Teardrop Skrevet 6. desember 2023 #1 Del Skrevet 6. desember 2023 Er fjordland sin grøt god nok til å lage riskrem av? Den koster jo mindre enn en liten melk nå. Blir det bra å blande denne grøten med krem å bruke som riskrem eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Del Skrevet 7. desember 2023 Blir helt nydelig. Fjordland grøt er gullegod. Anonymkode: ec769...d1a 11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Del Skrevet 7. desember 2023 Vi synes det er mer enn bra nok. Faktisk bedre med Fjordland enn geisha som man koker selv. Anonymkode: 69042...7db 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Del Skrevet 7. desember 2023 Fjordland har jo egen riskrem. Den pleier ikke være så dyr før jul. God er den og Anonymkode: e2ee5...f38 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 7. desember 2023 #5 Del Skrevet 7. desember 2023 Kos riskrem er farlig god!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Del Skrevet 7. desember 2023 Jeg ville aldri gjort det. En kan tøyse med mye her i livet men ikke med julematen. Også har jeg jobbet i Fjordland, det blir vel som om å jobbe på McDonald's: en blir litt miljøskadet og jeg ungår alt av den type mat. Men om du synes den er god så kjør på Anonymkode: cb5e2...fdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Del Skrevet 7. desember 2023 Funker helt fint. Mamma har gått over fra 1 times grøt til Fjordland til riskrem. Siden jeg spiser lite merker jeg ikke forskjellen. Men posesausen som skulle blandes med vann er borte. Ja, dem smakte khemisk, men ga likevel juleminner… Anonymkode: 210f5...230 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #8 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg ville aldri gjort det. En kan tøyse med mye her i livet men ikke med julematen. Også har jeg jobbet i Fjordland, det blir vel som om å jobbe på McDonald's: en blir litt miljøskadet og jeg ungår alt av den type mat. Men om du synes den er god så kjør på Anonymkode: cb5e2...fdc Hva er så ille med Fjordland? Hva er ille med grøten deres? Anonymkode: ce851...2dc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #9 Del Skrevet 7. desember 2023 Jeg bruker kun fjordlands når jeg lager riskrem, da er jeg garantert at ikke det blir svidde klumper. Anonymkode: 8a4e6...8c6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #10 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva er så ille med Fjordland? Hva er ille med grøten deres? Anonymkode: ce851...2dc Jeg synes ikke det er godt + når en har jobbet på en slik plass og sett prosessen så mister en litt lyst pga det også. Folk står fritt til å gjøre nett hva de vil, men jeg ville ikke gjort det, må vel være greit å mene det også vel eller? Anonymkode: cb5e2...fdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #11 Del Skrevet 7. desember 2023 Dette har vi gjort i min familie siden ferdiggrøt ble tilgjengelig på 90tallet. Hater å få grøt eller riskrem hos svigerfamilien, der svigermor underkoker grøt på grøtris. Æsj. Fjordland sin grøt er gull. Anonymkode: 92ac9...1b1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #12 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes ikke det er godt + når en har jobbet på en slik plass og sett prosessen så mister en litt lyst pga det også. Folk står fritt til å gjøre nett hva de vil, men jeg ville ikke gjort det, må vel være greit å mene det også vel eller? Anonymkode: cb5e2...fdc Forklar prosessen da? Eller er det en statshemmelighet 😅? Her bruker vi Fjordland så sjeldent at å bruke det til riskrem en til to ganger i året spiller vel ingen rolle. Fjordland's risgrøt er mye bedre både på smak og i forhold til tidsbruk enn geisha og annen grøtris man må vokte over for å unngå at det blir brent. Anonymkode: 9cb26...78c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 7. desember 2023 #13 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Funker helt fint. Mamma har gått over fra 1 times grøt til Fjordland til riskrem. Siden jeg spiser lite merker jeg ikke forskjellen. Men posesausen som skulle blandes med vann er borte. Ja, dem smakte khemisk, men ga likevel juleminner… Anonymkode: 210f5...230 Jeg likte ikke riskrem da jeg var barn, så jeg fikk alltid saus i skålen, og som du sier, den smakte kjemisk, men det er juleminner... ❤️ AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes ikke det er godt + når en har jobbet på en slik plass og sett prosessen så mister en litt lyst pga det også. Folk står fritt til å gjøre nett hva de vil, men jeg ville ikke gjort det, må vel være greit å mene det også vel eller? Anonymkode: cb5e2...fdc Det er greit å mene at det ikke smaker godt, men når du hinter til at det er noe feil med prosesse, bevisst eller ubevisst, så er det ikke greit lenger! Det du gjør ved å skrive som du gjør er å så tvil om kvaliteten på Fjordland grøt (som jeg uansett ikke spiser fordi jeg ikke liker grøt), og det er unødvendig med mindre du er tøff nok til å skrive nøyaktig hva det er som er feil med prosessen! Til TS: Som du sikkert har forstått så spiser jeg verken grøt eller riskrem, men jeg kjenner allikevel mange som velger ferdig grøt til riskremen, også på julaften, og som er godt fornøyde med det valget. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #14 Del Skrevet 7. desember 2023 Det funker helt utmerket. Vi har gjort det i en del år nå, nettopp pga. prisen. Det var vel 1 år de nesten solgte dem for 5kr eller noe. Anonymkode: 4a24e...14b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #15 Del Skrevet 7. desember 2023 Helt perfekt 👌 Anonymkode: 81858...29d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #16 Del Skrevet 7. desember 2023 Elsker Fjordland risgrøt ☺️ Synes helt ærlig at den er bedre enn hjemmelaget risgrøt, men det meste jeg har smakt er vannete og overkokt. Fjordland sin er mer "fast" og har god konsistent på riskornene Anonymkode: 6e0a5...e90 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 7. desember 2023 #17 Del Skrevet 7. desember 2023 Brukt den mange ganger, FP sin funker også bra. Det ska jo dynkes i sukker og fløte så… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #18 Del Skrevet 7. desember 2023 Syns den er ok. Grøten jeg syns er best å lage riskrem av er den 5 minutters grøten til toro. Den er allerede litt søtet også, så synd den er nydelig å lage riskrem av. Anonymkode: 0475a...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #19 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Fjordland har jo egen riskrem. Den pleier ikke være så dyr før jul. God er den og Anonymkode: e2ee5...f38 og full i karragenan. Et stoff som flere og flere, med god grunn, driver å faser ut. Risgrøten er bra. Man pisker bare opp krem, så slipper man tilsetningstoffet som med stor sannsylighet ikke er bra for tarmfloran. Anonymkode: 69042...7db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #20 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg synes ikke det er godt + når en har jobbet på en slik plass og sett prosessen så mister en litt lyst pga det også. Folk står fritt til å gjøre nett hva de vil, men jeg ville ikke gjort det, må vel være greit å mene det også vel eller? Anonymkode: cb5e2...fdc Forklar hva du mener er feil og dårlig med prisessen. Anonymkode: 69042...7db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå