AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #21 Skrevet 8. desember 2023 Veldig krevende og blir umulig å oppdra sammen med barn. Har veldig høyt aktivitetsnivå, krever tur ca 4 t om dagen. De færreste klarer å gi de nok stimuli. Har kjent et par dalmantinere og de har vært veldig energiske, ville ikke hatt de sammen med små barn. Ikke velg hunderase basert på utseende, og les deg opp på både raser og hundetrening. Og gå på valpekurs. Anonymkode: ecb9b...da3 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #22 Skrevet 8. desember 2023 Har gode erfaringer med rasen, er ikke akkurat ekspert da. (Noe som ut i fra kommentarene virker som jeg må være, for å ha en mening lol). Hadde ei tispe som var med i stallen, følgesvenn på rideturer, rolig i lynne, men også veldig energisk og sta. Ho var kjempe grei med både dyr og barn. Du får lese deg litt opp, så får du se om det er en hund som passer ditt aktivitetsnivå. Anonymkode: 01e91...183
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #23 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Her er det en som går til angrep på alle som våger å kritisere hunderasen du har ja. De er sta, intelligente og svært aktive. Uten nok hjernetrim og mosjon vil den bli aggressiv og trøblete. Anonymkode: 85f34...162 Jeg er ikke enig med deg. Det er ikke det samme som å gå til angrep. Anonymkode: 22344...8bc
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #24 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig krevende og blir umulig å oppdra sammen med barn. Har veldig høyt aktivitetsnivå, krever tur ca 4 t om dagen. De færreste klarer å gi de nok stimuli. Har kjent et par dalmantinere og de har vært veldig energiske, ville ikke hatt de sammen med små barn. Ikke velg hunderase basert på utseende, og les deg opp på både raser og hundetrening. Og gå på valpekurs. Anonymkode: ecb9b...da3 Dalmatinere er flotte familiehunder som går fint med barn. 4 timer tur om dagen? Hvor har du det fra? Anonymkode: 22344...8bc
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #25 Skrevet 8. desember 2023 syns de er skumle. Anonymkode: cd47d...525
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #26 Skrevet 10. desember 2023 Rasen led vel noe i etterkant av 1001 dalmantinere-filmene. Når en rase blir populær og det avles på mye rart, får man gjerne avl på individer med dårlig gemytt/sykdommer. Jeg har møtt mange herlige individer, men skulle jeg hatt rasen selv, ville jeg gått veldig nøye til verks i valg av oppdretter. De fleste ville jo si at man kun avler på helt friske individer, så jeg ville sjekket helsetilstand og tatt kontakt med flere som har hunder fra mulige oppdrettere. Anonymkode: 4968c...f63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå