AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Skrevet 6. desember 2023 Jeg endret nå idag og får ikke stilt den tilbake til vanlig igjen. Jeg fikk på en ekstra null. Nå står jeg må trekke 49% og det går ikke, har ikke inntekt til dette. Går heller ikke an å ringe skattekontoret til mine store frustrasjon. Tar de en oppsummering av det jeg har betalt i år av skatt siden det står jeg nå må betale 49%? Er enslig forsørger og er helt avhenging av pengene nå i desember. Anonymkode: 7e001...f56
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #2 Skrevet 6. desember 2023 Det går kanskje ann å ringe de ved åpningstid i morgen eller ta det på chatten deres da. Det er vel stengt der nå tror jeg. Rart du ikke fikk endret tilbake da.. Anonymkode: bd0d0...47b 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #3 Skrevet 6. desember 2023 Har du prøvd å endre på nytt? Ikke helt klart siden du sier får ikke stilt tilbake. Ja de ser på hva du har tjent, hva du har trukket hittil og hva du forventer å tjene, samt oppførte fradrag. Anonymkode: dd426...e9a 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #4 Skrevet 6. desember 2023 Åpent 9 til 15 hverdager.. Anonymkode: bd0d0...47b 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #5 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du prøvd å endre på nytt? Ikke helt klart siden du sier får ikke stilt tilbake. Ja de ser på hva du har tjent, hva du har trukket hittil og hva du forventer å tjene, samt oppførte fradrag. Anonymkode: dd426...e9a Men frem til november gikk det helt fint å betale 22% i skatt. Akkurat som den ikke godtar det nå. Jeg vet at jeg i begynnelsen av året skattet enda litt mindre crunnet skilsmisse oh litt dårlig økonomi, men jeg skal jo ikke få smellen nå uansett?! Den vil ikke endre seg på 22% , står kun på 49 uansett om jeg har sendt den inn. Anonymkode: 7e001...f56
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #6 Skrevet 6. desember 2023 Merkelig jeg ikke kan se endringene nå men kunne det med ei gang tidligere. Det står den er sendt til skattekontoret men kan gå opp til 10 dager før man får svar. Kan jeg ikke endre dette før lønn til mandag? Jeg gikk jo endret det tidligere idag😵💫😵💫😵💫 Anonymkode: 7e001...f56
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #7 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Merkelig jeg ikke kan se endringene nå men kunne det med ei gang tidligere. Det står den er sendt til skattekontoret men kan gå opp til 10 dager før man får svar. Kan jeg ikke endre dette før lønn til mandag? Jeg gikk jo endret det tidligere idag😵💫😵💫😵💫 Anonymkode: 7e001...f56 Kjenner en som førte opp feil og han ringte skatteetaten og fikk endret det, så ring de så fort du har mulighet innenfor åpningstid så går det sikkert bra. Viktig at feil blir rettet opp i. Anonymkode: bd0d0...47b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #8 Skrevet 6. desember 2023 Får håpe det går i orden. Anonymkode: bd0d0...47b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #9 Skrevet 6. desember 2023 Hvis din arbeidsgiver er like svimete som min, bruker de det forrige skattetrekket. Anonymkode: 370bd...281 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #10 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjenner en som førte opp feil og han ringte skatteetaten og fikk endret det, så ring de så fort du har mulighet innenfor åpningstid så går det sikkert bra. Viktig at feil blir rettet opp i. Anonymkode: bd0d0...47b Takk! 🥰 håper det, burde være en enkel endring. Men jeg får ikke ringt skatt sør som jeg har? Sperret for utgående samtaler sier de, men det går å ringe alle andre nummer? Anonymkode: 7e001...f56
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #11 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis din arbeidsgiver er like svimete som min, bruker de det forrige skattetrekket. Anonymkode: 370bd...281 Går kanskje ann å ringe arbeidsgiver hvis de har åpent og gi beskjed om at det har skjedd en feil.Eller er det dumt kanskje? For da blir de oppmerksom på det og setter etter ny endring.🙂 Anonymkode: bd0d0...47b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #12 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis din arbeidsgiver er like svimete som min, bruker de det forrige skattetrekket. Anonymkode: 370bd...281 Fra forrige mnd? Det var litt lite. Men vil heller ha det sånn enn at jeg skal bli trukket for mye, og ikke sitte igjen med noe. Anonymkode: 7e001...f56
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #13 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk! 🥰 håper det, burde være en enkel endring. Men jeg får ikke ringt skatt sør som jeg har? Sperret for utgående samtaler sier de, men det går å ringe alle andre nummer? Anonymkode: 7e001...f56 Får håpe det. Hovednummeret til skatteetaten er iallefall 800 80 000 så ruter de deg riktig men desverre stengt nå. Rart det er sperret for utgående samtaler da. hm. Anonymkode: bd0d0...47b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #14 Skrevet 6. desember 2023 Mulig de må få godkjent det nye kortet i sitt system før du får endret tilbake. Det er uansett ikke noe big deal, enten er lønnen din for mandag kjørt allerede (da på gamle skattekortet med det gamlet trekket ditt), eller så gir de beskjed til arbeidsgiver om at de IKKE skal hente det nye skattekortet ditt før lønnen kjøres. Nytter ikke ringe Skatteetaten. Anonymkode: acc6d...393 1
Helene Skrevet 6. desember 2023 #15 Skrevet 6. desember 2023 Dette er overhodet ikke noe problem. Du går inn på Skatteetaten og endrer igjen. Ingen problem. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #16 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig de må få godkjent det nye kortet i sitt system før du får endret tilbake. Det er uansett ikke noe big deal, enten er lønnen din for mandag kjørt allerede (da på gamle skattekortet med det gamlet trekket ditt), eller så gir de beskjed til arbeidsgiver om at de IKKE skal hente det nye skattekortet ditt før lønnen kjøres. Nytter ikke ringe Skatteetaten. Anonymkode: acc6d...393 Åå takk for svar. Nå tenkte jeg bare at jeg ikke fikk betalt noe her, verken julegaver eller annet. Hardt å kun ha en inntekt. 😵💫 Jeg prøver å ringe imorgen. Takk for ale svar🙏 Anonymkode: 7e001...f56
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #17 Skrevet 6. desember 2023 Helene skrev (Akkurat nå): Dette er overhodet ikke noe problem. Du går inn på Skatteetaten og endrer igjen. Ingen problem. Den vil ikke endre seg. Står 49% uansett hvor lavt med jeg setter den. Anonymkode: 7e001...f56
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #18 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Åå takk for svar. Nå tenkte jeg bare at jeg ikke fikk betalt noe her, verken julegaver eller annet. Hardt å kun ha en inntekt. 😵💫 Jeg prøver å ringe imorgen. Takk for ale svar🙏 Anonymkode: 7e001...f56 Som jeg skrev: det nytter ikke ringe skatteeaten. Logg inn igjen i morgen og endre. Hvis det ikke går, må du ta kontakt med arbeidsgiver og spørre om lønnen er kjørt, og hvis den ikke er kjørt be dem spesifikt om å IKKE hente inn skattekortet fordi det er feil. Anonymkode: acc6d...393 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #19 Skrevet 6. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Den vil ikke endre seg. Står 49% uansett hvor lavt med jeg setter den. Anonymkode: 7e001...f56 Det er uansett halvt skattetrekk i desember, så de kommer ikke til å trekke 49%. Anonymkode: 876ac...7ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå