Gå til innhold

Hvor mye av det jeg spiser går til baby i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ah, kjenner på en dårlig samvittighet om dagen. Det er juletider, noe som betyr en del ekstra kos… jeg holder meg helt unna «ikke-mat» for gravide som alkohol, spekeskinke osv, men jeg er ikke så flink med inntak av sukker… hvor mye av det jeg spiser går faktisk til barnet i magen etter «rensen» med morkaken? Skulle gjerne bare spist sunt og flott hele tiden, men det prosjektet går dårlig om dagen. Kjenner det tærer på samvittigheten

Anonymkode: 2b859...eca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ah, kjenner på en dårlig samvittighet om dagen. Det er juletider, noe som betyr en del ekstra kos… jeg holder meg helt unna «ikke-mat» for gravide som alkohol, spekeskinke osv, men jeg er ikke så flink med inntak av sukker… hvor mye av det jeg spiser går faktisk til barnet i magen etter «rensen» med morkaken? Skulle gjerne bare spist sunt og flott hele tiden, men det prosjektet går dårlig om dagen. Kjenner det tærer på samvittigheten

Anonymkode: 2b859...eca

Det går nok helt fint. Husk at noen gravide overlever på hvetebakst halve graviditeten. Når jeg var kvalm, og slet med å få i meg mat, fikk jeg anbefalt på sykehuset å «spise hva enn jeg følte for, kanskje kaker, pizza og hveteboller?». Ikke ha dårlig samvittighet :hjerte:

Anonymkode: 31e91...a22

Skrevet

Det er jo ikke jul hele året, heldigvis, så det går nok bra. 😀

Skrevet

Haha forrige barnet mitt ble fostret opp på godteri. Jeg var helt ustoppelig! Helt normal, fin, frisk og normalvektig baby født til termin 🥰 du trenger ikke å uroe deg! Men sikkert lurt å komme inn i gode vaner igjen etter jul, for din egen helses del 😊

Anonymkode: 9da59...628

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...