AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Skrevet 6. desember 2023 Dun i jakken stammer fra industri gjess: som blir avlet opp i elendige forhold i små kasser, mens de blir nappet levende for all dun de har på kroppen. Denne prosessen blir gjenntatt hver 3 måned, eller de stakkars gåsene som blir tvangsfôret for å få forstørret lever ( (foiie grass) tre ganger om dagen før de blir nappet levende for dun.Pelskragen stammer fra dyr fanget i levende feller. Ville du at ditt kjæledyr skulle blitt flådd levende. Ville du brukt jakke hvis dyret ditt skulle gjennom samme prosessen!? Tenk mere på hvilken jakker du burde velge i stede, å ta avstand fra dyremishandling. Save The Duck er et merke som selger 100 prosent dyrefrie og miljøvennlige jakker. ... Joisher, med sine egne dyrevennlige materialer Merkene Didriksons og Save The Duckselger kun dyrevennlige jakker. Disse jakkene får du for eksempel i store nettbutikker som Zalando, Ellos og Miinto. Det finnes også selvsagt andre aktører som selger jakker uten produkter fra dyr – les gjerne hva jakken er laget av før du tar et valg! Anonymkode: ef60e...b04 4 3 5
jukkapalme Skrevet 6. desember 2023 #2 Skrevet 6. desember 2023 Viktig tema som flere bør bli bevisst på. Skulle ønske jeg kunne gitt deg 1000 likes for dette innlegget. Det er helt for jævlig hvordan de stakkars, uskyldige fuglene har det 😢 Ikke faen om jeg støtter den industrien der. Jeg har kun jakker uten dun og pels og har ikke dun i dyne og pute heller. Vil heller fryse enn å støtte den industrien der. Bruker mulesingfri ull under hele vinteren, så går det stort sett bra.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #3 Skrevet 6. desember 2023 Så flink du er😊Ja det er forferdelig. Jeg tror de alle fleste ikke er klar over hvor grotesk industrien er.De kjøper en fin jakke men tenker ikke noe mer over det. Dyrene blir så utnyttet å mishandlet.Det er så grusomt. Anonymkode: ef60e...b04
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #4 Skrevet 6. desember 2023 Dette regner jeg med de fleste har fått med seg, men mange bryr seg rett og slett ikke dessverre. Det er mange som har disse jakkene Anonymkode: c80d7...803 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #5 Skrevet 6. desember 2023 Jeg synes det er rart at folk fortsatt ikke har fått med seg dette. Fjällräven har også gode og varme uten nappet dun, eller pels for den saks skyld. Anonymkode: 21865...352 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #6 Skrevet 7. desember 2023 Jeg bruker å kjøpe RDS sertifisert dun. Det er iallefall litt bedre for samvittigheten. Anonymkode: db19b...ffc
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #7 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 15.07): Jeg bruker å kjøpe RDS sertifisert dun. Det er iallefall litt bedre for samvittigheten. Anonymkode: db19b...ffc Håper flere kan ta bedre valg når dere kjøper nye jakker. Velg jakker som er dyrevennlig som Didrikson. Save the duck har fine jakker. Parajumpers og Canada goose er jakker fra mishandlede dyr. Styr unna sånne merker. Anonymkode: ef60e...b04 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #8 Skrevet 8. desember 2023 Ønsker man å være en etisk forbruker som ikke støtter dyremishandling, bør man unngå jakker fra Canada Goose og andre jakker som er laget på en måte som innebærer lidelse for dyr. I tilfellet med Canada Goose blir både dyrene som brukes til pels og dun behandlet på måter som til og med er i strid med norsk lov. Anonymkode: ef60e...b04 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #9 Skrevet 8. desember 2023 Det har vært i nyhetene fra tid til annen dette. Ikke noe nytt, men det er vel slik at målgruppen for de klærne ikke nødvendigvis ser så mye på nyhetene... Anonymkode: 56fc7...d30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå