Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har akkurat pusset opp et av de fire soverommene på gården, da eldstemann skal bo der innimellom når han går på skole. Gården overtok mannen min for noen år siden, men vi har ikke fått flyttet inn enda da svigers fremdeles bor der. Rommet har vi innredet med div møbler og en ny dobbelseng. Det skal sies at alle rom må pusses opp da det bærer preg av lite vedlikehold de siste 20 årene. Rommet ble veldig fint, men problemet er at så lenge hun bor der mener hun selv at hun kan bestemme over det, og bruke rommet som gjesterom hvis hun ønsker det. Er vi lite gjestmilde når vi ønsker at gjestene bruker de to andre soverommene med dobbeltsenger, og ikke det nyoppussede rommet ? Eldstemann synes heller ikke noe om å måtte låne bort senga si.

Endret av Hustru
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis mannen din faktisk eier gården og dere har ordnet et rom til sønnen så synes jeg egentlig det må være lov å si at gjester kan bruke andre tilgjengelige rom. Kanskje mannen må snakke med dem om at dette er ment å være sønnens rom der han kan ha personlige eiendeler, sitt eget sengetøy han ikke må bytte hver gang han skal reise bort litt osv, at det ikke er et gjesterom?

Det er jo rart å legge gjestene sine på et ungdomsrom om det finnes andre ledige gjesterom tilgjengelig i huset..

Anonymkode: ecf9d...497

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette helt? Er det mannen din (og du) eller foreldrene hans som eier huset?

Om det er foreldrene hans, så kan de jo bruke rommet som de vil. Er det dere som eier huset, så kan dere jo si at det er sønnen deres sitt rom. 

Utover det bør dere kanskje få satt opp en kårbolig, om svigermor er vanskelig å forholde seg til?🙈

Anonymkode: 9c58b...184

Skrevet

Dersom svigermor har en leieavtale eller kårtrettigheter, har hun kanskje disposisjonsrett og sånn sett bestemmer. I sånne tilfeller synes jeg man skal ka jussen ligge, og ha respekt for hverandre.  Dersom sønnen deres faktisk bor der, har tingene sine der osv, synes jeg hun skal respektere at dette er hans rom. Dersom han bare overnatter der en sjelden gang, blir saken en annen. Er det en god grunn til at hun bruker rommet som gjesterom. Vi har et stort og trekkfullt hus, hvor bare to soverom har en grei temperatur på kalde dager. Det er derfor disse er flittigst i bruk.

Anonymkode: c119b...a20

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere har overtatt som i eier gården så er det bare å låse døren. Hvis svigermor eier så gjør hun jo som hun vil. Men da ville jeg sagt til sønnen at han ikke burde ha personlige ting der. 

Anonymkode: 1d75b...859

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke dette helt? Er det mannen din (og du) eller foreldrene hans som eier huset?

Om det er foreldrene hans, så kan de jo bruke rommet som de vil. Er det dere som eier huset, så kan dere jo si at det er sønnen deres sitt rom. 

Utover det bør dere kanskje få satt opp en kårbolig, om svigermor er vanskelig å forholde seg til?🙈

Anonymkode: 9c58b...184

Det er mannen min og jeg som eier gården. Vi har betalt ut søskna hans, og kjøpt en nabogård som vi må pusse opp før svigers flytter inn der. Så derav grunnen til at de fremdeles bor der vi skal flytte inn. Vi har forsøkt å si det på en vennlig måte, men svigermor forstår oss ikke og mener vi bør være rause. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Dersom svigermor har en leieavtale eller kårtrettigheter, har hun kanskje disposisjonsrett og sånn sett bestemmer. I sånne tilfeller synes jeg man skal ka jussen ligge, og ha respekt for hverandre.  Dersom sønnen deres faktisk bor der, har tingene sine der osv, synes jeg hun skal respektere at dette er hans rom. Dersom han bare overnatter der en sjelden gang, blir saken en annen. Er det en god grunn til at hun bruker rommet som gjesterom. Vi har et stort og trekkfullt hus, hvor bare to soverom har en grei temperatur på kalde dager. Det er derfor disse er flittigst i bruk.

Anonymkode: 

Det er vel det kaldeste rommet da det er i kjelleren. De to andre er i 2 etasje  så sånn sett har det ikke noe å si mtp hvor trekkfult det er. Huset er generelt dårlig isolert og vinduene og dørene er trekkfulle. 🙈

Skrevet

Jeg hadde bedt mannen om å sette seg ned med svigermor og si at han har siste ordet. Dere har prøvd å forklare situasjonen med svigermor, men hun forstår ikke hva dere mener. Da må dere legge diskusjonen død ved å si at dere har bestemt dere. 

Anonymkode: 8b832...7ce

Skrevet

Høres helt dust ut hele situasjonen. Hvorfor eier dere et hus svigers bor i? Det er jo oppskrift på katastrofe og konflikt. 

Anonymkode: fb401...f20

Skrevet

Er det virkelig krise om det overnatter noen der av og til? 

Regner med det er minst like strøkent etter bruk. 

Anonymkode: 2ab67...9de

Skrevet

Jeg hadde pusset opp et annet rom til sønnen og låst døra når det var ferdig. 

Anonymkode: bd557...c2c

Skrevet

Lås rommet. 

Anonymkode: c7864...80d

• Liker 1
Skrevet

Hva om sønnen henger opp en masse plakater med lettkledde damer med lystige ansiktsuttrykk? 

Anonymkode: 9bb9d...168

Skrevet

"Tar seg til rette", det er nå slik at dette huset er svigermors (og -fars?) hjem enn så lenge, enten disponerer de boligen eller så gjør de det ikke. De bor der, de har gjester der, og bør ikke måtte spørre sønn og svigerdatter hvor de velger å legge gjestene sine. Hvis voksent barnebarn skal disponere et rom i deres hjem, er det noe de må avtale med ham, om bruken skal være ekslusiv (hvorfor?) eller ikke. 

Det er jo sønnen som bor hos dem, ikke de som bor hos ham/dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...