AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Del Skrevet 6. desember 2023 Ei venninne av meg har kattene sin alene hjemme i fire dager i slengen mens hun studerer i nabobyen. Jeg har tre småbarn under fire år, med katteallergi. Så jeg får ikke passet dem hjemme, og har liten tid til å være der. Jeg er innom en gang daglig for å skifte vann og gi dem mat. Hun ler og sier katter tåler sånt godt når jeg bekymrer meg. Anonymkode: 9d9e9...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #2 Del Skrevet 6. desember 2023 Katter skal ha tilsyn en gang i døgnet hvis man må dra fra dem, det får de. De er i tillegg flere? Hadde vært mer engstelig om det var en katt alene. Anonymkode: 70e93...e25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #3 Del Skrevet 6. desember 2023 Er det innekatter? Tenker de klarer seg, men de savner nok et menneske de kan manipulere til å gi godsaker De har selskap i hverandre, det hjelper jo litt. Like fullt synes jeg det er rart å skaffe seg dyr for så å dra ifra dem. Anonymkode: 4b5ef...06e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #4 Del Skrevet 6. desember 2023 Jeg så etter katten til en venninne i ca 5 dager. Var innom å vei til jobb og slapp den ut. Så innom på hjemveien og slapp den inn, da fikk den mat og rent vann + litt kos og prat. Eier sa katten var rolig og fornøyd da de kom hjem. Anonymkode: 7cbf9...359 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #5 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det innekatter? Nei, de er utekatter når hun er heime. Anonymkode: 9d9e9...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 6. desember 2023 #6 Del Skrevet 6. desember 2023 Det er dyreplageri, katter skal ha tilsyn minst en gang i døgnet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #7 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg så etter katten til en venninne i ca 5 dager. Var innom å vei til jobb og slapp den ut. Så innom på hjemveien og slapp den inn, da fikk den mat og rent vann + litt kos og prat. Eier sa katten var rolig og fornøyd da de kom hjem. Anonymkode: 7cbf9...359 Jeg skulle gjerne vært der to ganger daglig for å slippe inn og ut og kose. Men rekker kun en gang. Og når jeg har rukket to en sjelden gang og sluppet dem ut, stikker de av så jeg må spore dem opp via GPS og leke detektiv. Med småbarn hjemme går det ikke å hjelpe til mer. Anonymkode: 9d9e9...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #8 Del Skrevet 6. desember 2023 Det går fint. De er flere katter så de har selskap i hverandre, og du er innom én gang om dagen og ordner mat, vann og dokasse. Anonymkode: 4be74...9e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #9 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det går fint. De er flere katter så de har selskap i hverandre, og du er innom én gang om dagen og ordner mat, vann og dokasse. Anonymkode: 4be74...9e6 Med hunder står det at om du skaffer en ekstra hund for at den første ikke skal bli ensom, har du plutselig to ensomme hunder i stedet for en Anonymkode: 9d9e9...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #10 Del Skrevet 6. desember 2023 Slapp av de klarer seg helt fint! De har tilsyn en gang i døgnet og kan leke og kose med hverandre. Fire dager går bra. Anonymkode: aa253...e69 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #11 Del Skrevet 6. desember 2023 Hvor ofte skjer dette, ts? Anonymkode: ec86d...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 6. desember 2023 #12 Del Skrevet 6. desember 2023 Det er ingen problem. Enten er det innekatter som må ha dotømming eller katter med luke. Katter er ikke hunder. Fint at det er flertall, de klarer seg utmerket med tilsyn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #13 Del Skrevet 6. desember 2023 Hun får sette de på kattepensjonat de dagene hun ikke er hjemme. 4 dager er lenge. Anonymkode: c69ef...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #14 Del Skrevet 6. desember 2023 Mousj skrev (1 minutt siden): Det er ingen problem. Enten er det innekatter som må ha dotømming eller katter med luke. Katter er ikke hunder. Fint at det er flertall, de klarer seg utmerket med tilsyn. Ts forteller at det egentlig er utekatter, men når eier er borte i fire dager må kattene være kun inne. Iflg. loven skal katter ha tilsyn daglig, og helst også sosialisering med mennesker daglig (som ts ikke har mulighet pga. egne barns allergi). Dette er ikke ok av katteeier. Anonymkode: ec86d...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #15 Del Skrevet 6. desember 2023 Til dere som påstår det går fint, vet dere egentlig med sikkerhet hvordan katten har det når den er alene lenge? Jeg hadde 2 overvåkningskameraer i leiligheten fra før. På grunn av hunden, ikke katten og aldri tenkt tanken på å sjekke katten. Havnet i en bilulykke og ble innlagt i over et døgn. Mamma var innom for å hente ut hunden, rydde kasse, gi mat og vann og kos og hun hentet tøy til meg. Jeg sjekket kameraene jevnlig, for jeg hadde ingenting å gjøre på sykehuset. Fikk helt sjokk av det jeg så! Katten sto å gaulet, mjauet og var tydelig medtatt og konstant stresset. Jeg måtte egentlig være innlagt lengre, men skrev meg ut imot legens anbefaling etter et døgn for å dra hjem til katten. For han hadde det ikke bra i det hele tatt. Da jeg var borte i 12 timer på grunn av for lang sykehusbesøk (lang reise, dagstur men ulykke på veien), så begynte han å slite de siste timene før jeg kom hjem. Jeg kunne være borte i 7-9 timer under dagstur til Sverige, og da kunne han stresse mot slutten. Maksgrensen hans før han begynte å stresse var på 7-8 timer. Da jeg kom hjem så ble jeg møtt i døren (ikke unormalt) men han oppførte seg normalt som om ingenting hadde skjedd. Men, om jeg dro ut på butikken dagen etter å ha vært borte for lenge uplanlagt, så begynte han å stresse med én gang og sto å mjauet etter meg,. Noe han aldri gjorde da jeg var borte i bare 4-6 timer om gangen. Hadde jeg ikke hatt kameraene, så hadde jeg aldri sett hvor stresset han faktisk var de timene han var alene alt for lenge. Søskenbarnet mitt trodde hennes hadde det fint med bare pass som kom innom. Hun reiste bort en helg støtt og stadig grunnet jobb. Hun hadde to innekatter. Hun skaffet seg kamera og fikk sjokk. Hennes reagerte helt likt, tydelig stresset etter en stund og det ga seg ikke før hun kom hjem. Kattene bor nå hos foreldrene hennes i jobbhelgene. Naboen min har en innekatt som gauler når han er alene hjemme for lenge. De tror ingenting på det og har vært i en evig krangel med naboen på andre siden. For de har fått 2 klager for høylytt gauling og mjauing i timevis i strekk mens de er borte i flere dager. Men når de kommer hjem, så er jo katten som normalt og de tror naboene sender klager som hevn på annen nabokrangel de har. Katter er sosiale dyr og de klarer seg ikke så bra som folk tror. Det finnes nok katter som tåler å være lengre alene enn andre, men det er nok i mindretall. Anonymkode: 44329...737 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 7. desember 2023 #16 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ei venninne av meg har kattene sin alene hjemme i fire dager i slengen mens hun studerer i nabobyen. Jeg har tre småbarn under fire år, med katteallergi. Så jeg får ikke passet dem hjemme, og har liten tid til å være der. Jeg er innom en gang daglig for å skifte vann og gi dem mat. Hun ler og sier katter tåler sånt godt når jeg bekymrer meg. Anonymkode: 9d9e9...e32 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ts forteller at det egentlig er utekatter, men når eier er borte i fire dager må kattene være kun inne. Iflg. loven skal katter ha tilsyn daglig, og helst også sosialisering med mennesker daglig (som ts ikke har mulighet pga. egne barns allergi). Dette er ikke ok av katteeier. Anonymkode: ec86d...737 Kattene får med andre ord tilsyn én gang i døgnet. Dette er også katter. Flertall. Da har de selskap i hverandre. Disse kattene har det nok mye bedre enn mange andre skjebner der ute. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #17 Del Skrevet 7. desember 2023 Athena Freyja skrev (9 timer siden): Det er dyreplageri, katter skal ha tilsyn minst en gang i døgnet. Hva med å lese HI? Hun sier jo at hun er innom der en gang i døgnet. Anonymkode: 8eb5d...646 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #18 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Til dere som påstår det går fint, vet dere egentlig med sikkerhet hvordan katten har det når den er alene lenge? Jeg hadde 2 overvåkningskameraer i leiligheten fra før. På grunn av hunden, ikke katten og aldri tenkt tanken på å sjekke katten. Havnet i en bilulykke og ble innlagt i over et døgn. Mamma var innom for å hente ut hunden, rydde kasse, gi mat og vann og kos og hun hentet tøy til meg. Jeg sjekket kameraene jevnlig, for jeg hadde ingenting å gjøre på sykehuset. Fikk helt sjokk av det jeg så! Katten sto å gaulet, mjauet og var tydelig medtatt og konstant stresset. Jeg måtte egentlig være innlagt lengre, men skrev meg ut imot legens anbefaling etter et døgn for å dra hjem til katten. For han hadde det ikke bra i det hele tatt. Da jeg var borte i 12 timer på grunn av for lang sykehusbesøk (lang reise, dagstur men ulykke på veien), så begynte han å slite de siste timene før jeg kom hjem. Jeg kunne være borte i 7-9 timer under dagstur til Sverige, og da kunne han stresse mot slutten. Maksgrensen hans før han begynte å stresse var på 7-8 timer. Da jeg kom hjem så ble jeg møtt i døren (ikke unormalt) men han oppførte seg normalt som om ingenting hadde skjedd. Men, om jeg dro ut på butikken dagen etter å ha vært borte for lenge uplanlagt, så begynte han å stresse med én gang og sto å mjauet etter meg,. Noe han aldri gjorde da jeg var borte i bare 4-6 timer om gangen. Hadde jeg ikke hatt kameraene, så hadde jeg aldri sett hvor stresset han faktisk var de timene han var alene alt for lenge. Søskenbarnet mitt trodde hennes hadde det fint med bare pass som kom innom. Hun reiste bort en helg støtt og stadig grunnet jobb. Hun hadde to innekatter. Hun skaffet seg kamera og fikk sjokk. Hennes reagerte helt likt, tydelig stresset etter en stund og det ga seg ikke før hun kom hjem. Kattene bor nå hos foreldrene hennes i jobbhelgene. Naboen min har en innekatt som gauler når han er alene hjemme for lenge. De tror ingenting på det og har vært i en evig krangel med naboen på andre siden. For de har fått 2 klager for høylytt gauling og mjauing i timevis i strekk mens de er borte i flere dager. Men når de kommer hjem, så er jo katten som normalt og de tror naboene sender klager som hevn på annen nabokrangel de har. Katter er sosiale dyr og de klarer seg ikke så bra som folk tror. Det finnes nok katter som tåler å være lengre alene enn andre, men det er nok i mindretall. Anonymkode: 44329...737 Sant. Hunden som bor lenger ned i gata her begynner å ule etter én time hjemme alene. Fordi denne hunden ikke tåler å være hjemme alene i mer enn én time, så kan jeg derfor konkludere at mine to hunder umulig kan tåle å være alene hjemme i 6 timer. Anonymkode: 4be74...9e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #19 Del Skrevet 7. desember 2023 De får tilsyn, mat, og vann én gang om dagen. Dette er virkelig ingenting å bekymre seg over. Anonymkode: 1e1eb...497 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #20 Del Skrevet 7. desember 2023 Athena Freyja skrev (13 timer siden): Det er dyreplageri, katter skal ha tilsyn minst en gang i døgnet. Men de har jo det? Ts er innom. Anonymkode: 6be29...6ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå