Gå til innhold

Hvor fort forsvinner hcg ved tidlig spontanabort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Jeg ventet mens for fem dager siden, og har hatt ømme bryster i ca. to uker. Fire dager før forventet mens hadde jeg en liten brunrosa mellomblødning som jeg trodde kunne ha vært en festeblødning. Jeg tok ingen graviditetstest fordi jeg ville vente litt lenger, men i dag kom mensen (og i går kveld forsvant ømheten). Jeg tok en test for å sjekke om jeg kunne ha vært gravid, da jeg trodde hcg-nivået ville vare litt. Er det noen som vet hvor fort det forsvinner om man mistet veldig tidlig? 

Jeg er generelt ganske bekymret for at det skal være noe annet galt med meg. Jeg hadde også en mellomblødning i forrige syklus (men da rundt eggløsningen). Jeg har aldri hatt mellomblødninger før. Jeg var da hos gynekolog og tok celleprøve, men den var negativ. 

Er veldig takknemlig for svar. 

Anonymkode: a63c0...c56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig individuelt. Men jo lavere hcg er i utgangspunktet, jo raskere er det borte ved en så tidlig mist. 

Men er jo ikke sikkert du har vært gravid og mistet. Kan være "bare" hormonell kluss, forskjøvet EL etc.. 

Hadde du hatt en tidlig mist, men festet seg først, ville det nok slått ut på test. 

Egget kan ha streifet slimhinnen, men ikke festet seg - dermed ikke startet produksjonen av hcg eventuelt. Da hcg produksjonen ikke starter før egget fester seg. 

Anonymkode: b5e07...a45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...