AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Skrevet 6. desember 2023 Trenger hjelp! Begynner å bli mange år siden sist jeg farget håret hjemme. Har gjort det hos frisør de siste ti-tolv årene og da har jeg alltid striper med folie for å skåne hodebunnen. Dessverre har jo alt blitt dyrere (og frisør er jo helt sinnsykt dyrt!!!) og jeg tenker å gå over på hjemmefarge for å spare noen kroner. Sist jeg prøvde hjemmefarge ble jeg veldig fornøyd med resultatet men husker enda at jeg følte hodebunnen skulle etse bort. Fikk små "skorper" i hodebunnen etterpå, som riktig nok forsvant veldig fort ..men likevel!! Noen som vet om en god hjemmefarge som lysner håret uten at hodebunnen blir svidd av eller at håret blir helt gult (mer enn hva som kan fjernes med vanlig sølvshampo) etterpå ?? Tenker at det burde være mulig å lage i 2023 😂 Anonymkode: 30a70...0d5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #2 Skrevet 6. desember 2023 Farge lysner ikke, du må bleke, og det svir alltid Anonymkode: 1ec73...fee
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Skrevet 7. desember 2023 Hvor mørkt hår har du ca? Du kan spør om lysfarging( funker ikke på farget hår) men det kan irritere hodebunn det og, men bleking er verre syns jeg. Lysfarging er 80% mindre skadelig enn bleking google wella koleston blond 12 fine lyse farger Anonymkode: 8156e...4c5
AprilLudgate Skrevet 8. desember 2023 #4 Skrevet 8. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.12.2023 den 15.42): Farge lysner ikke, du må bleke, og det svir alltid Anonymkode: 1ec73...fee Jo, man kan løfte noen nivåer med lysfarging jo. Men: Det at du ikke reagerer på folie (som vanligvis ikke berører hodebunn - og fikk moderate reaksjoner som tyder på allergi av direkte kontakt med farge kan tyde på allergi. Neste gang kan det bli en alvorlig reaksjon, så farging hadde jeg unngått. Ville heller forsøkt å legge inn striper med hette eller folie selv - du får kjøpt kit på butikk eller for eksempel ByBente. Det kan tenkes du må korrigere med toner ja, men med hette og umiddelbar korrigering er du fortsatt ikke oppi hodebunnen med alt. Endret 8. desember 2023 av AprilLudgate
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #5 Skrevet 8. desember 2023 AprilLudgate skrev (Akkurat nå): Jo, man kan løfte noen nivåer med lysfarging jo. Men: Det at du ikke reagerer på folie (som vanligvis ikke berører hodebunn - og fikk moderate reaksjoner som tyder på allergi av direkte kontakt med farge kan tyde på allergi. Neste gang kan det bli en alvorlig reaksjon, så farging hadde jeg unngått. Ville heller forsøkt å legge inn striper med hette eller folie selv - du får kjøpt kit på butikk eller for eksempel ByBente. Lysfarging inneholder også blekemiddel Anonymkode: 1ec73...fee
svartkatt Skrevet 8. desember 2023 #6 Skrevet 8. desember 2023 Lysne håret hos frisøren, og farge det hjemme. Lysne og bleke hjemme blir best gjort av profesjonelle.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #7 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lysfarging inneholder også blekemiddel Anonymkode: 1ec73...fee Det er sant, toning i lyse farger inneholder også blekemiddel, men mye mindre enn de vanlige typene. Jeg er vel enig med April i at jeg ikke ville tatt sjansen på mer farging når man først har fått en allergisk reaksjon. Anonymkode: 01301...30c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå