AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Skrevet 6. desember 2023 Barnefar, min eksmann, publiserte for en stund siden at han og hans nye kjæreste venter barn. Jeg er glad på hans og kjærestens vegne, hvis det er dette de ønsker (han er 48 år, hun er mye yngre). Dette har ført til at jeg blir ringt ned av folk som lurer på om han skal bli for igjen. Han har blokkert meg på Facebook, så det er gjennom disse nedringningene jeg har fått vite det. Jeg verken avkrefter eller bekrefter det, men ber dem ikke snakke høyt om det da ungene våre ikke vet noe. Av to grunner: 1. Jeg ønsker han skal ha mulighet til å fortelle dette selv til våre barn. 2. Jeg vil ikke at de skal vite det av andre tilfeldige som gratulerer dem, uten at noen av oss er tilstede og kan ta i mot reaksjonene som kommer. Selv om jeg tror det kommer til å gå seg til etterhvert når nyheten er ute, så vet jeg at den umiddelbare reaksjonen vil bli veldig kraftig, hvertfall hos minste barnet som sliter veldig med sjalusi, og som hele tiden føler at hun får bekreftet farens manglende interesse for henne. Men nå er det gått ganske lang tid uten at han forteller dem noe, mens det til stadighet publiseres nye innlegg, og folk fortsetter å ringe meg og lurer på om barna vet noe enda. Om de skal gratulere eller late som ingenting. Barna våre skal være hos faren en helg til nå før jul, før de skal være hos han fra lille julaften til tredjedag. Min tanke, slik jeg kjenner faren, så tror jeg han kommer til å avsløre dette på julaften, siden han enda ikke har gjort det. Dette er selvfølgelig bare en konspirasjonsteori fra min side, men den er likevel basert på erfaring mtp farens manglende evne til å se andres følelser og perspektiv, dvs mentaliseringevne og empati. Dette er jo han veldig glad for og forventer da at de rundt han også er veldig glade for beskjeden. Og han kan bli sint eller ta offerrollen og gråte når noen ikke har den reaksjonen han forventer. Dette takler ungene veldog dårlig. Jeg er også redd for at julefeiringen til barna blir ødelagt av dette. Og jeg er utrolig lei av å dekke over for han, og be andre om å ikke si noe ovenfor barna. Jeg påtar meg et ansvar som ikke er mitt, men med tanke på ungene. Jeg står på nippet til å gi beskjeden til ungene selv, slik at jeg kan få dem gjennom den største og sannsynligvis den sterkeste reaksjonen. Mtp de argumentene jeg gav over. Eller skal jeg ha is i magen og fortsette med å be folk om å ikke si noe, og tenke at han får klare å stå i reaksjonene selv, og heller være klar i julen hvis de mot all formodning ikke ønsker å være hos faren mer denne julen. Hva ville du gjort? Anonymkode: 936dc...3d4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #2 Skrevet 6. desember 2023 Jeg ville snakket med han, og spurt om han ikke kunne informert barna. Siden du får så mange telefoner om dette - og at da er redd for at barna skal bli gratulert før de får beskjed han han. Anonymkode: 8ecbe...7b5 17 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #3 Skrevet 6. desember 2023 Ville snakket med far og be han si det til den ganske snart da folk snakker om det. Hvor gamle er barna? Anonymkode: 77420...2c6 3
BobbySocks Skrevet 6. desember 2023 #4 Skrevet 6. desember 2023 Men herregud, si det til ungene du. Verre er det ikke. 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #5 Skrevet 6. desember 2023 Han nekter å prate med meg og forlanger at all kommunikasjon skal skje på mail og at den skal vøre så minimum som mulig. Og det er greit det, så Jeg har skrevet til han og gratulert både han og kjæresten. Vært vennlig og sagt at han med glede kan finne tid og sted som han kan ha barna for å fortelle nyheten selv, før det blir avslørt av noen andre. Men han bare nekter å svare meg. (Han svarer ikke på annen mail heller, om hva som helst som har med ungene å gjøre, for eksempel at ene er syk og har fått paracet på kl. ××.×× den dagen de skalntil han, og at han da kan gi neste paracet etter 6 timer hvis nødvendig. Hvor jeg ber spesifikt om at han svarer, siden det gjelder medisinering og fare for dobbeltdosering h is han ikke har mottatt informasjonen. ) Jeg er ikke-eksisterende og han har slettet både nr. Mitt, blokket meg og behandler meg som luft. Anonymkode: 936dc...3d4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #6 Skrevet 6. desember 2023 Da hadde jeg nok satt meg ned med ungene og fortalt det , slik at du unngår å sette de i en vanskelig situasjon med at fik plutselig gratulerer de uten at de vet. Tenk så flaut for dem om noen kommer og gratulerer de, så vet de ikke hva de snakker om engang. Anonymkode: 8ecbe...7b5 13
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #7 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da hadde jeg nok satt meg ned med ungene og fortalt det , slik at du unngår å sette de i en vanskelig situasjon med at fik plutselig gratulerer de uten at de vet. Tenk så flaut for dem om noen kommer og gratulerer de, så vet de ikke hva de snakker om engang. Anonymkode: 8ecbe...7b5 Her syntes jeg det er far som skal fortelle. Han som venter barn med den nye damen, så hvorfor skal mor fortelle det når hun er blokkert? Anonymkode: ab0c3...85b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #8 Skrevet 6. desember 2023 Veldig spesielt å spre sånt til hvermansen før man forteller det til barna sine. Veldig spesielle folk som ringer ned eksen til han som venter barn for å spørre om det også. Merkelig omgangskrets i det hele tatt... Anonymkode: 529b4...af9 13 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #9 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da hadde jeg nok satt meg ned med ungene og fortalt det , slik at du unngår å sette de i en vanskelig situasjon med at fik plutselig gratulerer de uten at de vet. Tenk så flaut for dem om noen kommer og gratulerer de, så vet de ikke hva de snakker om engang. Anonymkode: 8ecbe...7b5 Ja det er akuratt dette jeg tenker på. Men jeg vet også at konsekvensen med at jeg "avslører" graviditeten blir store, på en eller annen måte. Jeg må alltid konsekvenstenke og overveie pros and cons. Han vil reagere kjempestort hvis nyheten kommer fra meg, ekskona. Pros her er at jeg kan støtte barna gjennom reaksjonen og skjerme dem for overraskelsen i julen, og fra andre som fmgratulerer. Cons er at han kommer til å "straffe" meg (ofte gjennom barna). På en eller annen måte, som nesten bare fantasien kan sette en stopper for.. Ts Anonymkode: 936dc...3d4 2
Nymerïa Skrevet 6. desember 2023 #10 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Dette er jo han veldig glad for og forventer da at de rundt han også er veldig glade for beskjeden. Og han kan bli sint eller ta offerrollen og gråte når noen ikke har den reaksjonen han forventer. Hvor gamle er barna? For hans oppførsel høres ut som noe dere må snakke om uansett, slike mennesker som han ender opp å lære barn at de har ansvar for alle andres følelser og det er noe de kommer til å dra med seg i voksenlivet. 2
Nymerïa Skrevet 6. desember 2023 #11 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig spesielt å spre sånt til hvermansen før man forteller det til barna sine. Veldig spesielle folk som ringer ned eksen til han som venter barn for å spørre om det også. Merkelig omgangskrets i det hele tatt... Anonymkode: 529b4...af9 Det tenkte jeg også på, jeg tror aldri noensinne jeg har ringt noen for å spørre om eksen deres skal ha barn. Det er egentlig rart at barna ikke har hørt noe ennå.
Mufle Skrevet 6. desember 2023 #12 Skrevet 6. desember 2023 Synkende skip det der. Hold deg utenfor. Vær der for ungene dine når de trenger det, for de kommer til å trenge det. Han forsvinner vekk fra dem i løpet av et par korte år fremover. 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #13 Skrevet 6. desember 2023 Nymerïa skrev (Akkurat nå): Hvor gamle er barna? For hans oppførsel høres ut som noe dere må snakke om uansett, slike mennesker som han ender opp å lære barn at de har ansvar for alle andres følelser og det er noe de kommer til å dra med seg i voksenlivet. De er 9 og 12. Og ja, dette har vi pratet om. Både det å tørre å sette grenser for seg selv, selv om man vet at reaksjonene ikke er det man ønsker. Og det med å ikke ha ansvar for andres følelser. Ts Anonymkode: 936dc...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #14 Skrevet 6. desember 2023 Hvor gamle er ungene? Jo mer som kommer fram i tråden her, jo mer tenker jeg at denne graviditeten er det minste problemet - hele samarbeids- og samværssituasjonen høres jo direkte bekymringsfull ut. Anonymkode: 32802...5cf 10
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #15 Skrevet 6. desember 2023 Nymerïa skrev (2 minutter siden): Det tenkte jeg også på, jeg tror aldri noensinne jeg har ringt noen for å spørre om eksen deres skal ha barn. Det er egentlig rart at barna ikke har hørt noe ennå. Det er nok fordi de som har ringt, er de som har stått oss veldig nært før vi var skilt og som fortsatt står meg nær. Eks. Familien min eller nære venner/naboer. De som har forstått hvor spesiell min eksmann er, og at han aldri slutter å overaske. Så da ringer de for å få bekreftelse på om det han gjør er sant eller ikke, for ofte er det for godt til å være sant. Jeg har vendt meg til å ikke bekrefte/avkrefte, og oppføre meg litt likegyldig til det. For det er ikke mitt ansvar. Men akuratt nå ble jeg litt bekymret på egne barns vegne, som uskyldig blir dratt inn i dette. Ts Anonymkode: 936dc...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #16 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor gamle er ungene? Jo mer som kommer fram i tråden her, jo mer tenker jeg at denne graviditeten er det minste problemet - hele samarbeids- og samværssituasjonen høres jo direkte bekymringsfull ut. Anonymkode: 32802...5cf Ja han har dem bare 4 netter I mnd. Of det er det jo en grunn til.. jeg har prøvd, vi har gått til familievernkontoret i over ett år etter skilsmissen, jeg inngår kompromisser der det høver seg, og står fast på avtaler der jeg vet at det kan skli negativt ut og få følgekonsekvenser. Men man må være to for å danse tango. Jeg har lært at jeg bare må være prinsippfast og rigid på ting jeg over hode ikke tenkte skulle være et problem. Men man lærer så lenge man lever. Ts Anonymkode: 936dc...3d4 2
Nymerïa Skrevet 6. desember 2023 #17 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): De er 9 og 12. Og ja, dette har vi pratet om. Både det å tørre å sette grenser for seg selv, selv om man vet at reaksjonene ikke er det man ønsker. Og det med å ikke ha ansvar for andres følelser. Ts Anonymkode: 936dc...3d4 Jeg tror nesten at dere må ta det som om han hadde hatt en psykisk utviklingshemming. Dette er ikke normal oppførsel. Jeg ville ha sagt at pappa gjør noen ganger ganske uvanlige ting. Og graviditeten hadde jeg bare nevnt til dem, de kommer til å høre det når som helst uansett. Men jeg skjønner at det er surrealistisk at det er opp til deg å si det. 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #18 Skrevet 6. desember 2023 For alt du vet, så vet de det, men ikke fått lov til å si det til deg f.eks. Jeg ville nok bare sagt at Lise fortalte meg at pappa og Rikke skulle få barn. Sett reaksjonen og handlet videre ut fra det. Latt det skinne godt gjennom at dette ikke var noe jeg synes var leit, og at det helt sikkert kom til å bli kjempefint. Anonymkode: 550fb...5b5 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #19 Skrevet 6. desember 2023 Hahaha 50 år gamle småbarnsfedre er å le av😂 Anonymkode: cf4dd...c34 3
Pippi Lotta Skrevet 6. desember 2023 #20 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her syntes jeg det er far som skal fortelle. Han som venter barn med den nye damen, så hvorfor skal mor fortelle det når hun er blokkert? Anonymkode: ab0c3...85b For å beskytte barna mot en forferdelig julefeiring? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå