AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Skrevet 6. desember 2023 Hvordan fortalte dere sjefen om graviditet? Jeg må nok gå rett fra sykemelding til svangerskapspenger og sykea derfor det er litt ubehagelig å skal gi beskjed om dette til sjefen. Anonymkode: 0d738...cf6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Skrevet 7. desember 2023 Har lurt litt på det samme, og sleit med dårlig samvittighet, selv om jeg fortsatt jobber 100%. Men fant ut av at det er en del av livet, han har 2 barn, de fleste har jo barn på ett eller annet tidspunkt. Så bare si det normalt jeg er gravid med termin rundt da, tenkte det var greit for deg å vite så du kan planlegge litt rundt det. Hans reaksjon var -Er du det? Gratulerer, det blir jo kjekt!! Så var ikke noe å grue seg til .. Anonymkode: 4a781...b62
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #3 Skrevet 8. desember 2023 Jeg sendte bare en mail (sjefen min sitter på et kontor i annen by og det er vanlig at kommunikasjon går digitalt ikke via telefon eller face-2-face) og sa "Jeg vil informere om at jeg er gravid med termin xxx. Jeg går derfor ut i foreldrepermisjon ca. den og den datoen. Send en innkalling hvis du vil ha et møte for å snakke om overlevering av prosjekter blabla" - noe i den duren. Han har 3 barn selv og sa bare Gratulerer og så hyggelig. Jobber i et stort firma med mange ansatte og det er helt vanlig at noen er ute i permisjon. Har du en jobb som er farlig for foster så er nok sjefen også vant til at folk har svangerskapspenger. Anonymkode: cf2a8...7d3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #4 Skrevet 8. desember 2023 Jeg bare sendte ham en mail med "Jeg er gravid og skal ut i permisjon fra den og den datoen, til den og den datoen". Og eventuelle sykemeldinger og slikt får man ta underveis. Anonymkode: c818f...567
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå