AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Del Skrevet 6. desember 2023 Jeg skal begynne med retinol. Har aldri brukt dette før. Har lest om ulike merker og har sett at Elisabeth Arden Retinol Ceramide Capsules kommer godt ut av ulike tester. Er det noen her som har prøvd det? Er det verdt prisen? Eventuelt andre rimeligere alternativer som er like god eller bedre? Anonymkode: f7597...7fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 7. desember 2023 #2 Del Skrevet 7. desember 2023 Åå,de kapslene er helt fantastiske!! Har prøvd alle,og liker alle!! Gir masse fukt,og glatter dermed ut linjer. Ansolutt verdt det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Del Skrevet 7. desember 2023 Hvor mye retinol er det i dem da? Hvis det er for å motvirke rynker har det mye å si. Anonymkode: 489cb...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 7. desember 2023 #4 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvor mye retinol er det i dem da? Hvis det er for å motvirke rynker har det mye å si. Anonymkode: 489cb...6b7 Produsenten oppgir ikke konsentrasjonen av retinol i produktet, men retinol står langt ned på ingredienslista, noe som tyder på en lav konsentrasjon. Det er dermed et utmerket serum for de som har tørr og sensitiv hud, og /eller ikke har brukt retinol tidligere. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Del Skrevet 7. desember 2023 Roci skrev (2 timer siden): Produsenten oppgir ikke konsentrasjonen av retinol i produktet, men retinol står langt ned på ingredienslista, noe som tyder på en lav konsentrasjon. Det er dermed et utmerket serum for de som har tørr og sensitiv hud, og /eller ikke har brukt retinol tidligere. Jeg tenker jo at dersom man er ute etter effekten av retinol bør man bruke konsentrasjoner med bevist effekt (men så klart gå gradvis til verks😊). Dersom man kun er ute etter fukt til sensitiv og tørr hud, kan man bruke billigere produkter. Jeg er litt opptatt av pris og at man får det man betaler for. Liker ikke at produsenter lurer folk med å skrive retinol på etiketten, når produktet i praksis ikke inneholder dette. Anonymkode: 489cb...6b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 7. desember 2023 #6 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg tenker jo at dersom man er ute etter effekten av retinol bør man bruke konsentrasjoner med bevist effekt (men så klart gå gradvis til verks😊). Dersom man kun er ute etter fukt til sensitiv og tørr hud, kan man bruke billigere produkter. Jeg er litt opptatt av pris og at man får det man betaler for. Liker ikke at produsenter lurer folk med å skrive retinol på etiketten, når produktet i praksis ikke inneholder dette. Anonymkode: 489cb...6b7 Jeg er helt enig med deg i det du skriver her. Nå inneholder de kapslene fra EA retinol, om enn i en lav konsentrasjon, og kan derfor, som nevnt, passe bra som "startserum" for de med tørr/sensitiv hud og som ikke har brukt retinol tidligere. Og så kan man øke både konsentrasjon og hyppighet etterhvert. Det å bruke retinol er et langsiktig prosjekt, som regel vil man ikke oppleve effekt på f.eks. rynker før etter 6-8 mnd. Jeg tenker at det er bedre å starte forsiktig og gradvis øke toleransen opp mot maks konsentrasjon på 1%, i stedet for å gå for hardt ut og risikere å overbehandle huden sin. Overbehandling med aktive ingredienser er faktisk et økende problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Del Skrevet 7. desember 2023 Roci skrev (1 time siden): Jeg er helt enig med deg i det du skriver her. Nå inneholder de kapslene fra EA retinol, om enn i en lav konsentrasjon, og kan derfor, som nevnt, passe bra som "startserum" for de med tørr/sensitiv hud og som ikke har brukt retinol tidligere. Og så kan man øke både konsentrasjon og hyppighet etterhvert. Det å bruke retinol er et langsiktig prosjekt, som regel vil man ikke oppleve effekt på f.eks. rynker før etter 6-8 mnd. Jeg tenker at det er bedre å starte forsiktig og gradvis øke toleransen opp mot maks konsentrasjon på 1%, i stedet for å gå for hardt ut og risikere å overbehandle huden sin. Overbehandling med aktive ingredienser er faktisk et økende problem. Absolutt, helt enig😊 Ville bare gjøre ts bevisst på dette med konsentrasjon. Så ikke hun forledes til å tro at hun nå behandler huden med retinol. («Jeg skal starte med retinol», «er det verdt prisen?» osv). Som en start, helt ok😊 Anonymkode: 489cb...6b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 7. desember 2023 #8 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Absolutt, helt enig😊 Ville bare gjøre ts bevisst på dette med konsentrasjon. Så ikke hun forledes til å tro at hun nå behandler huden med retinol. («Jeg skal starte med retinol», «er det verdt prisen?» osv). Som en start, helt ok😊 Anonymkode: 489cb...6b7 Godt poeng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #9 Del Skrevet 7. desember 2023 Tusen takk for svar alle! Har etter å lest svarene bestemt meg for å begynne med disse kapslene og så øke retinol % når denne er brukt opp. Anonymkode: f7597...7fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #10 Del Skrevet 9. desember 2023 Nr 7 på Boots er den beste retinolen kjøpt over disk i norge Anonymkode: 2d624...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #11 Del Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nr 7 på Boots er den beste retinolen kjøpt over disk i norge Anonymkode: 2d624...693 Bilde? De har så mange produkter Anonymkode: 489cb...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #12 Del Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nr 7 på Boots er den beste retinolen kjøpt over disk i norge Anonymkode: 2d624...693 Kilde? (Lurer oppriktig - ser etter bra retinol 😊) Anonymkode: 84366...1f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #13 Del Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kilde? (Lurer oppriktig - ser etter bra retinol 😊) Anonymkode: 84366...1f0 Så et program på youtube, plastiskkiurger som nevnte det, finner det ikke, men se her Anonymkode: 2d624...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå