Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner ingen - INGEN - som har en mann så tafatt som min. Det går mot jul, vi har 2 barn, og han har ikke en eneste plan eller tanke om noe som helst. Null juletradisjoner han ønsker å videreføre, tydeligvis. 

Blir så dritt lei. Baker jeg kaker, så daffer han rundt og spiser av lasset, ser tv og spiser mer. 

Nei, han er ikke deprimert. Vi har vært sammen i 20 år, han har alltid vært sånn. Jeg drar lasset, hele veien. 

Tenk å stå opp til et koselig frokostbord en eneste gang... eller få høre at han har planer om å lage en middag... Kommer aldri til å skje! 

Dritt lei! 

Anonymkode: d3ce9...73b

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

har vært sammen i 20 år, han har alltid vært sånn. Jeg drar lasset, hele veien.

SÅ hvorfor har du valgt å etablere deg med en mann som er så tafatt?

Anonymkode: 72ba3...ba4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg drar lasset, hele veien. 

Ja, da er det jammen ikke rart han er tafatt!

Anonymkode: f41a7...04e

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg føler meg truffet. All infoen stemmer med meg og min "fru", men krysser fingrene for at det ikke handler om meg.

Jeg sier dette uansett.

Jeg er ikke så interessert i jul. Kona har et nærmere forhold til jul enn meg. Derfor lar jeg henne styre på og holder meg heller litt i bakgrunnen. Hun kan bli litt småfurten på meg noen ganger, men jeg klarer ikke å lese tankene hennes. Jeg hjelper hvis hun vil at jeg skal gjøre noe, men for min del liker jeg best å ta jula med ro.

Hvis du er min "fru", ikke ta det personlig.

Anonymkode: 00094...cd3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er sikkert en haug med ting han synes er ufattelig irriterende med deg også. Kanskje til og med noe som er mer viktig enn å bake til jul.

Anonymkode: 4b031...a1a

Skrevet

Glad jeg er homse så kan vi være like tafatte begge to.

Anonymkode: 7a72b...16e

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sammen med en lignende fyr. Vært med han i ti år nå, han lager aldri middag eller disker opp med noe. Mitt nyttårsforsett er å bli singel. 

Anonymkode: 29d24...897

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sammen med en lignende fyr. Vært med han i ti år nå, han lager aldri middag eller disker opp med noe. Mitt nyttårsforsett er å bli singel. 

Anonymkode: 29d24...897

Virkelig? Etter TI ÅR så tror du datingmarkedet kommer til å servere deg en mann som disker opp? Think again.

• Nyttig 1
Skrevet

Da er det bare en ting å gjøre og det er å velge et liv uten han og de 200 kiloene han belaster deg med. Du fortjener bedre ❤️

Anonymkode: 2b3d0...9f5

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Virkelig? Etter TI ÅR så tror du datingmarkedet kommer til å servere deg en mann som disker opp? Think again.

Hæ? Kan du utdype den kommentaren for den var merkelig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hæ? Kan du utdype den kommentaren for den var merkelig 

Hvis du begir deg ut på dating NÅ kommer du til å innse at dagens ledige ikke disker opp om ti år de heller

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du begir deg ut på dating NÅ kommer du til å innse at dagens ledige ikke disker opp om ti år de heller

Hun skrev ikke dating, hun skrev singel. Klarte du ikke lese det?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun skrev ikke dating, hun skrev singel. Klarte du ikke lese det?

Jeg leste ikke noe om at det var snakk om en dame heller, beklager.

Skrevet

Veldig enkelt dette TS, dropp nå for guds skyld å dra hele lasset som du skriver. Sett krav, be han ta tak i ditt, ta tak i datt. Forstår du ikke at du er med på å skape dette trollet om du aldri setter foten litt hardt ned. 
Altfor mange damer som gjør altfor mye uten å tørre å be om hjelp, bistand. Joda jeg vet at du helst ville at han fant ut selv at han burde stille opp, men er da bedre at han bidrar enn at han bare sitter der og gumler julekaker.

Har selv innsett gleden det er å bistå, diske opp med deilige middager, frokoster, stelle i huset og gjøre klart badekaret (selvfølgelig med levende lys, skumbad og noe godt i glasset) når hun kan tenkes å trenge dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg føler meg truffet. All infoen stemmer med meg og min "fru", men krysser fingrene for at det ikke handler om meg.

Jeg sier dette uansett.

Jeg er ikke så interessert i jul. Kona har et nærmere forhold til jul enn meg. Derfor lar jeg henne styre på og holder meg heller litt i bakgrunnen. Hun kan bli litt småfurten på meg noen ganger, men jeg klarer ikke å lese tankene hennes. Jeg hjelper hvis hun vil at jeg skal gjøre noe, men for min del liker jeg best å ta jula med ro.

Jeg kan si det samme. Jeg er ikke så interessert i jula egentlig. Mann og spesielt ene barnet er imidlertid veldig glade i jula, over snittet. 

Jeg er glad i DEM, derfor engasjerer jeg meg likevel i alt av forberedelser til jul, og trekker meg ikke ut av familien eller alt som må gjøres. For det er ganske mye i forkant av jul. Så jeg tar min del av ansvaret, ikke minst i forhold til stemning og å ikke ødelegge de andres glede og forventninger ved å bare melde meg ut,  være likegyldig og trekke meg til bakgrunnen. 

For min del trekker jeg litt et lettet pust hver gang jula er over, men jeg kan gjøre det hvert år med visshet om at jeg ikke har ødelagt julegleden til dem denne høytiden betyr mye for. Jeg har vært med, jeg har vært engasjert, jeg har ikke trukket meg bort og tilbake så det har blitt sårt og skuffelse hos noen. Jeg skrytt over pynting, deltatt i pynting, kjøpt gaver og pakket gaver, bakt med familien, med mer. Når jeg har vært usikker på hva jeg skal bidra med har jeg spurt vennlig hva de som holder på trenger hjelp til. 

Du trenger ikke være glad i jula for å gjøre det aller viktigste i jula; Sørge for at du ikke dreper juleglede og forventninger hos dem du er glad i. Ja jeg regner jo med at du er glad i din kone. Det er ikke så fryktelig vanskelig egentlig, for selvfølgelig er det personlig om du ikke klarer å engasjere deg i glede og begeistring hos dine nære og kjære. Slikt betyr så mye. Å være en positiv og deltagende del av familien betyr alltid mye for familien. 

PS! Det er ikke kjekt å måtte be lite engasjert partner om hjelp til noe. Spør heller om hva du kan hjelpe til med, med et varmt smil, og utfør med positivitet. Dessuten, ikke bare i jula.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg sier dette uansett.

Men hva med å lage middag eller frokost til henne, helt uavhengig av jul? Inviter henne med på kino, konsert eller middag?

Hjelp med oppvasken når hun har bakt, eller bare spør om det er noe hun trenger hjelp til ellers?

Så slipper du kanskje å sitte der om noen år og lure på hva som skjedde når kona etter hvert har fått nok og flyttet ut ..

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg sier dette uansett.

Jeg som "fru", kunne også vært den som ble beskrevet av TS.

Holder huset ryddig og stort sett rent, men julen går meg hus forbi. Er ikke tafatt i det hele tatt, men akkurat høytider bryr jeg meg fint lite om. 

Hvis mannen min ønsker jul, får han fikse det selv. 

Anonymkode: 212cc...189

• Liker 3
Skrevet

Tenk å stå opp til et koselig frokostbord en eneste gang...

Dette hadde kanskje vært overkommelig, men på grunn av alt det andre, så har mannen slått helt av.  Jeg bor alene nå, og vi har det sikkert bedre både eksen og jeg, uten å bry oss om den andres engasjement, og manglende sådan.  Jeg har en ny kjæreste denne jula, og selv om vi ikke bor eller feirer sammen, så merker jeg at det ligger forventninger om "noe" der. At noen har et melankolsk, eller et slags antiforhold til jul, er et helt uforståelig konsept for henne.  

Ts; å ikke ha akseptert, eller på annen måte bearbeidet dette på 20 år, høres også litt tafatt ut. 

Anonymkode: 570f2...92a

Skrevet

Mannen min gir f i jul og i høytider generelt. Han har ikke noe imot at jeg ordner til, men det gir ham ikke mer enn ei ordinær helg eller kanskje bursdag. Derfor gjør jeg heller ikke mer enn det jeg synes er koselig og har tid/energi til. Fokuset er lyslenker, konserter og pepperkaker. 

Skal sies at han for øvrig er huslig og bla vasker, rydder og lager mat fra bunnen. Hans favoritt er vafler. Så denne jula tenkte jeg å prøve meg på tørrvafler. 

Anonymkode: 59902...8ba

Skrevet

Jeg kjenner ingen - INGEN - som har en mann så tafatt som min. Det går mot jul, vi har 2 barn, og han har ikke en eneste plan eller tanke om noe som helst. Null juletradisjoner han ønsker å videreføre, tydeligvis. 

Blir så dritt lei. Baker jeg kaker, så daffer han rundt og spiser av lasset, ser tv og spiser mer. 

Nei, han er ikke deprimert. Vi har vært sammen i 20 år, han har alltid vært sånn. Jeg drar lasset, hele veien. 

Tenk å stå opp til et koselig frokostbord en eneste gang... eller få høre at han har planer om å lage en middag... Kommer aldri til å skje! 

Dritt lei! 

Anonymkode: d3ce9...73b

Jeg har en som er likedan. Heller ikke deprimert. Vært gift i over 20 år.  Men, jeg HAR slutta å dra lasset. Har overlatt han helt til seg selv. Han må ordne alt selv som mat osv. Nå har ikke vi barn, og takk for det, men alt annet. 
Jeg ordner ingenting lenger og her ser det ikke ut. Men han ser det ikke og jeg har gitt opp. 
Det som gjør at jeg ikke flytter er at han er aldri: sur, sint, kjip eller slem.
Og jeg er kronisk sjuk og kan ikke tilføre så mye selv. 

Anonymkode: a2c43...2d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...