Gå til innhold

Hvordan fortelle sjef om graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fortalte dere sjefen om graviditet?

Jeg må nok gå rett fra sykemelding til svangerskapspenger og sykea derfor det er litt ubehagelig å skal gi beskjed om dette til sjefen.

Anonymkode: 0d738...cf6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lurt litt på det samme, og sleit med dårlig samvittighet, selv om jeg fortsatt jobber 100%. Men fant ut av at det er en del av livet, han har 2 barn, de fleste har jo barn på ett eller annet tidspunkt. Så bare si det normalt jeg er gravid med termin rundt da, tenkte det var greit for deg å vite så du kan planlegge litt rundt det. Hans reaksjon var -Er du det? Gratulerer, det blir jo kjekt!! Så var ikke noe å grue seg til ..

Anonymkode: 4a781...b62

Skrevet

Jeg sendte bare en mail (sjefen min sitter på et kontor i annen by og det er vanlig at kommunikasjon går digitalt ikke via telefon eller face-2-face) og sa "Jeg vil informere om at jeg er gravid med termin xxx. Jeg går derfor ut i foreldrepermisjon ca. den og den datoen. Send en innkalling hvis du vil ha et møte for å snakke om overlevering av prosjekter blabla" - noe i den duren. 

Han har 3 barn selv og sa bare Gratulerer og så hyggelig. Jobber i et stort firma med mange ansatte og det er helt vanlig at noen er ute i permisjon. Har du en jobb som er farlig for foster så er nok sjefen også vant til at folk har svangerskapspenger. 

Anonymkode: cf2a8...7d3

Skrevet

Jeg bare sendte ham en mail med "Jeg er gravid og skal ut i permisjon fra den og den datoen, til den og den datoen". 

Og eventuelle sykemeldinger og slikt får man ta underveis. 

Anonymkode: c818f...567

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...