Gå til innhold

Min inntekt i skattelistene viser 230 000 kr. Det er flaut hvis andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan se at jeg har så lav inntekt. Hva viser deres inntekt i skattelistene? 

Anonymkode: 18dec...46f

Skrevet

Hvordan ser man det?

Skrevet

Du søker på deg selv

Skrevet

Må man logge seg inn hos skatteetaten for å se ?

Anonymkode: 1d3ef...06d

Skrevet

Du kan jo se hvis andre søker på deg, da kommer jo navn opp. Det er vel flauere?

Anonymkode: 8ca5d...b84

• Liker 15
Skrevet

Føler med deg. Jeg har noe mer enn deg, men hadde blitt flau hvis noen søkte på meg..

Anonymkode: 2b961...ca9

Skrevet

Min inntekt viser 700 000, blir moro den dagen kolleger snoker seg inn og tror det er lønna...

Anonymkode: e644f...b7c

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan se at jeg har så lav inntekt. Hva viser deres inntekt i skattelistene? 

Ingenting å bli flau over, og skattelistene viser ikke det fulle bildet uansett. Men ikke bry deg om slikt.

Min viser ca. 630,000 for 2022. Siden jeg uansett var inne på skattelistesøk for å se om noen har søkt meg opp, så søkte jeg meg selv opp - og på den måten fikk jeg også se at funksjonen som viser hvem som har søkt fungerer, fordi jeg da kom opp som en som hadde søkt på meg :D 

Men det finnes mange andre måter å se dette på, f.eks. skatteoppgjøret.

Anonymkode: 722c4...861

Skrevet

Det er ille når man blir flau over hva man tjener. Det er så ufattelig mange forskjellige mulige grunner, og jeg for min del vil aldri se ned på eller dømme en person basert på hva som står i skattelistene (ikke at jeg sjekker heller).

Hvis noen dømmer deg pga. dette, så er det en person/personer du neppe ønsker å ha i livet ditt, etter mitt syn i hvert fall.

Dessuten; det er mye oppstandelse når de publiseres, men tilsynelatende er det relativt få som sjekker andres inntekt og skatt. Selv har jeg ikke sjekket noen, og heller aldri blitt sjekket.

Anonymkode: 722c4...861

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke noe å være flau over. Hvis noen mener du burde være flau over det så er det de det er noe galt med ❤️

Anonymkode: f6dc0...a10

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis noen som vurderer meg søker meg opp i skattelistene hadde jeg blitt mere flau på deres vegne enn på mine, og hadde selvsagt ikke vurdert dem tilbake (f eks date eller partner. Ser ikke noen årsak til at andre enn dette skulle søkt meg opp)

Anonymkode: 151b2...a37

• Liker 1
Skrevet

Alle som har et kvarter interesse for dette vet jo st skattelisten ikke viser lønnen din fullt ut.

Dette viser skattelistene

Inntekten viser summen av de skattepliktige inntektene minus berettigede fradrag som minstefradrag, renteutgifter, tap på aksjer og andre fradragsberettigede utgifter.

Formuen er den skattemessige verdien av det personen eier, minus gjeld. Tallet er stort sett lavere enn den reelle formuen, blant annet fordi boligen man eier og bor i, blir verdsatt til 25 prosent av antatt markedsverdi.

Skattetallet viser hvor mye en person har betalt i skatt i året som gikk.»

fra E24.no

Anonymkode: f6e93...812

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med skattelistene. Jeg har en lønn på 900.000, og på skatteetaten, når jeg søker meg opp, så står det 640.000. I fjor tjente jeg rundt 850.000. Står oppført med null i formue, men har over 1 million i aksjer. Det gjør i og for seg ikke noe om Skatteetaten tror dette. Men om opplysningene om meg er så feilaktige, så skjønner jeg ikke hvorfor noen gidder å forsøke å søke opp info om andre. 

Anonymkode: 36389...d22

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke dette med skattelistene. Jeg har en lønn på 900.000, og på skatteetaten, når jeg søker meg opp, så står det 640.000. I fjor tjente jeg rundt 850.000. Står oppført med null i formue, men har over 1 million i aksjer. Det gjør i og for seg ikke noe om Skatteetaten tror dette. Men om opplysningene om meg er så feilaktige, så skjønner jeg ikke hvorfor noen gidder å forsøke å søke opp info om andre. 

Anonymkode: 36389...d22

Inntekten viser summen av de skattepliktige inntektene minus berettigede fradrag som minstefradrag, renteutgifter, tap på aksjer og andre fradragsberettigede utgifter.

Anonymkode: bfb4d...513

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må man logge seg inn hos skatteetaten for å se ?

Måtte visst det 🙂

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Min inntekt viser 700 000, blir moro den dagen kolleger snoker seg inn og tror det er lønna...

Anonymkode: e644f...b7c

Klassiker :) jeg ble brukt som eksempel under lønnsforhandlinger. "Jammen ******* tjener jo over det dobbelte av meg og ligger under meg i rang" "bare se her" (viser skattelisteutskrift) 

Anonymkode: 96e13...458

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Anonymkode: bfb4d...513

Jeg har også 300.000 mer i årslønn enn det som kommer frem. Er det virkelig så mye fradrag,det visste jeg ikke

Anonymkode: 451ce...e90

Skrevet

Det som er flaut, er jo de som tror at det som står i skattelistene faktisk kan brukes til å sammenligne folks økonomi. 

Anonymkode: 1a190...8c1

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har også 300.000 mer i årslønn enn det som kommer frem. Er det virkelig så mye fradrag,det visste jeg ikke

Noen har mer, noen har mindre.

Anonymkode: 1a190...8c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du vet da vel selv hvor mye du har i fradrag? Du har jo selv sjekket i skattemeldingen at det stemmer...

Anonymkode: 932f7...b53

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...