AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #41 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 18 års forskjell (eller mer!) er helt greit når en har passert 30 år, for da er man begge voksne - bare ulik alder! Men en 20 åring i våre dager er nær sagt et barn, og det er veldig stor ulikhet mellom en på 20 og 38! Anonymkode: ca67d...1a2 Det er ikke bare bare da heller… Anonymkode: fb6f1...0a3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #42 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du forklare meg hvorfor du tenker det? Anonymkode: b1f65...97b Hjernen til en 20-åring er fortsatt ikke ferdig utviklet, når det gjelder å se konsekvenser er de enda ikke helt voksne. Og de er på et helt annet sted i livet og må få være med jevnaldrende, studere og kanskje feste litt, og ikke bli presset til å etablere seg med en som har gjort alt dette allerede. Anonymkode: 0d2c8...9a4 1
Djungelvrål Skrevet 6. desember 2023 #43 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor? Anonymkode: b1f65...97b Fordi det ofte skjer maktmisbruk. 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #44 Skrevet 6. desember 2023 Ja det er for stor forskjell. Hvorfor eldre menn går etter unge er fordi de vil ha en som ikke har sunne grenser og lettere la seg overtale til ting eller finne seg i ting som egentlig ikke føles greit for henne og som eldre damer ikke hadde akseptert. De vil ha en naiv jente uten mye livserfaring for å få makt over henne og slippe unna med dritt Anonymkode: 02fc9...8fc 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #45 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har meget bra forhold med både min far og min mor:) er fyren en taper hvis han er både attraktiv utseendemessig og har en bra jobb med «status». For å ikke glemme humor og personlighet. Anonymkode: b1f65...97b Hvordan tror du et sånt forhold ville forløpe rent praktisk? Ville du følt deg komfortabel som 38-åring med å bli med en 20-åring hjem til hennes 40-45 år gamle foreldre? Sitte der sammen med dine jevnaldrende som er foreldrene hennes? For ikke å snakke om dine egne foreldre, som vil måtte forholde seg til en barnslig 20-åring? For en 20-åring kan gjerne se ganske voksen ut i utseende, men de er i realiteten store barn. Du er opptatt av at denne 20-årige jenta skal beundre huset ditt, eller at du har det du kaller et status-yrke. I realiteten vil både hun og vennene hennes etter hvert se på deg som en noe underlig figur. En kar som kunne vært faren deres. De vil ta utdannelse og få "status-yrke" og egne hus. For min del ville jeg kjent meg fullstendig latterlig om jeg skulle deltatt på min sønns fester, eller hatt en kjæreste på alder med ham. Som voksen vil jeg ha en voksen partner, en jeg kjenner meg jevnbyrdig med. En annen sak er at hun du liker akkurat har startet på veien videre etter videregående, og kan havne på ulike studiesteder der hun hele tiden vil møte spennende jevnaldrende. Et forhold til en som kunne vært faren hennes tror jeg ikke ville vare lenge. Anonymkode: 12d5c...2cf
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #46 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja det er for stor forskjell. Hvorfor eldre menn går etter unge er fordi de vil ha en som ikke har sunne grenser og lettere la seg overtale til ting eller finne seg i ting som egentlig ikke føles greit for henne og som eldre damer ikke hadde akseptert. De vil ha en naiv jente uten mye livserfaring for å få makt over henne og slippe unna med dritt Anonymkode: 02fc9...8fc Igjen en som kjenner alle eldre menn og som elegant ignorerer vitnesbyrd om det motsatte her inne på KG. Hvis jeg skulle etablere meg på nytt så ville jeg ha prøvd å finne ei som kunne føle og elske uten den kynismen som sånne som du legger til grunn. Kanskje det er lettere å finne det hvis man går ned i alder? Anonymkode: 313be...26c 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #47 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Igjen en som kjenner alle eldre menn og som elegant ignorerer vitnesbyrd om det motsatte her inne på KG. Hvis jeg skulle etablere meg på nytt så ville jeg ha prøvd å finne ei som kunne føle og elske uten den kynismen som sånne som du legger til grunn. Kanskje det er lettere å finne det hvis man går ned i alder? Anonymkode: 313be...26c Kynisme aka erfaring Anonymkode: 37ede...b30 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #48 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du tror ikke kjærligheten kan trumfe alt? Anonymkode: b1f65...97b 🤣🤣🤣 Anonymkode: b73c1...a24 1
Million Skrevet 7. desember 2023 #49 Skrevet 7. desember 2023 (endret) Må si jeg synes det er ganske uappetittelig og begynnende "gammel gris ute etter lammekjøtt" når en mann på snart 40 og snart middelaldrende, går etter en jente/ung dame som knapt har forlatt tenårene og bare er tjue. Han er da nesten dobbelt så gammel som henne. Om dette mot formodning skulle holde som forhold, er vel fyren omtrent 50 før kvinnen synes det er på tide med barn. Og han er da 68- 70 når ungen blir myndig. Nei, alder er ikke bare et tall. Menn får holde seg innen sin egen aldersgruppe. En mann på 38, kan finne seg en dame i 30 årene, det burde holde. Endret 7. desember 2023 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #50 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er fullt klar over de eldre mennene som prøver seg på yngre kvinner, som folk tenker er «tapere». Men når det dreier seg om en mann som er veldig attraktiv utseendemessig og i tillegg en bra jobb med «status». Kan det ikke være andre grunner enn at han er en «taper» da? Anonymkode: b1f65...97b Jada, jeg sa det var fordomsfullt og slengte ut en 9 av 10-greie. Alle mennesker eller forhold er jo ikke like så det er ikke en regel, men en fordom som sagt. Og kjærligheten kan jo blomstre på de merkeligste steder. Men altså.. å være attraktiv og ha en statusjobb, det er jo typisk det menn tror er alt som skal til for å bli sett på som en vinner. Men du kan fremdeles være en taper selv om du kjører Porsche altså. Jeg vil jo for eksempel tenke at når en som er nesten 40 finner seg ei som knapt er ute av tenårene, så er han sannsynligvis mer umoden og mindre intelligent enn andre på sin alder, kanskje litt usikker og trenger den noe skjeve maktbalansen. Trenger en han kan lære ting og forklare ting til. Nå ble det masse fordommer igjen, men poenget er at med denne fordommen vil man alltids tenke at det er noe som er litt feil med den fyren.. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det handler 100% kun om at man vil ha noen som ser bedre ut. Og har man sjangsen til det så gjør man det. Man er ikke en taper som ikke får damer på egen alder. Man er helt uinteressert i damer på egen alder for de er ikke bra nok. Det er de gamle damene som er taperen her i tillegg til sånne som deg som må kalle mannen for en taper bare for å føle deg selv litt bedre. Anonymkode: b1296...046 Men det er jo litt taper å kun gå etter utseendet også. En mann som er intelligent, ambisiøs, morsom og alt det der, vil ha en kvinne som matcher han på alle punkt, er over han på noen. Han vil ha ei han både kan ha rå sex med OG diskutere Tolstoj med, for og sette det litt på spissen. Vil du bare ha ei som er pen, og bare synes ungdom er pent, så er du en taper i min optikk. Forøvrig er jeg kvinne på 38 og blir lagt an på av 20 år gamle gutter her og der, og de er jo barn. I kropp og i hode. Det finnes sikkert de som er kjempemodne for alderen, men det skulle fadermeg mye til før jeg hadde vært i nærheten av å kunne finne på å bli sammen med en på 20. Jeg synes faktisk det er litt ekkelt å tenke på. Anonymkode: 84100...5a3 2
Chiubi Skrevet 7. desember 2023 #51 Skrevet 7. desember 2023 Det er ikke straffbart, men det kan heller ikke bli et likeverdig forhold.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #52 Skrevet 7. desember 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Ja det er for stor forskjell. Hvorfor eldre menn går etter unge er fordi de vil ha en som ikke har sunne grenser og lettere la seg overtale til ting eller finne seg i ting som egentlig ikke føles greit for henne og som eldre damer ikke hadde akseptert. De vil ha en naiv jente uten mye livserfaring for å få makt over henne og slippe unna med dritt Anonymkode: 02fc9...8fc Enig med dette. Og dette kommer jo av erfaring som nevnt over. Første gang jeg opplevde å bli jaktet på av menn over 30 år, så var jeg 13 år. Og det er noe som bare ballet seg på oppover i årene. Husker en kamerat, når vi var 18, ble sammen med en dame på 33 år og fy fader som vi gjorde narr av henne, både foran ansiktet hennes og bak ryggen hennes. Når min sønn er 20 så er jeg 41, og om han hadde kommet hjem med en dame på 38 år så hadde jeg sendt han av gårde til hans far som bor langt ute på bondelandet, langt unna av all kollektivtransport, milevis unna sivilisasjon, også kunne han bo der. Anonymkode: c2f3e...c9f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #53 Skrevet 7. desember 2023 Da jeg var 22, hadde jeg en romanse på gang med en mann på 38. Vi var kollegaer, og jeg var veldig opptatt av å holde det hemmelig. Har aldri vært noe spesielt løsaktig av meg, men dette syns jeg faktisk var spennende. Det varte noen mnd. Han ønsket at vi skulle ha et seriøst forhold, det ville ikke jeg. Han ble ganske sur, og jeg hadde dårlig samvittighet lenge. Jobbet heldigvis på avdelingskontor i ulike byer 🙃 Anonymkode: 75c2f...168
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå