AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Skrevet 6. desember 2023 Jeg ser det advares om vanskelige kjøreforhold i dag, og at salting har virket mot sin hensikt. Er det best å ta tog fra Tønsberg til Lillestrøm i morgen, eller bør det gå greit å kjøre så lenge man beregner ekstra tid? Anonymkode: da928...018
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #2 Skrevet 6. desember 2023 Se an værmelding, skal det bli varmere i løpet av natten? Gjøres det tiltak i form av brøyting og strøing med sand istedet? Hjelper ikke å beregne ekstra god tid om brøytebilene står fast i køen som en idiot på sommerdekk som «skulle bare» laget når han sperrer veien… Anonymkode: c2b46...da7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #3 Skrevet 6. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Se an værmelding, skal det bli varmere i løpet av natten? Gjøres det tiltak i form av brøyting og strøing med sand istedet? Hjelper ikke å beregne ekstra god tid om brøytebilene står fast i køen som en idiot på sommerdekk som «skulle bare» laget når han sperrer veien… Anonymkode: c2b46...da7 Nei, det er ikke meldt varmere. Hva slags tiltak hvor og når, aner jo ikke jeg...Men hvis de ser at salting ikke hjelper, så strør de kanskje i natt i stedet? KJører folk virkelig med sommerdekk på e18 nå? Anonymkode: da928...018
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #4 Skrevet 6. desember 2023 Jeg spurte et familiemedlem som kjører den strekningen hver dag (yrkessjåfør), og han sa at med gode dekk, og god tid, bør det ikke være store problemer å kjøre i morgen., gitt at værmeldingen er korrekt. Anonymkode: 9cee3...471
skrue Skrevet 6. desember 2023 #5 Skrevet 6. desember 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ser det advares om vanskelige kjøreforhold i dag, og at salting har virket mot sin hensikt. Er det best å ta tog fra Tønsberg til Lillestrøm i morgen, eller bør det gå greit å kjøre så lenge man beregner ekstra tid? Anonymkode: da928...018 Rundt Oslo er det glatt. Antar det er slik i retning Drammen også. Er for kaldt til at salt har noen særlig effekt. Straks det blir mildere enn -6 til -8 så bør saltet begynne å virke som det skal. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #6 Skrevet 6. desember 2023 Grusomt glatt i Asker og Bærum nå ihvertfall. Anonymkode: fe9e8...c74 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #7 Skrevet 6. desember 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg spurte et familiemedlem som kjører den strekningen hver dag (yrkessjåfør), og han sa at med gode dekk, og god tid, bør det ikke være store problemer å kjøre i morgen., gitt at værmeldingen er korrekt. Anonymkode: 9cee3...471 Jeg har nok ikke veldig gode dekk. Dvs to av dem må byttes til neste sesong, så jeg kjører så lite som mulig med dem (piggfrie). Anonymkode: da928...018
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #8 Skrevet 6. desember 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Grusomt glatt i Asker og Bærum nå ihvertfall. Anonymkode: fe9e8...c74 På E-18 også? Blæh, jeg prøver å unngå tog, men jeg får vel kanskje bare gjøre det lell.. Anonymkode: da928...018
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #9 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har nok ikke veldig gode dekk. Dvs to av dem må byttes til neste sesong, så jeg kjører så lite som mulig med dem (piggfrie). Anonymkode: da928...018 "Da bør h*n ta toget" var det kontante svaret jeg fikk da jeg sa dette. Det er grusomt glatt på strekningen nå, men han regner med at det vil bli litt bedre i morgen hvis været blir som det er meldt. Men uten gode dekk blir det mest sannsynlig en "seiltur", også i morgen. Anonymkode: 9cee3...471 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #10 Skrevet 6. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: "Da bør h*n ta toget" var det kontante svaret jeg fikk da jeg sa dette. Det er grusomt glatt på strekningen nå, men han regner med at det vil bli litt bedre i morgen hvis været blir som det er meldt. Men uten gode dekk blir det mest sannsynlig en "seiltur", også i morgen. Anonymkode: 9cee3...471 Må kjøre rundt kl 0900, så jeg må vel bare anta at forholdene ikke har blitt gode nok til da. Nei jeg får la bilen stå og ta toget. Har hørt det er mer miljøvennlig også Anonymkode: da928...018
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå