Gå til innhold

Sinnsykt tregt hos Posten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ventet i nesten 3 uker på en pakke sendt fra Langhus utenfor Oslo og til Vikersund. I dag skulle endelig pakken komme og jeg ser fra vinduet at postbilen kjører frem, blir sittende i bilen og kjører. Får sms rett etterpå med «Pakken fikk ikle plass i postkassen, du får ny hentemelding fra utleveringssted»… Altså, det er snakk om en bok 🤣 Generelt tar ting veldig lang tid med Posten fremfor Bring, Helt hjem osv.. Pakker ligger jo på terminalen i en uke før det skjer noe. Nå er det sikkert ekstra pga BlackFriday men dette gjelder året rundt..

Anonymkode: c9641...8e9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt tar lang tid nå og det er pga november salget, førjulssalget og alle som skal sende pakker til jul (både innenlands og utenlands). Har selv jobbet i posten og det er sinnsyke mengder pakker på denne tiden. 

Har for så vidt aldri opplevd den ventetiden du snakker om på innenlandspakker så det kan hende din ble midlertidig borte på terminalen. 

Anonymkode: 87207...1f0

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis du har observert at de har vært der uten å prøve å levere ville jeg sagt fra. En del leveringstjenester også som påstår at de har prøvd å levere, når mange på hjulspor i snøen osv viser det motsatte.

Anonymkode: e5c50...7f2

• Nyttig 1
Skrevet

Det er pga Black Friday og julen. 

Anonymkode: 67288...584

Skrevet

Er det Postnord du snakker om? Viktig å ha tunga rett i munnen når du klager på fraktselskap. Det er ikke Posten du klager på. 

Anonymkode: 33ec9...512

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis du har observert at de har vært der uten å prøve å levere ville jeg sagt fra. En del leveringstjenester også som påstår at de har prøvd å levere, når mange på hjulspor i snøen osv viser det motsatte.

Anonymkode: e5c50...7f2

Posten hjemlevering ringer nesten aldri på, men reiser rett til utleveringssted. Eneste klagen jeg har på posten. 

Anonymkode: 87207...1f0

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det Postnord du snakker om? Viktig å ha tunga rett i munnen når du klager på fraktselskap. Det er ikke Posten du klager på. 

Det står Posten i innlegget, men du har annen info?

Anonymkode: bb1e2...da9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har ventet i nesten 3 uker på en pakke sendt fra Langhus utenfor Oslo og til Vikersund. I dag skulle endelig pakken komme og jeg ser fra vinduet at postbilen kjører frem, blir sittende i bilen og kjører. Får sms rett etterpå med «Pakken fikk ikle plass i postkassen, du får ny hentemelding fra utleveringssted»… Altså, det er snakk om en bok 🤣 Generelt tar ting veldig lang tid med Posten fremfor Bring, Helt hjem osv.. Pakker ligger jo på terminalen i en uke før det skjer noe. Nå er det sikkert ekstra pga BlackFriday men dette gjelder året rundt..

Det er vel en ca 800% økning av volum fra black friday til 24 desember, så ikke helt uventet, men kjedelig å vente lenge på pakker, kjenner godt til følelsen.

Skrevet

Ja merker det går litt tregere med posten i disse dager.

Vet noen hva prisene for fortolling av gaver under 1000 kr er på sånn ca? gjelder utland.

Har en julegavepakke som står på hold i tollen før man må betale, men vet ikke hvor mye enda.

Anonymkode: 1abee...b6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som du ser jeg skriver er det Posten jeg klager på ja. PostNord har jeg faktisk hatt gode opplevelser med de siste årene

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fått 5 pakker fra posten denne uken, alle tok 2 døgn fra de ble sendt. Jeg bor i Drammen.

Anonymkode: c6a13...2f8

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har fått 5 pakker fra posten denne uken, alle tok 2 døgn fra de ble sendt. Jeg bor i Drammen.

Anonymkode: c6a13...2f8

Jeg bor utenfor Molde, og har fått flere pakker levert med både posten og postnord i det siste. Alle unntatt en har kommet to dager etter at de ble sendt. En pakke tok tre dager, og da fikk jeg melding om at pakken var forsinket. 

Anonymkode: dd93c...75d

Skrevet

Posten har en sorteringsterminal (eller hva det nå heter) som ligger mindre enn tre timer unna den post-i-butikken som ligger nærmest meg. 

Men likevel kan det gå to dager eller tre dager, før pakkene mine faktisk kan bli hentet...  

Anonymkode: 42b21...cd9

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Posten tar lang tid hele året. De river også opp pakker og stjeler det som har bra innhold. Posten er et svindel selskap; sikkert bare ikke-Europeere som jobber der nå. Håper noen fikser problemet på gammelt vis snart.

Anonymkode: 36df1...1b1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk sendt pakker på en mandag, som kom frem til mottaker fredagen samme uke. 

Men "rett hjem" derimot. Der kan det fort ta mange uker, uten en eneste oppdatering om noe som helst...  

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har faktisk sendt pakker på en mandag, som kom frem til mottaker fredagen samme uke. 

Men "rett hjem" derimot. Der kan det fort ta mange uker, uten en eneste oppdatering om noe som helst...  

Posten bot propaganda kommentar

Anonymkode: 36df1...1b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...