Gjest *Lillian*... Skrevet 7. november 2002 #1 Del Skrevet 7. november 2002 Da jeg sto opp i stad fikk jeg litt blod på papiret!! Omtrent den mengden jeg får når jeg vanligvis får første lille mensblødning! Er dette farlig? Hva gjør jeg nå? Jeg har ingen magesmerter, men nå er jeg skikkelig redd. Vær så snill å svare meg fort på dette noen! Skal jeg ringe legen for den lille blødningen? Jeg skal følge med så det ikke kommer mer, kommer det enda mer ringer jeg legen tvert. Me er det håp for at noen kan berolige meg, for nå er jeg skikkelig utafor her! *Lillian* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 7. november 2002 #2 Del Skrevet 7. november 2002 Ring legen! Vi kan ikke helt vite, men legen vet mer! Legen kan svare på om du skal komme, eller bare være hjemme, men ring legen! Legen vet best, og legen er vel den eneste som kan berolige deg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MarieM Skrevet 7. november 2002 #3 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg kan ikke så mye om dette men ville bare si at jeg har hatt både små og store (!) blødninger og er fortsatt gravid. Så det trenger ikke å være noe galt. Men har hørt at man bør kontakt lege ved blødninger uansett. I alle fall hvis det blir mer/fortsetter. Det er sikkert andre som har mer erfaring. Håper det går bra med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "vera" Skrevet 7. november 2002 #4 Del Skrevet 7. november 2002 Hei! Det trenger ikke være noe unormalt, men tror nok jeg ville ringt legen dersom jeg hadde opplevd lignende. Det er derfor vi har gratis legekontroll, og så slipper du å gå å bekymre deg. Klæm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 7. november 2002 #5 Del Skrevet 7. november 2002 Nettopp mitt poeng... det kan være ufarlig, det kan være "noe" og legen er den eneste som reelt kan berolige, da dette er det eneste vi kan si. Derfor anbefaler jeg en telefon til legen, just in case *krysse fingre* Dette går nok bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 7. november 2002 #6 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg ville også ringt. Hørte hun jordmoren som laget Snart Mamma sidene på radioen for noen dager siden, og hun sa at det IKKE var nødvendig å kontakte lege ved små blødninger. Det er kanskje litt betryggende å høre at det altså er såpass vanlig? Men uansett føles det vel tryggest å ta en telefon? Få høre hvordan det går med deg *Lillian* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 7. november 2002 #7 Del Skrevet 7. november 2002 Nå har jeg vært på do 3 ganger siden jeg sto opp, og alle tre gangene har det kommet blod på papiret når jeg tørker meg. Så jeg ringte legen. Han spurte om jeg hadde vondt, men jeg har ikke noe særlig vondt. Men legen ville jeg skulle komme dit i kveld, da. Så jeg håper virkelig ikk det er noe galt. Huff... Jeg er helt utafor her nå... Skjelver og har lyst til å begynne å gråte. Men man skal jo ikke ta sorgene på forskudd, men det er ikke så lett å slappe av nå... Huff... Jeg må finne på noe så jeg ikke tenker på dette konstant. Men jeg er samtidig redd for å gjøre noe i tilfelle det er en liten spire som strever med å klamre seg fast.... Ååå... Det var ikke akkurat beroligende at legen ville ha meg dit i kveld, det må jeg si... For da blir jeg enda reddere for at det skal være noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 7. november 2002 #8 Del Skrevet 7. november 2002 Han vil jo bare ha deg dit for å være helt sikker på at det IKKE er noe. Så lenge du ikke har smerter eller blør masse, så er det antakelig ikke farlig, men legen vil jo bare være helt sikker. Skjønner at du er engstelig... vi krysser fingre og håper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 7. november 2002 #9 Del Skrevet 7. november 2002 Oida... :o Håper alt er i orden! Krysser fingre og tær for spiren! Og hvis det ikke skulle være det- så er det naturens måte å rydde bort et u-levedyktig foster... Hardt og brutalt. Ikke noe man kan gjøre med sånt. Fortell oss hvordan det gikk, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Lillian*... Skrevet 7. november 2002 #10 Del Skrevet 7. november 2002 Forresten så glemte jeg å fortelle dere at jeg har ikke hatt såre brystvorter de siste dagene, ingen stikksmerter og nesten ikke vondt i bekkenet.... Huff, sitter her alene og tenker for mye nå tror jeg... Men når jeg plutselig får blødninger OG ikke har symptomene mine lenger, hva da? I går var jeg heller ikke kvalm eller uggen på kvelden, det har jeg jo vært siden fredag kveld egentlig.... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2002 #11 Del Skrevet 7. november 2002 krysser fingrene for at alt går bra Lillian- hold oss oppdatert. her inne er det alltid noen som stiller opp for hverandre og det er jo godt å vite. lykke til hos legen - det vil helst gå bra skal du se . sola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 7. november 2002 #12 Del Skrevet 7. november 2002 Kjære *Lillian* Jeg vet om mange som har blødninger i svangerskapet og det er faktisk veldig normalt! Jeg forstår godt at du er fortvilt og redd det hadde jeg også vært! Men kan du ikke gå til legen nå? Ring til fødeavdeling og forklar dem! Jeg er sikker på at du får gå dit med engang! Dette her kommer til å gå så bra vennen! Gir deg kjempe klem og krysser alt jeg kommer over Vinga, det var unødvendig å si noe sånt!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 7. november 2002 #13 Del Skrevet 7. november 2002 PJUH!!!! Det var ikke noe "farlig" som legen kunne se, det kom trolig av irritasjoner på livmoren! Gjett om jeg er letta!! Men for sikkerhets skyld sykmeldte han meg 100% i en uke slik at jeg kunne ta det med ro og ikke ta unødige sjanser! Legen tok en GU og ny graviditetstest, da, men alt så helt bra ut og testen var fortsatt "sterk positiv" som legesekretæren sa! :D Nå er jeg jammen letta og glad! Legen veide meg igjen, veide på grammet like mye som sist, jeg!! :blunke: Takk for oppmuntringer og tanker, alle sammen! Godt å se at folk bryr seg... Vinga, jeg veit det derre om naturens måte og blablabla, men det er ikke akkurat slik man tenker i slike situasjoner når man faktisk ønsker dette barnet! Tror ikke du hadde tenkt på den måten hvis du plutselig hadde fått sterke blødninger nå når du går med Leander!! Men alt er bra, så jeg er letta og veldig blid og fornøyd!! KOZ, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 7. november 2002 #14 Del Skrevet 7. november 2002 Så fint at det gikk bra! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 7. november 2002 #15 Del Skrevet 7. november 2002 Sier det her også, SÅÅÅÅ GODT Å FÅ BEKREFTET AT ALT VAR SÅ FINT SÅ Pass godt på deg selv nå og bare ligg og slapp av! Ta livet med ro....... Kjempe glad ble jeg nå vennen Kos og klems fra meg til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 8. november 2002 #16 Del Skrevet 8. november 2002 Godt å høre at alt gikk bra og at legen din tar godt vare på deg! Jeg fikk råd fra min lege at hvis jeg fikk blødninger skulle jeg raskt krype under dyna og ta det helt med ro - som regel gikk det da over. Så kunne jeg evt. ta kontakt med legen påfølgende dag hvis jeg følte meg usikker. Hvis jeg i tillegg til blødninger også hadde smerter skulle jeg ta kontakt med fastlegen eller legevakten umiddelbart. Kanskje greit å ha i bakhodet hvis du skulle få blødninger igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 8. november 2002 #17 Del Skrevet 8. november 2002 Å så skönt att läsa att det gick bra. Jag tycker det är lika intressant som hemskt att läsa om allt som sker här på KG, jag hoppas det kan göra mig mer beredd på det som kan ske när det är min egen tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 8. november 2002 #18 Del Skrevet 8. november 2002 Jeg har hatt lignende blødninger to ganger nå, med en ukes mellomrom. Men det er ikke noe galt likevel. Jordmor sa det var utrolig vanlig med sånn irritert livmor som gjør at "hun" slipper litt blod, som ikke egentlig er blod men litt mørkt slim..... Det er uansett veldig betryggende å ta kontakt med lege evnt gynekologisk på sykehuset. Ville ikke snakket med legevakten, for de kan være litt skarpe og avvisende. Vakthavende lege på gyn er jo tilstede heeele tiden, og det er mulig å komme inn på kort varsel om han finner det nødvendig...... Lykke til *Lillian* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 8. november 2002 #19 Del Skrevet 8. november 2002 Åh Lillian, godt alt er bra. Kos deg under dyna og ta livet med ro. har sett mailen din og vil svare deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå