AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Skrevet 6. desember 2023 Jeg er i foreldrepermisjon, pga ekstremt mye som har som har skjedd siste året sliter jeg veldig psykisk, og strekker ikke til på noen plan. Men vikariatet mitt gikk ut tidligere i foreldrepermisjonen. Så jeg er «arbeidsledig» når jeg er ferdig i permisjonen. Pga egen helse ønsker jeg at far skal overta permisjonen. Er det mulig å sykemelde seg når man ikke har noe arbeidsgiver? Anonymkode: b007e...4a8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #2 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er i foreldrepermisjon, pga ekstremt mye som har som har skjedd siste året sliter jeg veldig psykisk, og strekker ikke til på noen plan. Men vikariatet mitt gikk ut tidligere i foreldrepermisjonen. Så jeg er «arbeidsledig» når jeg er ferdig i permisjonen. Pga egen helse ønsker jeg at far skal overta permisjonen. Er det mulig å sykemelde seg når man ikke har noe arbeidsgiver? Anonymkode: b007e...4a8 Du kan sykemelde fra permisjon. Dersom du er så syk og dårlig at du ikke kan ta det av barnet videre i din permisjon kan du "sylemeldes" og sende legeerklæring og søknad til nav om at far skal overta din permisjon. Snakk med legen din. Anonymkode: ec7da...a14
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #4 Skrevet 6. desember 2023 Mener foreldrepenger regnes som inntekt på samme måte som lønn, men vet ikke om det er annerledes når du ikke har arbeidsgiver. Mulig de første 16 dager er uten penger og så betaler NAV basert på foreldrepengene? Jeg ville hørt med NAV tror jeg Du må være så syk at du ikke kan ta deg av baby for at far kan få permisjonen, du må få en grundig legeerklæring på dette. Anonymkode: 086f7...b65
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Skrevet 7. desember 2023 Ja, du blir sykemeldt fra permisjon, det har ingenting med jobb å gjøre. Vet om en som er ufør der mannen fikk overta deler/hele permisjon fordi hun ikke kunne være alene når barna var helt små (hun klarer det fint når de blir litt større). Anonymkode: ab586...902
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nei Anonymkode: def80...acb Dette er 100% feil svar.. Anonymkode: ec7da...a14
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #7 Skrevet 8. desember 2023 Jeg var i samme situasjon. Fastlegen lagde en attest som vi sendte inn til NAV. Mannen fikk da alt av permisjon (både min kvote, felleskvoten og sin egen). Husker ikke helt hva attesten het, men han kalte det funksjonsnivå-erklæring eller noe? Det hadde i hvert fall funksjonsnivå i navnet. Anonymkode: 9e419...f81
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #8 Skrevet 8. desember 2023 Du kan sykemeldes fra permisjonen, du trenger ikke ha en jobb. Jobben din ER å være i permisjon. Men: det må gå klart frem at du er så syk at du ikke kan ta vare på barnet. Jeg fikk sykemelding da jeg var i permisjon, men legen hadde ikke presisert at jeg ikke var i stand til å ta vare på babyen... Så far fikk ikke ta over permisjonen, og eneste jeg oppnådde var at jeg fremdeles var hjemme med babyen helt alene, men fikk antall sykemeldingsuker lagt til permisjonen... Anonymkode: d52c1...fb9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå