AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Del Skrevet 6. desember 2023 Noen her som har hatt dalmatiner? De er SÅ nydelige😍 men hvem passer dalmatineren egentlig med? er den barnevennlige? , vi har 3 barn, de er små nå så vil vente noen år, 7,5 og 11 mnd min erfaring var en border collie, superenergisk jente det😂 Anonymkode: 22a58...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #2 Del Skrevet 6. desember 2023 Kan du ikke lese deg opp? Som du skal før man anskaffer seg hund? selv ville jeg sett etter på finn etc, i stedet for å skaffe en rase «fordi den er nydelig» Anonymkode: 9301c...1fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #3 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke lese deg opp? Som du skal før man anskaffer seg hund? selv ville jeg sett etter på finn etc, i stedet for å skaffe en rase «fordi den er nydelig» Anonymkode: 9301c...1fb For et surmaga svar! TS: enig med deg, men tror de kan være ganske krevende og viltre. Også hørt at de trives best med større barn. Ikke spesielt vanlig hunderase i Norge tror jeg. Sjelden jeg ser noen her i Oslo Anonymkode: fd1a4...c94 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #4 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For et surmaga svar! TS: enig med deg, men tror de kan være ganske krevende og viltre. Også hørt at de trives best med større barn. Ikke spesielt vanlig hunderase i Norge tror jeg. Sjelden jeg ser noen her i Oslo Anonymkode: fd1a4...c94 Sjeldent her i vest også, er jo ikke så mange så ville ha svar fra kanskje de som hadde eller har, for Google og kennelsider har vi alle Anonymkode: 22a58...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #5 Del Skrevet 6. desember 2023 Energisk rase som krever mye aktivitet. Anonymkode: 00248...2d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #6 Del Skrevet 6. desember 2023 Ofte allergisk har jeg hørt. Lette for å bli aggressive også. Anonymkode: 85f34...162 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #7 Del Skrevet 6. desember 2023 Sære og sure hunder. Har lett for å bli enmanns hund. De er verdens beste, for den ene de har knyttet seg til. Anonymkode: 709a7...af2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #8 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan du ikke lese deg opp? Som du skal før man anskaffer seg hund? selv ville jeg sett etter på finn etc, i stedet for å skaffe en rase «fordi den er nydelig» Anonymkode: 9301c...1fb Jøss. Spist hoggorm til middag i dag? Anonymkode: a314d...291 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badgald0pest2 Skrevet 6. desember 2023 #9 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jøss. Spist hoggorm til middag i dag? Anonymkode: a314d...291 Ja, sånn 10, som jeg pleier til middagen Men nei, hadde TS lest seg litt opp, ville hun? Funnet ut at de ikke passer med barn, ofte er gretne, liker som regel en person og de røyter overraskende mye! +++ (dette er hva jeg fant ut av å gidde å google nå) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #10 Del Skrevet 6. desember 2023 En i familien hadde dalmatinere. De var supersterke, sta og egenrådige - men også herlige hunder. Krever stødig og sikker oppdragelse, at du tar ledelsen, da det er mye muskler og vilje i dem. Anonymkode: a171b...9cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #11 Del Skrevet 6. desember 2023 Badgald0pest2 skrev (2 minutter siden): Ja, sånn 10, som jeg pleier til middagen Men nei, hadde TS lest seg litt opp, ville hun? Funnet ut at de ikke passer med barn, ofte er gretne, liker som regel en person og de røyter overraskende mye! +++ (dette er hva jeg fant ut av å gidde å google nå) Kan du ikke få deg en hobby eller noe? Ts, ikke hør på denne. Jeg har hatt to dalmatinere. Den ene var en fantastisk, nydelig frøken. Aldri, ikke en eneste gang, hørte jeg henne knurre. Hun var det snilleste jeg noen gang har vært borti. Jeg har også en dalmatiner nå. Han er noe mer krevende, men snill, imøtekommende, leken, kreativ og smart. Det at han er så lur, er vel det mest krevende, for han trenger mye hjernetrim. Spor, agility, lydighetstrening passer en dalmatiner fint. I tillegg elsker den å løpe så den må få bruke kroppen sin og. Svømming er perfekt fritidssyssel om sommeren. Ja, dalmatineren røyter, så vær forberedt på små, hvite hår overalt. Det er nok lurt å vente noen år siden dere har små barn, for den krever mye som valp og unghund. Anonymkode: 22344...8bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #12 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ofte allergisk har jeg hørt. Lette for å bli aggressive også. Anonymkode: 85f34...162 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sære og sure hunder. Har lett for å bli enmanns hund. De er verdens beste, for den ene de har knyttet seg til. Anonymkode: 709a7...af2 Dette er ikke sant. Kan ikke dere som ikke har peiling droppe å svare? Anonymkode: 22344...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #13 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan du ikke få deg en hobby eller noe? Ts, ikke hør på denne. Jeg har hatt to dalmatinere. Den ene var en fantastisk, nydelig frøken. Aldri, ikke en eneste gang, hørte jeg henne knurre. Hun var det snilleste jeg noen gang har vært borti. Jeg har også en dalmatiner nå. Han er noe mer krevende, men snill, imøtekommende, leken, kreativ og smart. Det at han er så lur, er vel det mest krevende, for han trenger mye hjernetrim. Spor, agility, lydighetstrening passer en dalmatiner fint. I tillegg elsker den å løpe så den må få bruke kroppen sin og. Svømming er perfekt fritidssyssel om sommeren. Ja, dalmatineren røyter, så vær forberedt på små, hvite hår overalt. Det er nok lurt å vente noen år siden dere har små barn, for den krever mye som valp og unghund. Anonymkode: 22344...8bc Kan ikke du lære deg å ikkd bruke hersketeknikk eller noe? Hva DINE hunder gjør og hvordan de oppfører seg, er ikke generelt for rasen. Og JEG er ikke i mot dalmatinere, jeg er i mot avl og kjøp, men det gjelder egentlig de fleste dyr. For det er SÅ mange som trenger et hjem. Og da er det egoistisk og stygt å avle på det man «vil ha» . Særlig fordi «de er nydelige» Det er dyreplageri. Vi er kommet lenger i 2023 Anonymkode: 9301c...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #14 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette er ikke sant. Kan ikke dere som ikke har peiling droppe å svare? Anonymkode: 22344...8bc Fordi DU har andre erfaringer, er dette fortsatt hva spesialister sier om rasen Anonymkode: 9301c...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #15 Del Skrevet 6. desember 2023 Badgald0pest2 skrev (27 minutter siden): Ja, sånn 10, som jeg pleier til middagen Men nei, hadde TS lest seg litt opp, ville hun? Funnet ut at de ikke passer med barn, ofte er gretne, liker som regel en person og de røyter overraskende mye! +++ (dette er hva jeg fant ut av å gidde å google nå) Men i alle dager. Ts prøver å få informasjon, men tydeligvis er det vanskelig for enkelte å bare svare skikkelig. Trist. Anonymkode: a314d...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #16 Del Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan ikke du lære deg å ikkd bruke hersketeknikk eller noe? Hva DINE hunder gjør og hvordan de oppfører seg, er ikke generelt for rasen. Og JEG er ikke i mot dalmatinere, jeg er i mot avl og kjøp, men det gjelder egentlig de fleste dyr. For det er SÅ mange som trenger et hjem. Og da er det egoistisk og stygt å avle på det man «vil ha» . Særlig fordi «de er nydelige» Det er dyreplageri. Vi er kommet lenger i 2023 Anonymkode: 9301c...1fb Dyreplageri, faktisk. Vi er der ja. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fordi DU har andre erfaringer, er dette fortsatt hva spesialister sier om rasen Anonymkode: 9301c...1fb Spesialister? Hvilke spesialister? Dalmatinerspesialister? Du er på tynn is i denne diskusjonen. Jeg har hatt flere kull på dalmatinere, så jeg kjenner de litt vil jeg påstå. Anonymkode: 22344...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #17 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan ikke du lære deg å ikkd bruke hersketeknikk eller noe? Hva DINE hunder gjør og hvordan de oppfører seg, er ikke generelt for rasen. Og JEG er ikke i mot dalmatinere, jeg er i mot avl og kjøp, men det gjelder egentlig de fleste dyr. For det er SÅ mange som trenger et hjem. Og da er det egoistisk og stygt å avle på det man «vil ha» . Særlig fordi «de er nydelige» Det er dyreplageri. Vi er kommet lenger i 2023 Anonymkode: 9301c...1fb For veldig mange som skaffer seg hund er det med tanke på ambisjoner innen et bruksområde (jakt, lydighet, søk, agility etc), og da kan man ikke bare overta den første og beste omplasseringshunden. Anonymkode: 58808...660 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #18 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 6.12.2023 den 21.35): Dette er ikke sant. Kan ikke dere som ikke har peiling droppe å svare? Anonymkode: 22344...8bc Her er det en som går til angrep på alle som våger å kritisere hunderasen du har ja. De er sta, intelligente og svært aktive. Uten nok hjernetrim og mosjon vil den bli aggressiv og trøblete. Anonymkode: 85f34...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #19 Del Skrevet 7. desember 2023 Hundefolk et jaggu noe for seg selv😂 Lykke til med hundevalget TS😊 Anonymkode: 3340b...725 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #20 Del Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her er det en som går til angrep på alle som våger å kritisere hunderasen du har ja. De er sta, intelligente og svært aktive. Uten nok hjernetrim og mosjon vil den bli aggressiv og trøblete. Anonymkode: 85f34...162 De aller fleste raser blir "trøblete" på en eller annen måte dersom de ikke får nok hjernetrim og mosjon. Anonymkode: 58808...660 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå