Gå til innhold

Aner ikke hva jeg skal spise til frokost og lunsj, hva spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å spise sunnere og bedre (jeg har ikke fokus på at maten skal være kalorifattig, men næringsrik) og jeg sliter sånn med å finne inspirasjon til frokost og lunsj. 

Det beste er om det er noe veldig enkelt. Jeg liker jo egentlig det meste, men matlysten er ganske fraværende til disse måltidene. Har prøvd et par typer kjøleskapsgrøt, men syns de har smakt høgg. Er veldig glad i vanlig havregrøt, og til lunsj på jobb har det kun gått i Fjordland havregrøt det siste året, men hadde vært billigere om jeg fant noe annet. Om noen har en god kjøleskapsgrøt/grøt oppskrift som fungerer til lunsj så kom gjerne med det. 

Får i meg lite av vitaminer merker jeg. Hva spiser dere? 

Anonymkode: 15dc1...03a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du liker havregrøt: Lag grøt selv av havregryn?? Det går jo like raskt som å lage ferdiglaget - gjort på 5 minutter.

Jeg lager bare havregrøt en gang i blant, og foretrekker å koke den på kun vann, og toppe med bær (rett fra fryseren, de tiner raskt på varm grøt), kanel, lønnesirup og et lite smørøye.

Lunsj: Anbefaler eggerøre og røkelaks på grovbrød, og nå i desember: En klementin til dessert.

Mht vitaminer: Ta D-vitaminer. Det er enkelt å få til, og faktisk veldig viktig, særlig om vinteren.

Anonymkode: 897ce...c29

Skrevet

Jeg må ha kornprodukter til dagens første måltid. Det er det eneste jeg har lyst på. Lager  brød og rundstykker selv, så det blir det med godt pålegg. 

Anonymkode: 39bde...764

Skrevet

Jeg spiser ofte laks og grønnsaker til lunsj eller kylling og grønnsaker. Idielt sett vært bedre på frokost der kan der fort bli en klementin eller eple på farten. Prøver å preppe med kjøleskapsgrøt. Viktig at den ikke blir for kompakt for min del. Så lager den gjerne mer løs en motsatt. 

Anonymkode: f525d...755

Skrevet

Havregrøt med blåbær eller rosiner er ganske godt og veldig enkelt. Selv spiser jeg knekkebrød til frokost og en yoghurt litt senere.

Anonymkode: 395b8...4fa

Skrevet

Elsker tomatbønner og egg, og frukt, men det har begynt å bli dyrt med frukt☹️

Anonymkode: d04d2...211

• Liker 1
Skrevet

Spiser rundstykke med gulost og agurk til frokost, dropper lunsj.

Anonymkode: 8579b...c80

Skrevet

Kanskje du kan finne noen ideer og inspirasjon her ts 

veldig mye delikate og fristende frokoster her.. 

Jeg har en jobb jeg begynner på ettermiddagen, noe som gjør at jeg slår sammen frokost og lønsj. Jeg er også av den gamle skolen der jeg må ha kornprodukter i form av rundstykker eller brød (jeg er veldig glad i brødskiver med godt pålegg). Hva godt pålegg er, varierer: røkelaks og egg, makrell i tomat, salami, ost og skinke m paprika/Vårløk/ agurk, italiensk salat med grillskinke på toppen og agurk+ tomat, speilegg, rekesalat, ostesmørbrød mm

Og jeg tar gjerne litt yoghurt med musli og bringebær på toppen ved siden av. Og gjerne en kiwi, mandarin, druer deretter igjen.

Men som sagt ta gjerne en titt innom tråden jeg linket til, der er det også oppskrifter folk i tråden deler med hverandre på ting de lager 

Skrevet

Smoothie her, every day😅

kan varieres i det uendelige, en får stappa oppi masse grønt og det går raskt og lage. Jeg lager det både som bowl med god topping og som drikke når det skal gå raskt.

Anonymkode: d6529...42f

Skrevet

Brødskiver med godt pålegg 😋

Anonymkode: 93fd0...aa8

Skrevet

Jeg spiser kokt egg, av og til med knekkebrød. Spiser også havregrøt og frukt.

Anonymkode: 944fb...491

Skrevet

Frokost. Havregryn og lettmelk. Trenger ikke sukker, smør, bær eller annet. Havregryn med kun kald lett melk. Spises på 4min mens jeg ordner fravær på jobb eller sminker meg. Ofte

Evt. Havregryn kokt på vann, med frosne bær eller banan. Skjeldent.

Banan alene i bilen kjørende til jobb. Ofte.

Eggerøre, speilegg. Helg.

Hardkokt egg alene med litt salt på eller på brødskive/knekkebrød. Koker 5-6 egg hver søndag jeg tar med på jobb og har i kjøleskapet der og spiser alene eller på brødskive/knekkebrød frokost/lunsj/før møte på ettermiddagen når jeg er sulten. Egg metter godt og holder flere dager i kjøleskapet. Ofte

Brødskive med ost i micro til lunsj, vet det er kjipt, men ja ofte.. og restemiddag eller ferdig kokt egg jeg sluker i farten fra møte til møte..

Anonymkode: 3d7fb...283

Skrevet

Når jeg våkner om morgenen, så er min første tanke frokosten.  Jeg gleder meg til den :)  Idet jeg går i dusjen så setter jeg 3 egg på kok.  De er hardkokte når jeg er ferdig.  Da skjærer jeg èn brødskive, bruker eggedeler og legger ett egg på, litt salt, 1 ts lettrømme og 3 stk små tomater oppdelt legge oppå.  Har jeg persille, så et dryss med den.  

Hva kan man ønske seg mer?  Joda, et glass kald melk.  

Skrevet

Jeg lager ofte havregrøt i mikroen til frokost eller lunsj. 1 dl havregryn, 1 dl melk og 1dl vann, litt salt, evt rosiner og annet du vil ha oppi. I mikroen på full styrke i 1,5 min. Ta ut og rør om, sett tilbake i mikroen i 1,5 min til. Følg meg på slutten så det ikke koker over. Topp med sukker, evt kanel, peanøttsmør eller annet.

Ellers liker jeg å riste 2 brødskiver og ta div pålegg imellom, som tomat, salat, skinke, ost, majones osv

Skrevet

Hvis du ikke har matlyst til frokost, hvorfor spise frokost da? Kan du ikke heller hoppe over frokosten og spise en litt større lunsj?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Frokost. Havregryn og lettmelk. Trenger ikke sukker, smør, bær eller annet. Havregryn med kun kald lett melk. Spises på 4min mens jeg ordner fravær på jobb eller sminker meg. Ofte

Evt. Havregryn kokt på vann, med frosne bær eller banan. Skjeldent.

Banan alene i bilen kjørende til jobb. Ofte.

Eggerøre, speilegg. Helg.

Hardkokt egg alene med litt salt på eller på brødskive/knekkebrød. Koker 5-6 egg hver søndag jeg tar med på jobb og har i kjøleskapet der og spiser alene eller på brødskive/knekkebrød frokost/lunsj/før møte på ettermiddagen når jeg er sulten. Egg metter godt og holder flere dager i kjøleskapet. Ofte

Brødskive med ost i micro til lunsj, vet det er kjipt, men ja ofte.. og restemiddag eller ferdig kokt egg jeg sluker i farten fra møte til møte..

Anonymkode: 3d7fb...283

Hvis du "vet det er kjipt" som du skriver tilslutt i innlegget, hvorfor alle disse kjipe forslagene til en som sliter med matlyst?? Tror du at det frister andre når det ikke frister deg selv engang?

Anonymkode: 897ce...c29

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...