AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #141 Del Skrevet 21. desember 2023 LadeJarl skrev (Akkurat nå): Kutt ut bare..jeg er ikke interessert! Jeg vet det. Jeg bare forteller deg at du tar feil. Om du vil høre eller ikke, er ikke så farlig for meg. Anonymkode: 0e1dd...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 21. desember 2023 #142 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 7.09): Forskning gjøres veldig ofte med håp om å kunne generaliseres, og da snakker man gjerne om et «ufarget utvalg» som på statistisk vis er representative for en populasjon. Andre ganger forsker man på studenter av praktiske årsaker: de er tilgjengelige og positivt innstilt. Jeg oppfatter KG som relativt fiendtlig til forskning. Anonymkode: 9b91c...587 Det er et godt poeng. Man må alltid sjekke hvem som betaler for forskningen. Og hvordan vi leser og følger opp studiet er kjempeviktig. Om man for eksempel har et studie som sier: x% av gutter og x% av jenter dropper ut av skolen, og det er flere gutter enn jenter, må man se på: Har dette endret seg over tid? Hva gjør de som dropper ut – begynner de i jobb eller dropper de ut fordi de sliter faglig eller mentalt? Hva ved dagens utdanning gjør at enkelte gutter ikke føler mestring? Har vi eksemler på vellykkede utdanningsgrep som har fungert for de som ikke mestrer tradisjonell skole? osv … Men overskriften blr ofte: Gutter dropper ut av skolen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå