AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #1 Skrevet 6. desember 2023 Jeg skal til legen, men har ikke konkret problemstilling. Så jeg føler meg teit. Jeg bestilte time fordi jeg har slitt så lenge med angst og nedstemthet. Han vet dette, og jeg står på venteliste til videre hjelp. Og er så lei av hvordan jeg føler meg, og at det påvirker kroppen og hode så mye. Kan man bare komme uten problemstilling også? Han vet jo at jeg sliter med dette. Men har ikke vært hos han på 3 måneder ca. Anonymkode: 284fa...060
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #2 Skrevet 6. desember 2023 Da har du jo en problemstilling... Anonymkode: 9e9db...3a7 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #3 Skrevet 6. desember 2023 Det virker jo litt unødvendig? Hvorfor skal du gå dit? Man går jo for å få hjelp til å enten få en diagnose, få behandling, sykemelding, ol? Om det ikke er noe legen skal gjøre for deg, så ser jeg ikke helt poenget? Hva er det du mener legen skal gjøre? Anonymkode: f5e94...b42
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #4 Skrevet 6. desember 2023 Jeg tenker at hvis du ikke føler det er nødvendig med legetime nå så frigjør du heller den timen så noen som faktisk trenger den kan få den. Anonymkode: 5fb77...5ca
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #5 Skrevet 6. desember 2023 Spørs hva du forventer av timen, da..? Tror ikke legen din får hjulpet deg så mye med dette, annet enn å gjøre en vurdering sammen med deg om medisinering, muligens. Anonymkode: 06bcf...667
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #6 Skrevet 6. desember 2023 Du har absolutt grunn, ts. Det er mange som går til legen for samtale/oppfølging i påvente av den behandlingen de trenger. Jeg vet om noen som har gått en gang i uken eller hver fjortende dag for lignende, det ble gjort i en periode hvor de hadde ekstra behov for behandling, men fremdeles måtte vente. Når du er hos legen kan du jo nevne hva du føler på rundt dette. Det er langt bedre at du tar en time hos legen en gang iblant for å holde deg oppe, enn at du ev. blir dårligere i påvente av behandling. Ta den timen med god samvittighet ❤️ Anonymkode: ff394...9eb 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #7 Skrevet 6. desember 2023 Da jeg dro til legen med fødselsdepresjon så ble jeg selvsagt henvist videre, og hun tok kontakt med et lavterskeltilbud på helsestasjonen i påvente av behandling. Likevel fikk jeg beskjed om at det bare var å ringe til legekontoret hvis jeg hadde behov for det. Du venter på videre behandling, og det er ikke noe galt i å ta kontakt med legen i mellomtiden hvis du kjenner at du trenger det. Anonymkode: 8a637...5c3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #8 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det du mener legen skal gjøre? Anonymkode: f5e94...b42 Det er ikke meningen at pasienten skal måtte vite på forhånd hvordan legen skal kunne hjelpe for å be om hjelp. Anonymkode: 9bf78...ac0 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #9 Skrevet 6. desember 2023 Gå på timen din du. Så kan du be om blodprøver, du at du vil sjekke hvordan du ligger an på vitaminer og mineraler. Be om å få resultatene sendt hjem så du kan se på dem selv også . Du kan ha mangler selvom legen sier at alt ser normalt ut . Om du ligger innenfor normalområdet men lavt , så kan du faktisk ha mangel. For lav D vitamin kan gi symptomer på depresjon (og mye annet), samme kan lave nivåer av B vitamin gjøre. Lave B vitaminer kan også påvirke/ skade nervesystemet ditt. Alle vitaminer og mineraler er viktig for kroppen , men noen er superviktig. Så få tatt prøver å se hvordan du ligger an, kanskje det er en begynnelse på løsninger for deg . Anonymkode: c64d6...69b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå