Helene Skrevet 8. desember 2023 #181 Skrevet 8. desember 2023 Må bare si, jeg var sammen med en mann i 18 år. Han hadde kreditt på lønnskontoen. Jeg ba han gjentatte ganger å betale dette ut. Avslutte kreditten. Han gjorde ikke det. Jeg følte meg som en mamma. Dette er ikke riktig. Han hadde penger til å avslutte denne kreditten. Men han hørte ikke på meg. Jeg var jo bare gal. Når dette er sagt, etter at vi skilte lag, han leier, jeg eier. Og han tror han bor billigere i dag. Mannen har 0 økonomisk sans. Jeg prøvde gjennom 18 år. Jeg har gitt opp. En dag må dette si stopp til meg også. Dette er vondt da jeg bryr meg om x. Men han er ikke mottakelig. Hva kan jeg gjøre ? 1
Magwen Skrevet 8. desember 2023 #182 Skrevet 8. desember 2023 Helene skrev (2 minutter siden): Må bare si, jeg var sammen med en mann i 18 år. Han hadde kreditt på lønnskontoen. Jeg ba han gjentatte ganger å betale dette ut. Avslutte kreditten. Han gjorde ikke det. Jeg følte meg som en mamma. Dette er ikke riktig. Han hadde penger til å avslutte denne kreditten. Men han hørte ikke på meg. Jeg var jo bare gal. Når dette er sagt, etter at vi skilte lag, han leier, jeg eier. Og han tror han bor billigere i dag. Mannen har 0 økonomisk sans. Jeg prøvde gjennom 18 år. Jeg har gitt opp. En dag må dette si stopp til meg også. Dette er vondt da jeg bryr meg om x. Men han er ikke mottakelig. Hva kan jeg gjøre ? Hva du skal gjøre. Ikke bry deg, han har sitt liv, du ditt. Har dere felles barn?. Vist ikke så hi f..er han som får støyten og ikke du. Greit nok du er glad i han. Når du ikke klarte å få han til å slette kredittkortet på 18 år, så klarer du det ikke nå
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #183 Skrevet 8. desember 2023 Example skrev (9 minutter siden): Haha, ok. Det fungerer vel sikkert på et vis til det ikke gjør det lenger. Ikke for det, det finnes jo en del menn som tenner på dominerende kvinner. Parforhold er på noen måter en evig maktkamp hvor kvinnen kjemper for å få styre, og når hun har fått makten så drar hun. Anonymkode: c15c4...4ea 1
Helene Skrevet 8. desember 2023 #184 Skrevet 8. desember 2023 Jeg er så ferdig med denne mannen. Vi har ikke felles barn. Jeg prøver å ikle bry meg. Jeg har gått videre. Men dette er vondt. Jeg gir X i forrige sambo. Men jeg tar vare på kattene våre. Dvs, kattene mine.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #185 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Parforhold er på noen måter en evig maktkamp hvor kvinnen kjemper for å få styre, og når hun har fått makten så drar hun. Anonymkode: c15c4...4ea Menn generelt ønsker å styre, nesten alltid på svært spinkelt og lite troverdig grunnlag. Etter noen forhold der jeg dilla med og liksom lot han føle han var den sterkeste og smarteste, kjenner jeg nå at det er svært frigjørende med en mann som ikke trenger å føle seg sånn. Deilig. Anonymkode: 4b946...3a3 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #186 Skrevet 8. desember 2023 2 hours ago, Example said: Ikke helt samme krav. De andre kravene + utseende. Noe som igjen gjør at man sitter med dårlige odds. Veltrente menn med høy utdanning og intelligens, god økonomi, god utstråling og gode sosiale og emosjonelle evner er ettertraktede. Ha i mente at det han sannsynligvis vil vekte høyest er utseende. Du fokuserer for mye på utseende. Min erfaring er at menn liker omsorgsfulle damer som deler interesse og humor med dem. Som vil dele opplevelser. Jeg er dame, 45 år, har alltid blitt oppvartet av menn. Er gjennomsnittlig av utseende, inntekt og intelligens, men eventyrlysten og snill med et par mannsdominerte interesser. Anonymkode: f56b4...e1a 1
Fremmed fugl Skrevet 9. desember 2023 #187 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har gått for (og forsåvidt oppnådd) på en prikk det jeg ønsker. En jevnaldrende og relativt lekker kar som ikke prøver å belære eller dominere meg, samtidig som han har en grunnleggende akademisk tilnærming til livet. Anonymkode: 4b946...3a3 Grunnleggende akademisk tilnærming? Som å være opptatt av hierakier og laugets interne regler og ritualer. Der det viktigste er hvem du er og hvordan du sier ting, og ikke den fakta og rasjonalitet som underbygger det det sier. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #188 Skrevet 9. desember 2023 Hva er egentlig vitsen i å gå inn i et nytt forhold når en er så gammel? Anonymkode: c895e...780 1
Helene1982 Skrevet 9. desember 2023 #189 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er egentlig vitsen i å gå inn i et nytt forhold når en er så gammel? Anonymkode: c895e...780 Hva mener du? Hva er argumentet for å ikke gå inn i et forhold om man er over 50 og ønsker det? 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #190 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Menn generelt ønsker å styre, nesten alltid på svært spinkelt og lite troverdig grunnlag. Etter noen forhold der jeg dilla med og liksom lot han føle han var den sterkeste og smarteste, kjenner jeg nå at det er svært frigjørende med en mann som ikke trenger å føle seg sånn. Deilig. Anonymkode: 4b946...3a3 Etter å ha lest dine poster så tenker jeg at denne «poseringen» er ment å kompensere for ett eller annet. Litt som 18-årige guttevalper som må ha de største musklene eller den fineste bilen for å kompensere for at de er upult, så fremstår du litt umoden og usikker når du erklærer din uovertrufne intelligens og dominans. Et robust tegn på sosial intelligens, konfidens og lederskap for menn, kvinner (og forsåvidt hunder) er at man går inn i situasjonen og ordner opp. Uten å bruse med fjærene, uten tomt selvskryt og uten å nedverdige de rundt seg. Anonymkode: c15c4...4ea
Helene1982 Skrevet 9. desember 2023 #191 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Etter å ha lest dine poster så tenker jeg at denne «poseringen» er ment å kompensere for ett eller annet. Litt som 18-årige guttevalper som må ha de største musklene eller den fineste bilen for å kompensere for at de er upult, så fremstår du litt umoden og usikker når du erklærer din uovertrufne intelligens og dominans. Et robust tegn på sosial intelligens, konfidens og lederskap for menn, kvinner (og forsåvidt hunder) er at man går inn i situasjonen og ordner opp. Uten å bruse med fjærene, uten tomt selvskryt og uten å nedverdige de rundt seg. Anonymkode: c15c4...4ea Det du sier gir litt mening, men så blar jeg bittelitt og du sier dette: Sitat Parforhold er på noen måter en evig maktkamp hvor kvinnen kjemper for å få styre, og når hun har fått makten så drar hun. Anonymkode: c15c4...4ea Det å holde seg selv til den samme standarden som man holder andre burde være unødvendig å si.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #192 Skrevet 9. desember 2023 Jeg fant min 50 åring på nett. Han er perfekt. Han har mange hobbyer og interesser, så vi har mye å snakke om. Hvis du er nettdating så se etter en mann som har mange interesser og som skriver velformulert. Det er mitt tips 😵💫 Anonymkode: c614c...07d 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #193 Skrevet 9. desember 2023 Helene1982 skrev (2 minutter siden): Det du sier gir litt mening, men så blar jeg bittelitt og du sier dette: Det å holde seg selv til den samme standarden som man holder andre burde være unødvendig å si. Jeg forstår ikke hvordan du mener at jeg ikke lever etter egne standarder her. Er det «posering» av meg å si at det foregår en maktkamp i veldig mange relasjoner? At kvinner som får styringen ofte går lei og søker noe nytt? Grunnen til at jeg tok det opp var en samtale med en skilt mann for et par dager siden. (Eks-)kona hadde sagt i etterkant akkurat dette. Hun hadde tatt komplett styring på hjemmebane men inni seg hadde hun tryglet om at han tok styringen. Det hadde i følge henne selv vært en viktig faktor for at hun gikk. Anonymkode: c15c4...4ea
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #194 Skrevet 9. desember 2023 Helene1982 skrev (23 minutter siden): Hva mener du? Hva er argumentet for å ikke gå inn i et forhold om man er over 50 og ønsker det? Joda, hvis en liker å ha noen å dele kaffebrød med, og ta busscruice sammen med så er det vel forståelig. Anonymkode: c895e...780
Example Skrevet 9. desember 2023 #195 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du fokuserer for mye på utseende. Min erfaring er at menn liker omsorgsfulle damer som deler interesse og humor med dem. Som vil dele opplevelser. Jeg er dame, 45 år, har alltid blitt oppvartet av menn. Er gjennomsnittlig av utseende, inntekt og intelligens, men eventyrlysten og snill med et par mannsdominerte interesser. Anonymkode: f56b4...e1a Tro meg, utseende er viktig uansett. Det andre du sier er viktig selvsagt, men det kommer i andre rekke. Misforstå meg rett, det betyr ikke at utseende betyr alt, men det øverst på preferanselista hos menn. Litt på samme måte som at damer som regel har krav til økonomi. Det betyr ikke at mannen må være steinrik, men at han må ha økonomi til å klare seg og gjerne mer.
Example Skrevet 9. desember 2023 #196 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Menn generelt ønsker å styre, nesten alltid på svært spinkelt og lite troverdig grunnlag. Etter noen forhold der jeg dilla med og liksom lot han føle han var den sterkeste og smarteste, kjenner jeg nå at det er svært frigjørende med en mann som ikke trenger å føle seg sånn. Deilig. Anonymkode: 4b946...3a3 Du ser ikke i ironien i dette? Det kan godt hende din mann tenker akkurat det samme som du gjorde før, at han han later som. Det høres dog ikke spesielt sunt ut om du gjør alle forhold om til en maktkamp om å styre. 1
Helene1982 Skrevet 9. desember 2023 #197 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg forstår ikke hvordan du mener at jeg ikke lever etter egne standarder her. Er det «posering» av meg å si at det foregår en maktkamp i veldig mange relasjoner? At kvinner som får styringen ofte går lei og søker noe nytt? Grunnen til at jeg tok det opp var en samtale med en skilt mann for et par dager siden. (Eks-)kona hadde sagt i etterkant akkurat dette. Hun hadde tatt komplett styring på hjemmebane men inni seg hadde hun tryglet om at han tok styringen. Det hadde i følge henne selv vært en viktig faktor for at hun gikk. Anonymkode: c15c4...4ea Jeg mener at det er feil at kvinner som får styringen går lei basert på en du har hørt om som sa noe inni seg. Generelt sor forhold, mener jeg at ingen kan forvente endring om man sier ting innii´seg. Jeg kan ikke snakke for alle menn eller kvinner, men jeg mener at de fleste ikke orker en maktkamp hjemme, men at man samarbeider, hjelper hverandre og ikke fokuserer på hvem som har styringen, men å få jobben gjort. Om hun har fullstendig styring, men velger å trygle inni seg om at han skal ta styringen, for så å forlate ham da han ikke hører tankene hennes, er ikke en normal problemstilling.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #198 Skrevet 9. desember 2023 Helene1982 skrev (1 minutt siden): Jeg mener at det er feil at kvinner som får styringen går lei basert på en du har hørt om som sa noe inni seg. Kona sa eksplisitt «en hovedgrunn til at jeg gikk ifra deg var at du lot meg styre alt». Dette er ganske velkjent materiale blant menn. Sitat …jeg mener at de fleste ikke orker en maktkamp hjemme, men at man samarbeider, hjelper hverandre og ikke fokuserer på hvem som har styringen, men å få jobben gjort. Om hun har fullstendig styring, men velger å trygle inni seg om at han skal ta styringen, for så å forlate ham da han ikke hører tankene hennes, er ikke en normal problemstilling. De fleste vil ha gode forhold. Og svært mange går fra partneren (av forskjellige årsaker). Vi prøver å samarbeide og ha likeverd, men det at sosiale skapninger søker en lederrolle er ikke spesielt overraskende. Når man ser alle trådene her inne om tafatte og giddalause menn uten tak i, som kvinnene planlegger å droppe, så tenker jeg at det noen ganger kan være ulike måter å beskrive samme problem på. Når man har knivet om makten og kvinnen har «vunnet» så er det ikke så rart om mannen resignerer og trekker seg inn i fotball, øl, kompiser, eller hva enn som gir en god følelse. Og kvinnene som har regjert heimen med jernhånd tolker dette kanskje som «lat mann». Mens en bedre forklaring noen ganger ligger i «forholdsdynamikk» og rolleforståelse. Anonymkode: c15c4...4ea 1
Helene Skrevet 9. desember 2023 #199 Skrevet 9. desember 2023 Magwen skrev (10 timer siden): Hva du skal gjøre. Ikke bry deg, han har sitt liv, du ditt. Har dere felles barn?. Vist ikke så hi f..er han som får støyten og ikke du. Greit nok du er glad i han. Når du ikke klarte å få han til å slette kredittkortet på 18 år, så klarer du det ikke nå Heldigvis hadde vi ikke felles barn. Vi begge er for gamle for dette. Jeg jobber med å gi slipp. Jeg kunne lurt han mange ganger og fått barn. Jeg gjorde ikke det. Jeg er en redelig og ærlig person. Jeg er ikke glad i x lenger. Alt av følelser har han tatt livet av. 1
Helene1982 Skrevet 9. desember 2023 #200 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kona sa eksplisitt «en hovedgrunn til at jeg gikk ifra deg var at du lot meg styre alt». Dette er ganske velkjent materiale blant menn. Når man ser alle trådene her inne om tafatte og giddalause menn uten tak i, som kvinnene planlegger å droppe, så tenker jeg at det noen ganger kan være ulike måter å beskrive samme problem på. Når man har knivet om makten og kvinnen har «vunnet» så er det ikke så rart om mannen resignerer og trekker seg inn i fotball, øl, kompiser, eller hva enn som gir en god følelse. Og kvinnene som har regjert heimen med jernhånd tolker dette kanskje som «lat mann». Mens en bedre forklaring noen ganger ligger i «forholdsdynamikk» og rolleforståelse. Anonymkode: c15c4...4ea Sitat Kona sa eksplisitt «en hovedgrunn til at jeg gikk ifra deg var at du lot meg styre alt». Dette er ganske velkjent materiale blant menn. Det er fortsatt ikke basert på annet enn en påstand fra deg. Jeg har også sagt: !Alle de andre får lov," da jeg var 10 men det fungerer jo ikke som et argument. Jeg mener at om mannen og kvinnen ikke er villige til å samarbeide, men er fokuserte på å vinne, ha rett og styre, er det ikke rart at forholdet ikke holder. For å redde et forhold som er skakkkjørt, kreves det alltid at begge er villige til å jobbe sammen. Det finnes mange grunner til at man går fra hverandre, men om én eller begge ikke vil endre seg, er det ikke vits å prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå