AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Del Skrevet 6. desember 2023 Jeg skal kjøpe en bukse til en mann som jeg har fått oppgitt bruker str. 40/32 (sett i en annen bukse). Nå ønsker jeg å kjøpe denne buksen, men jeg skjønner ikke størrelsesopplegget her? Ellos Chinos Mason - Beige - Chinos | Ellos.no Hjelp noen?? Anonymkode: 02fe3...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #2 Del Skrevet 7. desember 2023 Ingen som heller forstår? Anonymkode: 02fe3...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #3 Del Skrevet 7. desember 2023 40/32? Kan vel ikke stemme, bare 40 cm rundt midjen? Anonymkode: a2793...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #4 Del Skrevet 7. desember 2023 https://www.zalando.no/faq/Storrelsesguide-damebukser-og-jeans.html 48 er rett størrelse Anonymkode: a2793...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #5 Del Skrevet 7. desember 2023 Er det ikke 40 eller 42 han oppgir? 40 eller 42 i buksestørrelse gir mening. Det er vanligvis buksestørrelse til en slank gjennomsnittlig mann: +/- 75kg og 180-185 cm. Anonymkode: 27dd5...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 7. desember 2023 #6 Del Skrevet 7. desember 2023 Det er vel tomme-størrelser? Som jeans har veldig ofte. 40" i livet, 32" i lengde ( trolig innerbenlengde). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #7 Del Skrevet 7. desember 2023 40 i midje er ikke så slank. Min bruker 33/34 han er lang og normal i fasongen. Ikke syltynn men ikke tykk dette er olabukse størrelser. Jeg kan kjøpe olabukser til han overalt i den størrelsen der. Anonymkode: cd5d0...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. desember 2023 #8 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 40/32? Kan vel ikke stemme, bare 40 cm rundt midjen? Anonymkode: a2793...fe8 Det er ikke cm, det er tommer, som regel som blir brukt i buksestørrelser, i hvert fall i jeans. 40 tommer x 2,5= 100 cm 32 tommer beinlengde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #9 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 40 i midje er ikke så slank. Min bruker 33/34 han er lang og normal i fasongen. Ikke syltynn men ikke tykk dette er olabukse størrelser. Jeg kan kjøpe olabukser til han overalt i den størrelsen der. Anonymkode: cd5d0...e26 Jeg så nå de ellers str. Jeg ville valgt ca 52 til min samboer. Anonymkode: cd5d0...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #10 Del Skrevet 7. desember 2023 Er mann og kan i grunn bare slike størrelser som du har fått oppgitt. Ser jo det er størrelsesguide som jeg tror jeg forstår. Størrelseguiden viser at 40/32 (som er tommestørelse) tilsvarer 102/81 i cm. For å komme opp i 102cm i vidde må du opp i C56. Men da får du for lang bukse såvidt jeg ser (85cm). Rikig bukselengde for mannen er 81cm. Dette tilsvarer C48 i følge størrelsesguiden. Eller C50 ifølge den spesifikke beskrivelsen av buksen. Kjøper du en av disse buksene så tror jeg ikke det finnes håp for at han får igjen knappen engang. Så ikke gjør det! Mannen skulle nok ha midjen til en C56 bukse og lengden til en C48 bukse. For å si det rett ut. Mannen er for lubben/feit til å passe disse standariserte størrelsene som passer slanke /normalvektige menn. Ville anbefalt å handle bukse i en butikk hvor man kan velge vidde og lengde separat slik at han får en bukse som passe både i livet og lengden. Det kan også hende han liker å ha stor bukse som ikke strammer i livet. Det gjelder for meg. Litt stor i livet, og så tilpasse med belte. Anonymkode: 879bb...26e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #11 Del Skrevet 7. desember 2023 Jeg synes bukser fra nett er risky, for Skal veldig lite til før det er for lite eller for stort, for samme størrelse kan det være store variasjon i. Selv når jeg handler på Dressmann fysisk i butikk, so har samme nr i størrelse stor variasjon i vidden. Men man kan jo bare sende tilbake da Anonymkode: eb567...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takinova Skrevet 7. desember 2023 #12 Del Skrevet 7. desember 2023 Bukser må nesten bare prøves, med mindre det er nøyaktig samme modell og man har størrelse fra før. Alt fra 32-36 passer meg på lengde feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tent Skrevet 7. desember 2023 #13 Del Skrevet 7. desember 2023 (endret) 40 er rundt livet og 32 er lengden på beina (skrittet og ned). Alt oppgitt i inch (inch=tomme) Endret 7. desember 2023 av Tent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #14 Del Skrevet 7. desember 2023 svartkatt skrev (1 time siden): Det er vel tomme-størrelser? Som jeans har veldig ofte. 40" i livet, 32" i lengde ( trolig innerbenlengde). Tent skrev (28 minutter siden): 40 er rundt livet og 32 er lengden på beina (skrittet og ned). Alt oppgitt i inch (inch=tomme) Ja dette visste jeg da. Men dette var jo ikke oppgitt på nettsiden jeg linket til. Så var mer spørsmålet om hvordan man skulle konvertere til de størrelsene oppgitt der. AnonymBruker skrev (40 minutter siden): For å si det rett ut. Mannen er for lubben/feit til å passe disse standariserte størrelsene som passer slanke /normalvektige menn. Ville anbefalt å handle bukse i en butikk hvor man kan velge vidde og lengde separat slik at han får en bukse som passe både i livet og lengden. Det kan også hende han liker å ha stor bukse som ikke strammer i livet. Det gjelder for meg. Litt stor i livet, og så tilpasse med belte. Anonymkode: 879bb...26e Du har nok rett! Han har alltid vært normalvektig, men fått en liten ølmage med årene... kanskje jeg bare går for å kjøpe en genser i gave! 😅 så får han kjøpe bukse selv... Anonymkode: 02fe3...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå