Gå til innhold

Jeg og samboer er invitert til fest på nyttårsaften, men…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og min samboer er invitert til hans venner på nyttårsaften. Vi skal først være 10-15 stk på middag, før det blir ca. 40 stk på hjemmefest. Dette høres veldig hyggelig ut og noe jeg i utgangspunktet hadde gledet meg veldig til, men jeg er nå gravid og på nyttårsaften er jeg ca 27 uker. Dette er jo ikke et direkte problem i seg selv, men jeg fikk tidlig bekkenløsning og sliter med å stå/sitte over lengre tid. Jeg er derfor spent på hvordan jeg skal holde ut en hel kveld fra 18.00 til 03.00 på en stappfull hjemmefest. I tillegg drikker jeg selvsagt ikke og jeg synes det er litt vanskelig å være med folk som er fulle. Litt brisen er selvsagt ikke noe problem, men når folk blir sikkelig påvirket får de gjerne en annen atferd og jeg klarer ikke helt å henge med når jeg selv ikke drikker. 

Jeg har derfor tenkt med meg selv at hjemmefest kanskje ikke er det rette for meg denne dagen. Dessverre skal familien min bort og vennene mine skal på byen, så alternativet blir å være alene. Jeg har selvsagt lyst til å være med min samboer og lage en hyggelig kveld som kan være til glede for begge to. Men jeg vet at han har gledet seg veldig til denne festen, hovedsakelig fordi han vet vi ikke kommer til å være like mye sosiale på nyåret når den lille kommer. Det skal sies at vi skal på flere fester med hans vennegjeng gjennom julen. Spørsmålet er da hva skal jeg gjøre her? Skal jeg være alene, eller «kreve» at han er med meg? Vi er jo tross alt to som valgte å få barn. Jeg har vært inne på tanken å kun delta på middagen, men av tidligere erfaringer så vet jeg at jeg ikke får han med meg hjem. Det kommer alltid kommentarer om «kom igjen, vi blir en time til» og lignende. Dette fører ofte til dårlig stemning/krangler, noe jeg ikke ønsker denne dagen. Jeg er også redd for at hvis han blir hjemme så kommer han til å være i dårlig humør siden han «går glipp av» noe gøy. 

Anonymkode: 5e7ac...d4d

• Liker 1
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at dere må snakke sammen. Mine tanker er jo 2 delt...at han hadde jo gledet seg til denne festen og skjønner jo han...men på en annen del som burde jo han også ta vare på deg. 

Så tror egentlig dere må bare komme til enighet...om du skal slappe alene hjemme...eller om han skal bli hjemme.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Kan dere ikke dra, også blir dere enige om å dra hjem når du ikke orker mer, og folk rundt er blitt for fulle?

Om dette er en avtale dere lager på forhånd må han jo holde den. Han vil vel ikke la deg, hans kommende barnemor, sitte helt alene på nyttårsaften? Om han ikke går med på dette, kan du jo tenke deg hvordan det kommer til i bli fremover...

Anonymkode: 40ec8...e1e

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Du kan jo gå hjem når du ikke orker mer? Han kan komme hjem senere. Sånn har vi gjort det når jeg har vært gravid eller ellers ikke har orket full fest. Hadde ikke krevd at han skulle være hjemme fordi du ikke har lyst - selv om dere er 2 om å ville ha barn... 

Anonymkode: 9cdd8...3af

• Liker 40
  • Nyttig 6
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Tenker at dere må snakke sammen. Mine tanker er jo 2 delt...at han hadde jo gledet seg til denne festen og skjønner jo han...men på en annen del som burde jo han også ta vare på deg. 

Så tror egentlig dere må bare komme til enighet...om du skal slappe alene hjemme...eller om han skal bli hjemme.

TS høres ikke syk ut, tror hun klarer å ta vare på seg selv noen timer mens han er på fest. 

Anonymkode: 9cdd8...3af

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Om du bare deltar på middagen og drar hjem litt tidligere, så kan vel han få bli på resten av festen? Jeg ser ikke hvorfor han absolutt MÅ dra hjem samtidig som deg. Iallfall ikke siden han har gledet seg sånn til denne festen. Det blir nok av anledninger fremover hvor han uansett må fire på kravene og i større grad stille opp for deg og forsake fest og moro. Så lenge han er forberedt på det, så hadde jeg latt han få denne festen. 

Anonymkode: a16d6...932

• Liker 25
  • Nyttig 1
Skrevet

Delta på middagen og dra hjem når du er lei - typen kan jo fortsette festen hvis han vil, er det så farlig da? 

Anonymkode: c1e83...6e6

• Liker 16
Skrevet

Delta på middagen og dra hjem etterpå. Hvis det er viktig for deg at samboer blir med deg hjem må du kommunisere det. Personlig hadde jeg ikke hatt noe problem med å la han bli igjen, men skjønner andre kan se det som urettferdig at han får ha det gøy mens du sitter alene gravid

Anonymkode: 90504...04d

• Liker 2
Skrevet
Skogshuldra skrev (7 minutter siden):

Du deltar på det du føler du orker selv - og lar selvfølgelig han kose seg videre UTEN at du lager furtestemning. 

Hvilken kjærlig mann KOSER seg i fylla mens hans gravide, syke dame sitter hjemme på nyttårsaften mutters alene?

Anonymkode: cd538...f49

• Liker 13
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Delta på middagen og dra hjem når du er lei - typen kan jo fortsette festen hvis han vil, er det så farlig da? 

Anonymkode: c1e83...6e6

Det er litt merkelig å prioritere fylla fremfor å gå inn i det nye året sammen med dama si og mor til sitt kommende barn.

• Liker 14
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilken kjærlig mann KOSER seg i fylla mens hans gravide, syke dame sitter hjemme på nyttårsaften mutters alene?

Kan jo være at den gravide damen har lyst å stupe rett i sengen... da er det vel greit at han blir igjen? Det hadde vært greit for meg i hvert fall.

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS har allerede spesifisert at dette er en mann hvor det blir dårlig stemning og krangling om hun vil dra hjem tidligere fra fester, og at dette er en mann som blir i dårlig humør dersom han går glipp av moroa. 

Anonymkode: f4220...2d2

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde deltatt på middagen og festen så lenge jeg orket, og latt mannen min bli igjen å kose seg. Du kan jo ta bilen og kjøre hjem, og han kan ta taxi, buss eller gå.

Mannen min og jeg er rause med hverandre når det kommer til fest, og det blir det god stemning av. Bare et tips..

Anonymkode: faf7b...684

• Liker 26
Skrevet

Dere drar på middagen, du drar hjem alene når du blir sliten, han kommer hjem når han føler for det. Ser virkelig ikke problemet?

Anonymkode: 4e56f...d54

• Liker 11
Skrevet

Men herregud, hva skjer med gravide damer om dagen? Du orker ikke en fest i uke 27? 
Gå på fest, ha det gøy. Dans og kos deg. Hvis du plutselig ikke orker mer så sier du fra til mannen din, så drar dere hjem. Men ikke klokka 21!

Anonymkode: 41a29...b55

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Er hun syk, hun er vel bare gravid?

Håper de fleste menn klarer å kose seg på ting selv om deres gravide partnere ikke ønsker å være med.

Anonymkode: 25c3e...1a5

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor langt unna er middagen/festen? Jeg hadde deltatt på middagen og kanskje litt uti festen, og så hadde jeg dratt hjem og avtalt med mannen at jeg kunne komme og hente ham senere. Eventuelt at han hadde tatt taxi hjem e.l. Nyttårsaften hjemme alene i kosedress med julegodis/mat og en film på TV hadde jeg ikke tatt så hardt. Kan jo bli helt nydelig :)

Men når det er sagt så høres mannen din litt sutrete og negativ ut, så mulig jeg hadde vært litt mindre interessert i å strekke meg så veldig langt for han... :P

Anonymkode: 2a04a...179

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...