Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke til å legge barnet mitt på 1 år! Kun far som får det til. Og han gjør akkurat det samme som jeg. Med meg så blir det kun tull, kos, lek osv, til slutt gråt.
Gutten min vil aldri at far skal legge, vil alltid til meg. Men med en gang jeg er ute av rommet så roer han seg og sovner med en gang. Om han våkner etter 1-2 timer så må pappaen gå inn igjen til han, og da sovner han med en gang. Hvis jeg går inn til han så nekter han å sove igjen. Hvorfor?😢 noen andre som har det sånn? Jeg orker ikke legging mer så far må gjør det hver dag. 

da vi begynte med at pappaen skulle legge så gråt han hver kveld. Nektet å gi slipp på meg.  Nå har jeg så dårlig samvittighet, har jeg «ødelagt» noe mellom han og meg?

Anonymkode: 3d912...53b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her har vi det på akkurat samme måten med lille på 15 mnd. Legging og oppvåkninger går knirkefritt så lenge jeg holder meg langt unna. Pappaen skal på julebord til helgen og jeg gruer meg allerede til legging. Vet det kommer til å ta lang tid og ende med at lille gråter seg sliten.

Tenker at sånt går i perioder da. Tror ikke noe er ødelagt eller jeg har gjort noe feil - oppfatter det heller motsatt - han har så lyst til å være med meg at han bare ikke klarer å roe seg og finne søvnen når jeg er innen rekkevidde 🥰

Endret av Anononyma
Skrevet

Stakkars små, gi dem nærhet og trygghet 🧡 De blir så fort store og da labber de inn på soverommet selv 🧡

Anonymkode: ab92a...913

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Stakkars små, gi dem nærhet og trygghet 🧡 De blir så fort store og da labber de inn på soverommet selv 🧡

?! Han får nærhet, trygghet hele tiden! Han sover fortsatt med meg om natta! 

• Hjerte 1
Skrevet

Det er en periode. Barn kan endre rutiner og preferanser på et blunk. Bare la det gå litt tid og prøv igjen 

Anonymkode: 6583f...c8e

• Liker 1
Skrevet

Helt likt her. Men jeg syns det er veldig koselig da. Får han noe annet «stimuli» som kan hjelpe han å sovne med deg,? Lesing, sang, melk eller vann på flaske? Ammes han? Prøvd å amme i søvn?

Anonymkode: 6df95...8f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Stakkars?? Er det noe i innlegget som tyder på at ts ikke gir barnet sitt nærhet og trygghet? 🙄

Anonymkode: 723ba...b3a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt likt her. Men jeg syns det er veldig koselig da. Får han noe annet «stimuli» som kan hjelpe han å sovne med deg,? Lesing, sang, melk eller vann på flaske? Ammes han? Prøvd å amme i søvn?

Anonymkode: 6df95...8f8

Ja jeg pleier å skifte bleie, vaske, pusse tenner, og lese litt bok og  kos før pappa legger. Vi gir alltid en flaske i senga før han sovner. Han sovner alltid når far gir flaske. Da sover han godt! Men med meg så sovner han mens han drikker melk, men våkner med en gang når han er ferdig å drikke, og da kan han være våken i 2-3 timer med meg.. 

Skrevet

Her kan ikke jeg heller legge!😅 Hun er 1,5 nå. Blir bare kos og tull, ligger og snakker og skal danse og hoppe i sengen osv. Til slutt roper hun på pappa og rømmer sengen om han ikke kommer med en gang. Akkurat som om hun på en måte forbinder han med søvn (og vil ha pappa når hun vil sove) mens meg er det fjas og gøy? Selv om vi har akkurat de samme rutinene både meg og far. 

Med faren legger hun seg til rette oppå brystet hans og sovner uten problemer🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 9ef9d...b8c

Skrevet

Det er en epoke og den vil gå over. Jeg skulle ønske mer enn noe annet at jeg hadde hatt en skikkelig trygg voksen som sa det samme til meg da vi «klønet» med vår eldste og holdt på å slite oss ut for å gjøre alt riktig. Det var alt fra amming til legging til kolikk til sove på dagen til tannpuss, samsoving, byssing og bæring .. du skjønner tegninga.

Det går over. Det går i faser. Gjør det dere trenger for å komme igjennom ‘her og nå’. La pappa legge da, hvis det funker for alle. Ta problemet hvis pappaen skal bort - når det skjer. Det også løser seg.

Vi skapte unødig mye frustrasjon og fortvilelse både hos oss og baby for å gjøre de ‘riktige’ tinga etter bøkene og helsestasjonen. Hadde vi stolt litt mer på hva som var riktig for oss så hadde det vært mye enklere. Nummer to ble en annen historie, for å si det sånn :)

ps, nå går faktisk begge og legger seg helt selv, så store har de blitt. Til og med hun som brukte to timer på å sovne hver.eneste.kveld MENS hun holdt oss i hånda og som våknet i det samme vi krabbet (ja, du leser riktig) ut av døren. Gud bedre… 🤭 

lykke til ❤️

Anonymkode: 757e6...bfa

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er en epoke og den vil gå over. Jeg skulle ønske mer enn noe annet at jeg hadde hatt en skikkelig trygg voksen som sa det samme til meg da vi «klønet» med vår eldste og holdt på å slite oss ut for å gjøre alt riktig. Det var alt fra amming til legging til kolikk til sove på dagen til tannpuss, samsoving, byssing og bæring .. du skjønner tegninga.

Det går over. Det går i faser. Gjør det dere trenger for å komme igjennom ‘her og nå’. La pappa legge da, hvis det funker for alle. Ta problemet hvis pappaen skal bort - når det skjer. Det også løser seg.

Vi skapte unødig mye frustrasjon og fortvilelse både hos oss og baby for å gjøre de ‘riktige’ tinga etter bøkene og helsestasjonen. Hadde vi stolt litt mer på hva som var riktig for oss så hadde det vært mye enklere. Nummer to ble en annen historie, for å si det sånn :)

ps, nå går faktisk begge og legger seg helt selv, så store har de blitt. Til og med hun som brukte to timer på å sovne hver.eneste.kveld MENS hun holdt oss i hånda og som våknet i det samme vi krabbet (ja, du leser riktig) ut av døren. Gud bedre… 🤭 

lykke til ❤️

Anonymkode: 757e6...bfa

Takk❤️ 

Vi sliter oss ikke ut...eller, Jeg blir sliten om det er jeg som må legge, da jeg holder på i flere timer. 
Bare lurer litt på hvorfor det er sånn, leser at andre har det også sånn, at mor bruker veldig lang tid og far brukte 10 min så sovner babyen liksom. Bare lurer på om det er noe «galt» med meg😆 det er jo meg babyen er mest med. På dagen så er det kun jeg som er god nok. Så forstår ikke helt hvorfor det er kun far som klarer å legge da.. jeg klager absolutt ikke, bare lurer. Jeg har jo muligheten til å slappe av da, men skulle ønske det gikk like kjapt når jeg legger og pappaen ikke er hjemme🥹

Når han sover på dagen så må jeg bruke bæreselen. Kanskje det er det som er «problemet»? At han vil jeg skal bruke bæreselen på kvelden? 

Skrevet

Har dere prøvd å ikke sitte inne på rommet med ham til han sovner? Ville begynt å øve på å gå ut (begge to). Det blir en del runder inn og ut av rommet ved legging i starten, men du vinner på det i lengden. Når barna bikker ett er min erfaring at det ofte blir tjo og hei og show ved leggetid om mam sitter på rommet med dem. Selv blir jeg veldig irritert av sånn jubalong, så jeg synes det er bedre å sitte i en godstol utenfor rommet og heller stikke innom hvis det blir gråt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...