. Jeg har en 11 år gammel gutt selv. Og her er noen forslag (jeg ville laget en boks med litt diverse): Five Nights at Freddys tegneserie fra Outland Kult godteri fra Outland eller lekebutikken. Sånt som har dropseske med Zelda-skjold, Pokys, Chupachups brus osv. Den nye Power UP-boka til Chris Fargeleggingsbok: One Piece, Rick&Morty eller Five Nights at Freddys Kosesokker Escape Room-Exit-spill (de små eskene - velg nybegynner) Gloomhaven Jaws of the Lion (fantasy-spill/rollespill) Exploding Kittens-spill Jelly Beans-spill med pil som snurrer Anonymkode: 9f1a4...c56 Takk og lov for sånne som deg! Tusen takk for så spesifikke forslag, og som er ting å hygge seg med 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 7. desember 2023 #18 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke kjøp gavekort. Det er bortimot noe av det stussligste for en 11-åring. Jeg har en 11 år gammel gutt selv. Og her er noen forslag (jeg ville laget en boks med litt diverse): Five Nights at Freddys tegneserie fra Outland Kult godteri fra Outland eller lekebutikken. Sånt som har dropseske med Zelda-skjold, Pokys, Chupachups brus osv. Den nye Power UP-boka til Chris Fargeleggingsbok: One Piece, Rick&Morty eller Five Nights at Freddys Kosesokker Escape Room-Exit-spill (de små eskene - velg nybegynner) Gloomhaven Jaws of the Lion (fantasy-spill/rollespill) Exploding Kittens-spill Jelly Beans-spill med pil som snurrer Anonymkode: 9f1a4...c56 Takk fra meg også. Her var det mye kult som min 10-åring også hadde likt. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #19 Del Skrevet 7. desember 2023 Jeg ville spurt organisasjonen om noen stikkord. Kjedelig om gaven 11-åringen får er noe som ikke passer og ikke kan byttes inn i noe han egentlig ønsker seg Anonymkode: 85bd7...e82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollert Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #20 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville spurt organisasjonen om noen stikkord. Kjedelig om gaven 11-åringen får er noe som ikke passer og ikke kan byttes inn i noe han egentlig ønsker seg Anonymkode: 85bd7...e82 De har tusenvis av barn som trenger gave, og de samarbeider med ulike organisasjoner. Så det er nok ikke mulig for dem å skaffe info om hvert enkelt barn. De har nok med å organisere giver og mottaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå